Ny uke - ny mandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kopp kaffe nr. 2. snart ut døren for dagens arbeid…som avsluttes med meny- og vinsmaking. Så da blir vel italieneren stående og det blir banen hjem igjen i kveld. Ha en fin start på uken!

Mornings fra L1. Kona stikker på jobbreise så da får vi gutta kjøre showet. Delvis overlappende aktiviteter for gutta, gjør at dagens logistikk er nøye timet. Ha en fin dag.

Heihei fra BGO hvor det er veldig tydelig høstferie. For første gang på lenge er jeg meget happy jeg har fast track, vanlige køen var stappfull < 07!

Lenge siden man besøkte et nytt land, så det blir en spennende reise - først feil vei til OSL så litt over dammen retning KEF! Spent på maten i ‘business’/plus, samtidig enda mer spent på returen som blir med Icelandair i C[emoji56] Appropos Icelandair, de flyr 5 dager i uken KEF-BGO, men selvfølgelig er de to dagene jeg reiser ikke disse[emoji23] jaujau, heldigvis reiser man alene/jobb, ellers hadde man valgt andre reisedager.

Link over til OSL nå 07:40, forsøker å unngå dem så mye som mulig og det er litt vanskelig; blir 3x link nå neste 9 dager. Deretter bare DY, WF og SAS classic heldigvis #forbrukermakt

Dagens plan: gå fjelltur rett etter ankomst. Meldt sol og kjølig, så blir sesongens først med ull. God dag og uke ønskes[emoji3526]

Morn fra havet.

Det blir nok enda en rolig dagvakt. Ser natt gjengen har laget sveler og smørkrem. Mulig jeg smaker litt på restene, så må jeg få booket noen flybilletter til en tur med Kiel ferjo og kan da like godt booke billettene til julebordet. Sistnevnte blir Flex billetter da det er noe langt frem i tid.

Ellers, snart hjemreise

FQTV

God morgen fra kontoret. Litt perpleks etter at jeg hørte på politisk kvarter (deilige NRK P1) på vi til jobb.. Vedum forklare statsbudsjettet får meg til å tenke på at nordmenn faktisk nesten stemte han inn som statsminister... Stakkars.. Han klarer jo ikke svare på ett eneste spørsmål, og han har fire setninger han har pugget som ikke passer til noen av responsene. Enig med en kompis; det brurde vært 25 års grense for å stemme, minimums utdannelse og et krav til at man leser partiprogram. Lurer på hva dagens ungdom tenker når de ser at det er OK å være borte fra jobb et par tre uker i året og at det mindre og mindre lønner seg å brette opp ermene da man oppfordres til å holde seg ved snitt-intekt.

Nok om det..

God morgen fra Parkveien. Bra fjellhelg til trosss for et par skranglete bihuler. Nå er det virkelig siste innspurt på den nordlige halvkule for en stund. Tre dager med jobb, så et lite reiseeventyr (bihulene må bli bra til det), og så en arbeidsdag neste uke før det bærer sørover igjen. Ha en fin mandag!

...enda mer spent på returen som blir med Icelandair i C]

Mornings! Vær klar over at Icelandair ikke har full C. Saga class er en slags premium economy, men med bra service. Setene er omtrent som premiumsetene Norwegian/Norse har i 787. Helt ok, men langt unna langdistanse C-klasse hos SAS, Finnair osv.

God morgen fra Stavanger!
Her ble det sen morgen, en har akkurat kommet seg i kaffen.
Kom hjem i natt ved 01 tiden etter hele 4 vakter på jobb.
Nå blir det «gjemmekontor» noen dager før halvannen uke turnusfri. Deretter 3+2 vakter, litt jobb hjemmefra, så settes kursen mot sørøst hvor nesten resten av året skal tilbringes.
Ha en glitrende flott mandag :)

God morgen fra kontoret. Litt perpleks etter at jeg hørte på politisk kvarter (deilige NRK P1) på vi til jobb.. Vedum forklare statsbudsjettet får meg til å tenke på at nordmenn faktisk nesten stemte han inn som statsminister... Stakkars.. Han klarer jo ikke svare på ett eneste spørsmål, og han har fire setninger han har pugget som ikke passer til noen av responsene. Enig med en kompis; det brurde vært 25 års grense for å stemme, minimums utdannelse og et krav til at man leser partiprogram. Lurer på hva dagens ungdom tenker når de ser at det er OK å være borte fra jobb et par tre uker i året og at det mindre og mindre lønner seg å brette opp ermene da man oppfordres til å holde seg ved snitt-intekt.

Nok om det..

