Glad søndag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Glad søndag:-)

Så var det dette med at skriftlig er et vanskelig språk igjen .. Tror nok ingen av d'herrer har annet enn godt å si om sine respektive drager og hufser. Og jeg ikke bare tror ..

Men nå er vi litt på vidvanke - og det er vel der vi liker å være, er det ikke .. ;)

giphy.gif

Å kalle partneren min offentlig for nedsettende/mindre hyggelige betegnelser er noe jeg håper jeg aldri lærer, da jeg ikke ser poenget med å dele livet mitt med noen som jeg føler behov for å harsellere med eller være nedsettende med i offentligheten :)
Eller gjør som meg og unngå hele problemstillingen.

Ingen dame = Ingen problemer.

Så var det dette med at skriftlig er et vanskelig språk igjen .. Tror nok ingen av d'herrer har annet enn godt å si om sine respektive drager og hufser. Og jeg ikke bare tror ..

Men nå er vi litt på vidvanke - og det er vel der vi liker å være, er det ikke .. ;)

Men kan du ikke dele hva poenget er, i stedet for sånn halvdiffus jatting? :p Er oppriktig interessert i å høre forklaring :) Jeg er ikke den eneste som ikke forstår dette behovet for namedropping som for eksempel: drage, hufse, løytnant, øverstekommanderende, et cetera. Og jeg er oppriktig interessert i å høre hvorfor man deler livet med noen som - man fra forumlesning forstår til å være; irritabel, surkete, ekstremt kontrollerende, sint, ubalansert, og lite interessert i samboerskap. Alt med grunnlag i navnekallinga til den respektive andre halvdel? :p Og, hva er greia med å omtale damer (lounge-vakter så vel som konemor) som drager, hvis det *ikke* betyr at de "spruter ild" (aka kjefter deg ned) hver uke? Er det bare "tilfeldig"...?

Er oppriktig interessert i å høre forklaring :)
Husker ikke kilde eller eksakt ordlyd, men det er noe slikt som:
Man har ikke funnet lykken i livet før man har funnet sitt yndlingstema å klage over.

Husker ikke kilde eller eksakt ordlyd, men det er noe slikt som:
Man har ikke funnet lykken i livet før man har funnet sitt yndlingstema å klage over.

Altså vet disse mannfolka potensielt ikke at det finnes damer som *ikke* er noen av disse tingene? :p

Altså vet disse mannfolka potensielt ikke at det finnes damer som *ikke* er noen av disse tingene? :p
Da har du ikke forstått. De har det meget bra, men klager likevel. Det har egentlig flere funksjoner om vi skal være seriøse her: det hindrer at andre blir sjalue på dem, de prøver få en sympati de ikke fortjener og det eksponerer dem ikke for kritikk av partneren deres.

Du skal bare høre hva vi kaller slike .... litt sterkt for dette forumet. :colgate:

Men seriously .. man skal småknuffe litt de man er glad i. Det er når dette ikke skjer, at varsellysene bør begynne å blinke. Det er litt som å bruke negative ord for å beskrive noe positivt - som f.eks. fryktekig koselig eller jævlig kjekk .. Men vi oppfatter det tydeligvis alle forskjellig.

Hmm.... kom på en kjempeidé for turisme mens toget kjører forbi masse sauer. Tenk å krysse sauer og kenguru. Jeg ville gjerne reist gjennom et landskap hvor slike spratt rundt.

Du skal bare høre hva vi kaller slike .... litt sterkt for dette forumet. :colgate:

Men seriously .. man skal småknuffe litt de man er glad i. Det er når dette ikke skjer, at varsellysene bør begynne å blinke. Det er litt som å bruke negative ord for å beskrive noe positivt - som f.eks. fryktekig koselig eller jævlig kjekk .. Men vi oppfatter det tydeligvis alle forskjellig.

Det er jo en selvfølge at ikke alt er rosa skyer... Men det finnes forumister som utelukkende beskriver kona som "drage" eller "løytnanten". Det er ingen andre beskrivelser av partneren som forekommer, over flere år. Da har man det jo ikke særlig bra med seg selv og bildet man vil selge av kona? Som nevnt, det er en tid og et sted for å "talk shit" om hverandre, men i offentligheten, hele tiden? Poenget mitt er at når man gjør det, så får jeg (og andre) inntrykk av at man ikke liker partneren sin, og hva er greia med å dele livet med noen man ikke liker? :p

Jeg ser jo f.eks. LN-MOW bruke ordet "wifecooker" om boblebadet sitt. Jeg tror jo ikke at han faktisk koker kona si.

