...enda mer spent på returen som blir med Icelandair i C]
God morgen fra kontoret. Litt perpleks etter at jeg hørte på politisk kvarter (deilige NRK P1) på vi til jobb.. Vedum forklare statsbudsjettet får meg til å tenke på at nordmenn faktisk nesten stemte han inn som statsminister... Stakkars.. Han klarer jo ikke svare på ett eneste spørsmål, og han har fire setninger han har pugget som ikke passer til noen av responsene. Enig med en kompis; det brurde vært 25 års grense for å stemme, minimums utdannelse og et krav til at man leser partiprogram. Lurer på hva dagens ungdom tenker når de ser at det er OK å være borte fra jobb et par tre uker i året og at det mindre og mindre lønner seg å brette opp ermene da man oppfordres til å holde seg ved snitt-intekt.
Nok om det..
Jeg tviler nå på at Vedum sa at det var greit å være borte fra jobb i 3 uker pr år? Jeg jobber nå i en sektor hvor sykefraværet er over snittet, men mtp at vi faktisk jobber med sårbare personer så er det ikke så rart at man kanskje tar en dag hvor man ellers i en kontorjobb hadde fungert med hjemmekontor eller lignende. En forkjølelse kan være en bagatell for en selv, men faktisk farlig for pasientgruppa man jobber med. Uansett hva man mener om Vedum så blir det ofte mye svadasvar for enhver finansminister før budsjettet faktisk er offentlig. Hele den fotfølgingen av finansministeren fra morgen av minutt for minutt på statsbudsjettdagen er litt pinlig iallefall før det er lagt frem.
Hilsen en som holdt seg hjemme i natt med en forkjølelse som faktisk ble verre og verre i løpet av natten. Det tyder iallefall på at det var en rett avgjørelse i går og melde pass. Ja og sånn blir nå mandagen, forsøke å bli kvitt detta faenskapet, selv om jeg ikke tror på så mye kjerringråd .
Mornings! Vær klar over at Icelandair ikke har full C. Saga class er en slags premium economy, men med bra service. Setene er omtrent som premiumsetene Norwegian/Norse har i 787. Helt ok, men langt unna langdistanse C-klasse hos SAS, Finnair osv.
God ettermiddag fra Kongsberg. Her går nå livet sin gang. Formen er ok, men blodprøvene er litt høye. Dette er ikke unormalt etter alt sirkuset som jeg var gjennom siste to ukene. Nå er det snart bridgespilling i klubben. Lenge siden jeg har vært der nå så det er på tide å få spilt litt kort igjen.
Jeg tror ikke jeg skal skrive så mye om sykelønnsordningen. Etter alt jeg har vært gjennom så er jeg takknemlig for at vi har ordningen som vi har i Norge. Det er perioder der jeg har opplevd at det er komplett umulig å jobbe, særlig etter svære operasjoner og for så vidt ellers også når tiden må tilbringes på sykehus. Når det er sagt, så prøver jeg å jobbe det jeg kan og arbeidsgiver og jeg har en svært god dialog om arbeidsoppgaver og hva som kan være fornuftig å gjøre.
God morgen fra kontoret. Litt perpleks etter at jeg hørte på politisk kvarter (deilige NRK P1) på vi til jobb.. Vedum forklare statsbudsjettet får meg til å tenke på at nordmenn faktisk nesten stemte han inn som statsminister... Stakkars.. Han klarer jo ikke svare på ett eneste spørsmål, og han har fire setninger han har pugget som ikke passer til noen av responsene. Enig med en kompis; det brurde vært 25 års grense for å stemme, minimums utdannelse og et krav til at man leser partiprogram. Lurer på hva dagens ungdom tenker når de ser at det er OK å være borte fra jobb et par tre uker i året og at det mindre og mindre lønner seg å brette opp ermene da man oppfordres til å holde seg ved snitt-intekt.
Nok om det..
Var det virkelig så mange undet 25 som stemte SP? Får så insane inntrykk av at det er eldre hvite menn på bøgda som liker jakt, sau, bacon, rifle, skog = papir og penger, alt var bedre før, strikkajakke, kaffekanne fra 70tallet og «jeg er ikke rasist, men man får jo ikke si noe nå om dagen» alltid parat på hofta.
Minimumsutdanning er jeg enig i, iallefall mer naturvitenskap, og litt moraletisk empati for både homo sapiens, dyreverden og urskog.
«jeg er ikke rasist, men man får jo ikke si noe nå om dagen»