Jeg tviler nå på at Vedum sa at det var greit å være borte fra jobb i 3 uker pr år? Jeg jobber nå i en sektor hvor sykefraværet er over snittet, men mtp at vi faktisk jobber med sårbare personer så er det ikke så rart at man kanskje tar en dag hvor man ellers i en kontorjobb hadde fungert med hjemmekontor eller lignende. En forkjølelse kan være en bagatell for en selv, men faktisk farlig for pasientgruppa man jobber med. Uansett hva man mener om Vedum så blir det ofte mye svadasvar for enhver finansminister før budsjettet faktisk er offentlig. Hele den fotfølgingen av finansministeren fra morgen av minutt for minutt på statsbudsjettdagen er litt pinlig iallefall før det er lagt frem.

Hilsen en som holdt seg hjemme i natt med en forkjølelse som faktisk ble verre og verre i løpet av natten. Det tyder iallefall på at det var en rett avgjørelse i går og melde pass. Ja og sånn blir nå mandagen, forsøke å bli kvitt detta faenskapet, selv om jeg ikke tror på så mye kjerringråd .

Last edited:
God morgen fra Lillestrøm. Straks inn til bortekontoret for litt møter. I det hele tatt en litt att og fram dag.

Ha en best start på uka.

Jeg tviler nå på at Vedum sa at det var greit å være borte fra jobb i 3 uker pr år? Jeg jobber nå i en sektor hvor sykefraværet er over snittet, men mtp at vi faktisk jobber med sårbare personer så er det ikke så rart at man kanskje tar en dag hvor man ellers i en kontorjobb hadde fungert med hjemmekontor eller lignende. En forkjølelse kan være en bagatell for en selv, men faktisk farlig for pasientgruppa man jobber med. Uansett hva man mener om Vedum så blir det ofte mye svadasvar for enhver finansminister før budsjettet faktisk er offentlig. Hele den fotfølgingen av finansministeren fra morgen av minutt for minutt på statsbudsjettdagen er litt pinlig iallefall før det er lagt frem.

Hilsen en som holdt seg hjemme i natt med en forkjølelse som faktisk ble verre og verre i løpet av natten. Det tyder iallefall på at det var en rett avgjørelse i går og melde pass. Ja og sånn blir nå mandagen, forsøke å bli kvitt detta faenskapet, selv om jeg ikke tror på så mye kjerringråd .

Tenker ikke på deg som er syk og ikke skal smitte pasienter.. Tenker på den massive mengden som skulker. Norge er en av verdens friskeste land, men samtidig høyest fravær. Det er dyrt, og det går utover kolleager/kunder/klienter. Det går på holdninger og eierskap, og dessverre den kommende generasjonen. De fleste jeg jobber med i shipping har hatt null til noen svært få dager borte i sin karriere. Lite tunge løft, men svært lange dager/uker med drikking og full gass. Virker som yrker hvor lønnen din svir av fravær har ganske så lite fraværr som meglere, advokater osv.

Jeg mener man burde trekkes i lønn hvis det ikke er sykemelding, da skal jeg love deg fraværet ville gått ned (og ja, da med regnskapet om at man tar med smitte til kolleagaer, som jeg aldri har opplevd som noe problem)

God morgen fra Haugesund, herlig sløv morgen etter en skikkelig god natts søvn. Etter full trøkk jobbperiode er det nå nesten åpen uke, så får en se om blir par døgn med dypping av tærne i Middelhavet på vei sørover igjen før helgen.
Kjente forresten barnslig glede av å få Condors både blå- og grønnstripete A321 t/r Kos for en uke og to siden. :D

Mornings fra Davenport, IA, og det som var et overraskende hyggelig hotell her ved Mississippielva, Hotel Hawkeye. Siste dag her borti Unaiten for denne gang, og i dag går turen tilbake til Chicago og SK944 heimover. Fint på tur, men skal bli godt å komme hjem igjen også. :) Hjemme venter noen dager med hummerfiske, håper det blir vellykket!

God ettermiddag fra Kongsberg. Her går nå livet sin gang. Formen er ok, men blodprøvene er litt høye. Dette er ikke unormalt etter alt sirkuset som jeg var gjennom siste to ukene. Nå er det snart bridgespilling i klubben. Lenge siden jeg har vært der nå så det er på tide å få spilt litt kort igjen.

Jeg tror ikke jeg skal skrive så mye om sykelønnsordningen. Etter alt jeg har vært gjennom så er jeg takknemlig for at vi har ordningen som vi har i Norge. Det er perioder der jeg har opplevd at det er komplett umulig å jobbe, særlig etter svære operasjoner og for så vidt ellers også når tiden må tilbringes på sykehus. Når det er sagt, så prøver jeg å jobbe det jeg kan og arbeidsgiver og jeg har en svært god dialog om arbeidsoppgaver og hva som kan være fornuftig å gjøre.

