Globale IT problemer 19JUL24

Someone

Moderator
Medlem
Ser det meldes om store globale IT problemer i dag, flere amerikanske flyselskaper sliter, flyplassene i Spania må sjekke inn manuelt, Australske flyselskap er nede, etc

Og denne kommer opp hos SAS

79d8cdbd197a45f564909c2395a74ab9.jpg

Last edited:
Re: Globale IT problemer 19/7

SAS rapporterar problem med hemsidan, det är väl egentligen business as usual på den fronten?:stir

Last edited:

De store reservationssystemer som Amadeus og Galileo er nede, og dermed også de fleste flyselskaber.
Spændende hvad grunden er....

De store reservationssystemer som Amadeus og Galileo er nede, og dermed også de fleste flyselskaber.
Spændende hvad grunden er....

Hørte på nyhetene at det var en sikkerhetsoppdatering av en anti-virus eller firewall som får windows til å kræsje. Rammer nok flere enn flyselskapene.

Sitter selv på AMS, ved ankomst fikk vi ikke gate, tok ca 20 min på bakken før vi endte opp med bussgate. Vi antok at vi ikke rakk connection, men alt var forsinket så nå sitter vi på neste fly. Påvirker visstnok logistikken på flyplassen mest, f.eks så blir det ikke catering på denne flighten etter hva jeg forstår.

BER virker være stengt for både ankomst og avgang av passasjertrafikk.

Den dagen Crowdstrike tok ut internett. Minner vel litt om dll fil helvete fra 90 og tidlig 00 tall?

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Solgte mine Crowdstrike-aksjer tirsdag. .. God timing. Ned 14% i førhandelen.

DY1100 fra OSL til Berlin i dag tidlig kom så vidt inn i tysk luftrom før den snudde over Rügen
Ny maskin satt opp for avgang kl 1115, men står fortsatt på OSL med pax ombord

Nå ser det ut som flytrafikken i Tyskland har begynt å komme i gang igjen. Så vidt jeg kunne se så var det ved 11-tida, det begynte å bevege på seg.

Bortsett fra det, så har jeg sett lite til hvordan dette kaoset har utviklet seg i løpet av dagen.

Veldig stille i Atlanta i morges ...

https://www.11alive.com/article/new...cjuiPCVkkB-pvSFfek_aem_KTjCn5Wxe8PsCgtKXWOzmg

In a rarity, the 11Alive SkyTracker was able to fly over the airport -- under normal flight restrictions, the helicopter is not allowed to encroach on airspace near Hartsfield-Jackson. We were able to see rows of planes sitting idle at gates as a result of the outages.

You can see the remarkable images, reminiscent of idled planes during the outset of the COVID-19 pandemic in 2020, in the YouTube player below.

Virker fortsatt det enkelte steder er følgefeil og problemer her, blant annet hos noen amerikanske selskaper, og enkelt flyplasser i Europa som sliter med en "backlog" av passasjerer som aldri kom seg avgårde. Delta virker være hardest rammet og hadde i går over 1000 kanselleringer leser jeg.

Last edited:
Søndagen var også ille, og det er allerede begynt å dukke oppkanselleringer for mandag også….

ec4f94cae5e1fb1bae868ad895f0cbfe.jpg

Back