God søndag herfifra. Skjer fint lite. Fått byttet noen gitarstrenge og glodd litt på TV og Youtube. Så skal jeg se om jeg ikke kan få finjustert litt på de samme gitarene etterhvert. Eller bytte strenger på bassen. Evt. ta det i morgen.

Ha en god en, enten man har drage eller ikke :)

Det er jo en selvfølge at ikke alt er rosa skyer... Men det finnes forumister som utelukkende beskriver kona som "drage" eller "løytnanten". Det er ingen andre beskrivelser av partneren som forekommer, over flere år. Da har man det jo ikke særlig bra med seg selv og bildet man vil selge av kona? Som nevnt, det er en tid og et sted for å "talk shit" om hverandre, men i offentligheten, hele tiden? Poenget mitt er at når man gjør det, så får jeg (og andre) inntrykk av at man ikke liker partneren sin, og hva er greia med å dele livet med noen man ikke liker? :p

Kanskje de som kaller konene slike ting liker dem veldig godt og bruker det ironisk? Kanskje konene også er så hyggelige og ikke minst intelligente at de faktisk smiler av det? Tipper de ofte henger sammen ganske lenge, ingen tør/gidder å kalle ekte drager og hufser for drager og hufser ;)

https://youtu.be/jXw9jGTdBy0

Last edited:

Kanskje de som kaller konene slike ting liker dem veldig godt og bruker det ironisk? Kanskje konene også er så hyggelige og ikke minst intelligente at de faktisk smiler av det? Tipper de ofte henger sammen ganske lenge, ingen tør/gidder å kalle ekte drager og hufser for drager og hufser ;)

Du har selv sagt at kona di ikke leser her, så jeg ser ikke helt sammenhengen med det du skriver her? :) Som nevnt; vi snakker ikke om humor hjemme innenfor husets fire vegger eller i vennskapskretsen - vi snakker om dette forumet og den framstillingen man lager her inne :)

Fy flate! Jeg kjeder meg på det Haukelandske. Delte rom med en snakkesalig «gubbe» fra Tromsø noen dager. Men nå har’n fått reise hjem i en jungeljet jeg mistenker lukter rimelig fersk. Det blir vel fort Kystbussen på meg når de får meg avgårde. Skal vel egentlig ikke klage på det etter et passe langt opphold her. Begynner vel snart å snakke bergensk? Får vel være fornøyd med å ha rommet for meg selv. Så lenge det varer...::

Du har selv sagt at kona di ikke leser her, så jeg ser ikke helt sammenhengen med det du skriver her? :) Som nevnt; vi snakker ikke om humor hjemme innenfor husets fire vegger eller i vennskapskretsen - vi snakker om dette forumet og den framstillingen man lager her inne :)

Selvfølgelig henger hun ikke på forum. Sammenhengen er vel at denne tonen også tas innenfor husets fire vegger og i festlige lag, og et flyforum ser jeg ikke på som så fryktelig offentlig. (Det er verre med de som synes man er en drage og ikke tør å si det)

Jeg har alltid kalt henne dragen med stor glede og har jobbet mye med blant annet japanere som kaller konene sine dette med stor kjærlighet.

Husk at folk flest er tollerante og hyggelige :up:

Nå gikk jeg i fella igjen.. god aften.

....jeg er ikke enig med deg....etter 20 aar uten aa folege de Mowske Prinsipper og teorier - er det ingen varsel lamper som blinker....det gaar fint aa fullt ut respektere hverandre og i dagens samfunn er vi begge veldig opptatt av hva man sier og skriver......men MOW og jeg maa ikke vaere enige i allt .....

"Hufsa" leser her. Hun bruker min profil mot at hun lover å ikke poste under mitt nick. Jeg kaller henne alt fra Smurfen, Mia og videre til Hufsa og andre ting. Det er kosenavn som indikerer at jeg bryr meg. Jeg kaller henne sjelden "Smurfen" til andre. Isåfall er det Stormurfen.

Men for meg indikerer det at man er glad i og respekterer vedkommende og at man lager navn som på en måte reflekterer personligheten. Mia kommer f.eks fra Pulp Fiction. De ligner på mer enn en måte. Hufsa... fordi hun er en umulius, og jeg aldri kunne elsket noen som ikke var en skikkelig umulius. Selv er jeg jo nokså firkantet.

Det er også et språk vi gutter ofte bruker for å fortsatt være gutter og kalle jentene vi elsker for morsomme navn. Boys will be boys etc.

Dette var dagen seriøse fra psykologen Andy :)

Ha en fin dag

Last edited:
Back