God lørdag/lille julaften, og årets siste flytur

petter380

Powder hound
Medlem
God lørdag/lille julaften, og årets siste flytur

Hei og hå fra Mermaid Waters i Gold Coast aka OOL! Nok en nydelig dag, med sol, behagelig vind og temperatur rundt 25c. I går kveld var vi på Miami Marketta, et marked med food trucks i bydelen Miami - så da kan man krysse av Miami på listen [emoji38]

Om noen timer blir vi kjørt til OOL hvor årets siste flytur venter. Flyet ser ut til å gå CHC-AKL-ZQN retur, før den kommer for å hente oss og ta OOL-CHC. Air New Zealand priser seg helt ut, så det blir Jetstar (som folk her kaller ‘shit star’).

Har ikke vært på sørøyen før, så det blir spennende å utforske. Vi lander 23:59 lokal tid, så det blir flyplasshotel én natt før vi har bobil i 3 uker. Julaften benyttes til innkjøp av mat og annet, og er heldigvis en vanlig dag her på tross av at det er en søndag i tillegg.

Litt løye å være 12 timer forran Norge/hjem igjen, og fremtiden ser bra ut [emoji28] Sommer her, og dagslys er deilig! Nå ‘snur’ solen så da blir det bra til vi reiser hjem i slutten av januar også!

Re: God lørdag/lille julaften, og årets siste flytur

Best lillejulaften:-) Kaffe og hjemmebakte pepperkaker fra nevø og niese. Rolig formiddag før det blir italiensk «julaften» her hos oss med mat og gaver sammen med svigerfamilien i kveld. I morgen blir det norsk julaften med storfamilien på min side…2 er jo bedre enn 1 - også når det kommer til julaftner.

Morn fra Tønsberg. Fikk lov til å hente i barnehagen ved lunchtider i går pga feber og feberen holder fortsatt stand. Hovedpersonen er heldigvis ellers i grei form og satser på besøk av julenissen i morgen.

Fikk børi ved i går så får vel få vaska golvet i dag da, ellers begynner man å bli klar, hjelper å outsource både dessert og alt forarbeid med ribba

God morgen fra Stavanger. Her ble det sjåføroppdrag i natt men allikevel våkner en ved 5:30 tiden. Skroget er spylt, bad vasket og klesvask på gang.
Nå spises det frokost, noodles som er medbrakt fra Thailand og spritet opp med diverse grønnsaker.
Trodde jeg skulle unngå kjøpesenter i dag, men ser ut som at det blir et besøk det når de åpnet.
På sen eftan når opphavet dukker opp blir det etter vår tradisjon, rømmegrøt med hele gjengen.
Ha en nydelig lille julaften :)

Mornings fra Asker. Definitivt hvit jul ute. Får vel etterhvert hente bøllene hos de gamle, før hele svigerslekta etterhvert dukker opp. Tror jeg slipper unna med en tur på bakeren og Meny, for ymse ting det er greit å ha ferskt. Ha en fin dag.

God morgen fra fbu. Sov faktisk helt til 07.25 og våknet uten at første tanke var jobbutfordinger. Kan jo være tegn på at jeg er på vei i feriemodus.

Går og grubler på nye slalomski nå eller vente til januar for yngste arving. Modellen er ofte vrien å få tak i i riktig størrelse. Håper på en skitur med eller iten følge, så skal vel ribba også krydres/saltes i dag.

God morgen fra Forus. Her er det en ordinær helg på kontoret i gang. Så får være en liten bit av gjengen som holder AS Norge i gang ved inngangen til julehøytiden. Så det blir noen timer i hula her både i dag og i morgen. Ha en fin dag forumister.

God morgen fra hjemmebasen, her fikk vi hyggelig besøk av avkommet med ektefelle i går og godt med litt hjelp til å få forberedt julekvelden, vi fortsetter foberedelsene i dag slik at alt går i rute i morgen.

Så kommer de tilbake til grøtfest kl 15 og blir til 2.juledag, og grøtfesten er det jeg som skal stå for,

Ha en god dag :)

God morgen fra Kongsberg. Her er det kaldt i dag med -17 grader. Det nærmer seg jul gitt og jeg tror vi er noenlunde ajour. Gravlaksen og sylteflesket er akkurat ferdig og smakte utmerket. Pinnekjøtt er hentet fra Bergen, så da er det meste på stell. Det som gjenstår er å lage karamellpudding. Det skal jeg få gjort i kveld. Ellers er formen finfin og jeg håper å slippe sykehusbesøk nå i julen.

God morgen fra Knausen. Frokosten.tidlig ferdig i dag da det er en full tour nede i byen for å handle det man ikke gidder å lage fra bunnen selv.

Ni til bords til kvelds.

728b3d56-7a6d-4ca3-b1b3-8d3f3559a444.jpeg

God vintermorgen fra Gaustablikk. Familiebesøk i hus og god stemning. Gårsdagens prochetta ble meget bra - nå skal den trimmes bort med en lang skitur. Ha en fin dag!

God formiddag fra Gardermoen. Natten ble tilbragt på Scandic på Sola etter at både SAS og Widerøe knelte og kapitulerte fullstendig i går. Eneste løsning jeg så for å komme «hjem» til TRD til jul var å kjøpe nye (grisedyre) billetter hos Norwegian på den eneste ledige forbindelsen mellom SVG og TRD jeg kunne finne. Dagen kunne startet bedre, med kaputt bagasjeanlegg på SVG, men stuerne må ha gjort en skikkelig innsats, for vi kom oss fra gate bare 25 minutter etter rutetid. Siste flight til TRD ser ut til å gå sånn cirke på rute. (Bank i bordet…) Er forsiktig optimistisk på at denne julereisesagen får en lykkelig slutt.

God ettermiddag fra Jar,

Her er julehøytiden i gang. Det blir lille julaften middag med familieoverhodet og resten av flokken i dag.
Ha en fin lille juleaften.

God jul fra Stockholm, her er det god gammeldags jul med masse sne. Jeg har lekt ute med barna idag og nå forberedes det siste inne.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God lille julaften. Her har man allerede vært ute på skitur så får jeg vel ut å handle litt de siste julegavene og litt mat fremover siden butikkene sier takk for seg i kveld til onsdag. Ja nei ikke alt blir julemiddag de nærmeste dagene heller. Så skal jeg nok kanskje en tur på lokalpuben for å se Liverpool-Arsenal. Så lurer jeg på hvor mange som poster i snapstoryen sin i kveld om en viss hovmester som snubler. Det bruker å være en del.

God jul fra Lillestrøm. Travel dag med organisering, pakkebytting og div før vi drar til Granka i morgen.

Nå en øl i sofaen. Ha en best lille Julaften!

God jul fra Lillestrøm. Travel dag med organisering, pakkebytting og div før vi drar til Granka i morgen.

Nå en øl i sofaen. Ha en best lille Julaften!

Stor stas med en juleklem i går:-)

Stor stas med en juleklem i går:-)
Ekstra Best var det. Fikk treffe Hans Kongelige også.

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Back