Re: Glimt av første 747-8
Jeg er ikke overbevist.
Det er fortsatt i tjeneste, noen 400 + 747-400's som må byttes ut. Noen skal erstattes av 777-300ERs, og bare en håndfull flyselskaper har valgt A380 til delvis erstatte deres 747-400's.
Ved den tid de fleste av 747-400 er rammet 20 + år, som er når du vil se 747-8I få bestillinger.
De 747 har langt bedre tilgjengelighet fra 2009 og utover, produksjonen er bare 1 en måned. De 777 linje er / var å operere på like under 7 en måned, og A380-linjen er ustabil, med 2009 mål på 21 leveranser i løpet av året i ekstrem fare.
Den A380F aldri vil dukke opp - ingen vil ha det. Uten et fullskala familien linje, med A380 er fortapt.
Selv den 747-8I skal leve på som en konvertert lastebåt om nødvendig være - den A380 kan ikke konverteres så langt som jeg er klar - altfor mange strukturelle integritet problemer å håndtere.
Ja, 747-8I har hatt en treg start, men det gjorde den 777-200LR - begge er nisje opererer maskiner, og operatører som ikke trenger A380 plass, men ønsker mer enn en 777-300ER har et herlig utvalg i 747-8I. Sin rett timing, bestillinger vil komme når tiden er moden.
Lar ikke glemme, Boeing lanserte 777-300ER uten noen ordre i februar 2000. Det wasn't frem til mars 2000 at Japan Airlines og All Nippon Airways forpliktet til å kjøpe - i hvert fall nå 747-8I har avgjørende VIP ordrer og en 20 = 20 med Lufthansa.