G'lunchtid .. Her er man godt i gang med ukens arbeide, og en sensasjonell skottes orkester traller i bakgrunnen.
Var avgårde og fylte opp bensinkanner og diverse reservegjenstander til 'orkankassa' morges. Sesongen er ikke over ennå ... Milton styrer forbi, men hvem vet hva som kommer bak. Fortsatt mange uten strøm i flylket, mellom 5 og 10% sier'em ..

Mottok et par Morgan Kane-bøker, til erstatning for den som bikkja tygde i filler for et par uker siden .. Hun blir gretten når jeg er ute av huset noen timer. Tøfler etc er 'fritt vilt', men bøker trodde jeg fikk være i fred. Disse berner'ne .. merkelig rase.

Mornings! Vær klar over at Icelandair ikke har full C. Saga class er en slags premium economy, men med bra service. Setene er omtrent som premiumsetene Norwegian/Norse har i 787. Helt ok, men langt unna langdistanse C-klasse hos SAS, Finnair osv.

Nå har jeg et inntrykk av den godeste Pettern skal til Island (hint om nytt land osv.) saa det er vel bare en del av «over dammen» han skal. Dermed rykker Icelandair opp i teten naar det gjelder Business Class, betydelig bedre enn SAS Klussness Class, bedre enn de andre i Europa med tomt midtsete.

God ettermiddag fra Kongsberg. Her går nå livet sin gang. Formen er ok, men blodprøvene er litt høye. Dette er ikke unormalt etter alt sirkuset som jeg var gjennom siste to ukene. Nå er det snart bridgespilling i klubben. Lenge siden jeg har vært der nå så det er på tide å få spilt litt kort igjen.

Jeg tror ikke jeg skal skrive så mye om sykelønnsordningen. Etter alt jeg har vært gjennom så er jeg takknemlig for at vi har ordningen som vi har i Norge. Det er perioder der jeg har opplevd at det er komplett umulig å jobbe, særlig etter svære operasjoner og for så vidt ellers også når tiden må tilbringes på sykehus. Når det er sagt, så prøver jeg å jobbe det jeg kan og arbeidsgiver og jeg har en svært god dialog om arbeidsoppgaver og hva som kan være fornuftig å gjøre.

Jeg ønsker meg også en sykelønnsordning nærmere det en finner i Norge, selv var jeg tilbake på jobb 8 dager etter 5 timers operasjon og det er alltfor tidlig kjenner jeg paa kropppen. Selv om allt gikk bra in min operasjon, skal kroppen venne seg til det nye kartet paa innsiden.

Ellers en nydelig dag her i vest, begynner aa kunne gaa lengre turer, mangler ennaa noen km paa normalen.

Nok om det..

Var det virkelig så mange undet 25 som stemte SP? Får så insane inntrykk av at det er eldre hvite menn på bøgda som liker jakt, sau, bacon, rifle, skog = papir og penger, alt var bedre før, strikkajakke, kaffekanne fra 70tallet og «jeg er ikke rasist, men man får jo ikke si noe nå om dagen» alltid parat på hofta.

Minimumsutdanning er jeg enig i, iallefall mer naturvitenskap, og litt moraletisk empati for både homo sapiens, dyreverden og urskog.

Var det virkelig så mange undet 25 som stemte SP? Får så insane inntrykk av at det er eldre hvite menn på bøgda som liker jakt, sau, bacon, rifle, skog = papir og penger, alt var bedre før, strikkajakke, kaffekanne fra 70tallet og «jeg er ikke rasist, men man får jo ikke si noe nå om dagen» alltid parat på hofta.

Minimumsutdanning er jeg enig i, iallefall mer naturvitenskap, og litt moraletisk empati for både homo sapiens, dyreverden og urskog.

Virker som du har blitt brent av en del menn gjennom årene (Husk at hvite menn over 50 står for mesteparten av skattepengene som sponser dette deilige landet). Nope - Senterpartiet har ganske nøyaktig 50/50 kjønnsfordeling, men lavere utdannelse og lønn enn snittet. https://www.samfunnsforskning.no/aktuelt/nyheter/2021/valg-2021/hvem-stemmer-pa-sp.html

«jeg er ikke rasist, men man får jo ikke si noe nå om dagen»

Du tar deg i alle fall friheten ;)
Du virker for øvrig også å være usedvanlig lite empatisk all den tid kjønn, hudfarge og alder er så viktig for deg. :stir

Back