God 2. pinsedag

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
God morgen fra Kongsberg.

Dagen i går gikk ikke helt som planlagt. Temperaturen var litt for høy på morningen samtid som jeg var lit slapp. Etter samtale med legen som følger meg opp (som tilfeldigvis hadde vakt i går) så endte det med innleggelse på Kongsberg sykehus. Det er intet som tyder på at det er noe alvorlig galt. Antagelig er det en infeksjon som de skal ta knekken på med flytende antibiotika. Det blir 4 doser for dagen klokken 0600, 1200, 1800 og 2400. Jeg endte opp på sovesalen i natt, altså 4 manns rommet. Heldigvis var det lite støy fra de andre, så jeg har sovet greit. Den kliniske formen er imidlertid god heldigvis, men det er alltid litt kjedelig å måtte inn på sykehus. Dette er slike småting en må regne med etter transplantasjon.

God morgen fra Sola!
Her skinner sola og det blir sikkert fine flyforhold og utsikt mot OSL i dag. :)
For meg ser det ut til å bli en ny flytype også. Boeing 737 MAX 8.
Ellers flott tur hit i går kveld med Flyr.
Flyr på innenlands gjør jo jobben greit. Vannflaske ved boarding er jo fint. Jeg liker spesielt godt det blokkerte midtsete foran, det er digg og ting føles mer romslig. Har ikke prøvd bak i balja ennå. ;)

God bedring sendes i retning Kongsberg!

Avslutter med et bilde fra rommet i dag og noen fra flyturen i går.

Ha en fin en! :) 20220606_062816.jpg20220605_193612.jpg20220605_200134.jpg20220605_200454.jpg20220605_200605.jpg20220605_200847.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Mornings fra Føynland. På et eller annet tidspunkt ender vi opp hjemme i Asker. Ha en fin dag

God morgen fra Ris. Snart tar jeg trikken fra Rikshospitalet (nærmeste trikkestopp) til Nordstrand før jeg går til Kolbotn og dagens tredje kopp med kaffe. Så går jeg vel tilbake til Hauketo eller Ljan før jeg toger hjem…skulle bli en bra start på ukens skrittmåling. Sol og blå himmel er det også. God bedring SK384!!!

Morn fra Kolsås.
Gårsdagens skritteller endte på 3002, men med 64km på sykkelsetet så er det et godkjent antall.
Lite planer i dag, får kjapt besøk i ettermiddag, kanskje en unnskyldning for en is i sola?

God 2 pinsedag fra Oslo - en mandag som kjennes ut som en søndag. Får vel komme meg ut en tur i finværet. Synd med Ruud i går, men gledelig med landskampen mot söta bror. Denne utgaven av det norske landslaget er vel blant de mer spennende vi har sett på lang lang tid, selv om det var en meget billig straffe som ble gitt.

God morgen fra Bygdøy.
Morgenbad unnagjort, nå kaffe i hengekøya, en av dagens få planlagte prosjekter er å flytte den (køya) fra stua og utendørs der den liksom hører hjemme, men kjenner at litt digg å ha den inne og, vi får se .. :)
Utrolig deilig hvile/bade/sportpåtvdag i går etter givende og hektiske dager, satser på mer av det samme i dag. :)
Og ja, god bedring til Kongsberg!

Last edited:
Ja jeg glemte også å si god bedring til Kongsberg, imponert av SK384 som står i det med inn og ut av sykehus fra tid til annen.

God ettermiddag fra Lillestrøm!
Så var man hjemme igjen. [emoji4]
En dag i rute men også med overraskelser!
Først til flyturen. Første tur med en Boeing 737 MAX 8 for undertegnende. Maskinen var splitter ny og virket grei nok. Kanskje jeg liker Airbus A320 NEO'en bedre innvendig, men helt kurant. [emoji106]
Følte meg nesten ensom der foran med 39 ledige seter til disposisjon rundt meg... Alt folket satt bak i dag faktisk. Men okay! [emoji4]
Flyforholdene var virkelig gode. Perfekt utsikt under hele turen. Ingenting slår vel lufttransport slike dager...

Så overraskelser! Ingen tur er helt lik.

