Go fredag 13nde!

Det ble en flott fredag den 13nde her oppe. Polaris, Olav han kom på et kort besøk fra Stockholm og det ble bilder både da han kom og da han dro!:cool:

Minner meg om fredag den 13 juli 1984, fløy L1011 fra Miami-New York med Eastern Airlines og videre med SAS til gamle Gardermoen. Var det SK902 ruten het dengang med747-200.. Gratis shuttlebuss til Fornebu og videreforbindelse derfra til møre med F70. Det var tider det;-) Minner er fint å ha;-)

Minner meg om fredag den 13 juli 1984, fløy L1011 fra Miami-New York med Eastern Airlines og videre med SAS til gamle Gardermoen. Var det SK902 ruten het dengang med747-200.. Gratis shuttlebuss til Fornebu og videreforbindelse derfra til møre med F70. Det var tider det;-) Minner er fint å ha;-)

Den bussturen må ha vært lang, for F70 ble ikke tatt i bruk før 10 år etter JFK-GEN-flighten din ^_^

Når man først mimrer fredag den trettende: 13. September, 2002. Var i kongens klær på Haakonsvern, og skulle fly hjem, med det som var min aller første flight med MD80. Satt på 2 eller 3F, og hadde den smootheste take-off'en jeg noensinne har opplevd. Husker også sidemannen ved midtgangen satt og sendte tekstmeldinger på cruise, helt til han ble stoppet av en hysterisk flyvertinne.

Hmm...merkelig.. jeg mener fortsatt at Braathens benyttet F70 i 1984 på det norske innenriksnettet..Faktisk ganske så sikker på det også. Men nå er jeg blitt ganske gammel, så mulig jeg må få sjekket meg for altzeimers.. Hmm..

Akkurat, der kom du meg i forkjøpet.. Skulle akkurat til å rette opp den der. Du har helt riktig, og jeg bør henges;-)

Som en liten opplysning, så var ikke noen Fokker 70 i lufta før 2. april 1993. Dette var den andre Fokker 100-prototypen som bler forkortet ned til en Fokker 70. Det gikk over 15 måneder til neste F70-prototype kom i luften. Den var en spesialbygget Fokker 70, og i dag flyr den rundt for Ford Motor Company med registrering N322K. Dette var også den første Fokker 70 som ble overlevert til kunde og det skjedde 2. oktober 1994.

Back