Første gangen jeg kunne ta bilder av en harepus akkurat ved utkjøring til runway. Hen satt og så på oss og forsvant forover ut mot rullebanen og borte var den! Regner med at flightdeck så den da den var stor og lett synlig der den satt. Uansett ingen harestrike på oss! [emoji16]

Så ble vi fortalt litt om flyet, men hun sa feil og brukte lavatories om maskinen, så det var jo virkelig fasiliteter i dette lavatory! [emoji16]

Deretter, siden det passet sånn, og det er lenge siden, valgte jeg Flytoget til Lillestrøm. Sparer litt tid også vet du... [emoji106][emoji6]
Men, ved ankomst Lillestrøm stasjon gikk det ikke helt etter planen... Toget stopper, knappen blir grønn, jeg trykker og døren går opp, jeg venter vil ha den helt oppe før jeg går ut. Halveis oppe går den igjen... Hmm, litt mer hektisk trykking starter så. Nei. Knappen blir grønn igjen og trykking iverksettes umiddelbart. [emoji6][emoji4]
Døra sklir opp halveis igjen, før den lukker. Jeg prøver å ta hånden forsiktig ut i tilfelle en føler vil åpne døren, men uten resultat. Døren slamrer igjen. Hmm? Toget går! Inn i Romeriksporten. En togvert kommer og beklager så mye! Får en papirlapp som er gyldig som billett tilbake til Lillestrøm, der det egentlig er forbudt å gå av.
Så da ble det ekstratur! [emoji4]

Så noen bilder!

God mandag folkens! [emoji274]
PS Det er bilder av SVG, Notodden og Eggemoen pluss OSL her. Kongsberg bildet er dedikert til forum medlemmet derfra! [emoji4] Air to air bildet er av maskinen som landet før oss på OSL. 20220606_090335.jpg20220606_092420.jpg20220606_092928.jpg20220606_093317.jpg20220606_093322.jpg20220606_094029.jpg20220606_095147.jpg20220606_100128.jpg20220606_095441.jpg20220606_100928.jpg20220606_101012.jpg20220606_102024.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God dagens! Ska fira vår nationaldag genom att gå och titta på lite galopp. Kul att även ni firar den genom att vara lediga ;)

Happy Monday! Ukens beste dag. Siste fridag før lang arbeidsuke.

18 grader her på terrassen og full elefantkopp, blir knapt bedre. Lite på programmet i dag, unntatt en tur på Costco. Men selv ikke der er bensinen under 4.15, regner jeg med .. Gode tanker sendes til Kongsberg.

Takk for alle god bedring meldinger. Prøvene viser allerede en klar bedring bare siden i går, så dette går rette veien. Dette er som de sier på Riksen, bare en liten hump på veien.
Nå blir det perm noen timer og middag hjemme. Blir godt å slippe kokt torsk som står på menyen her på sykehuset.

Flotte bilder fra Concorde98 som alltid, både fra Kongsberg og flyplassen i Notodden.

God kveld fra Lillestrøm. Fantastisk deilig vær i dag, så jeg har vært mye ute. Har fått begynt å planlegge hvordan halvtredsårsdagen skal feires senere i sommer. Fra planer om megafest har det blitt skalert ned til planer om mikrofest.

På den andre siden kan det bli en ekstra best mikrofest.

Nå skal fiskepinnene etterbehandles i tromma, så bare å lene seg bakover i sofaen. Ha en stilig dag!

Hepp fra skrenten. Fordøyer en fantastisk, men kort helg i Nord-Norge og fordøyer en nydelig andeconfit skylt ned med en tysk 2008 Krone Pinot Noir som må være en av de bedre rødvinene du får på taxfree OSL. Solbrent i vikene etter mye råning med forlengeren, stranda mad familien og noen iskalde i hagen senere.

Nå er det en liten utpust før en klisje-uke med mye skoleavslutninger kombinert med høy aktivitet på jobb. I tillegg er man reiseleder for Dragen som skal til New York torsdag med en av arvingene og er vant til at absolutt alt er tilrettelagt. Hun så rart på meg da jeg nevnte antigen-test som er booket for dem på onsdag.

Back