• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad søndag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad søndag

God søndag morgen. Påvise å komme seg ut på kombinert trening/flyttehjelp for en kamerat. Nå skal det løftes og bæres i noen timer. Ha en fin søndag du også!

Re: Glad søndag

Ja, god søndag - flott morgen med minus 3 og tåke her i Oslo nord - bare 40 km fra Oslo lufthavn - så det kan hende at flyene må kose seg med tåken.

Ha en flott dag videre.

Jan

God morgen fra Sandaker. Skitur med en kamerat er avtalt, hvilket er like greit da arvingen tilsynelatende har stått opp med feil ben i dag. Marka venter. Ha en fin dag

God morgen fra Nittedal

Her begynte dagen tidlig siden jeg hadde lovt å kjøre fruen til Gardermoen. Og det reiv godt når jeg sto opp 5.30 for å sette i gang.

Etter en liten halvtime på øyet når jeg kom hjem så har man dratt opp ungene og får fikse litt frokost. Ikke helt i form, så en får se hva dagen bringer. Har uansett en lang og god liste med diverse indretjeneste. Så en skal vel få dagen til å gå.

Ønsker alle en trivelig søndag

S

God morgen fra hovedstaden.

Her er arvingen godt i gang med dagen. Rundstykker står i ovnen så sen frokost står straks på planen. Godt med helg!

Igår ble man onkel og Fotingen fetter for 2.gang. Får vel feire med en is eller noe senere idag.

Ellers må man pakke til et 3-dagers jobbarrangement som starter på The Qube på Gardermoen imorgen. Blir sene kvelder og mye kjØLig drikke om alt er som normalt :p

Ha en frisk søndag!

Morn fra et sted over Putinland. Her skinner solen og gradestokken viser friske -73°C på utsiden av vinduet :)

På vei hjem fra en strålende helg i Hong Kong. Den byen dura like så godt inn på topp 5 lista mi over byer i heeeeele verden. Ikke dårlig.

Det blir en lang dags ferd nordover. Lander ikke i Bodø før litt over 20:00 i kveld.

Ha en fin søndag :)

Ellers må man pakke til et 3-dagers jobbarrangement som starter på The Qube på Gardermoen imorgen. Blir sene kvelder og mye kjØLig drikke om alt er som normalt :p

Kos deg med det. Hadde jeg vært på andre siden av jordkloden skulle jeg vært med selv :)

På Koh Samui kan jeg melde om strålende sol, rundt 30 varme grader og like mange kalde øl.

Det blir en lang dags ferd nordover. Lander ikke i Bodø før litt over 20:00 i kveld.
Bah, prøv det på en helgetur til Karibien du. Var fremme her etter 23:00 lokal tid. Og jeg sparte lite på kun håndbagasje for det var kun samle-taxier og de ventet til absolutt alle hadde fått ut bagasjen sin.

God grytidlig morgen fra Christiansted. Her blir man vekt av haner som sprader rundt i gatene og galer som gale. Stod selv og vinket som en gal forran webcameraet ved RumRunners igår, men tror ikke noen så meg.
http://www.gotostcroix.com/live/
Skulle allerede ha sjekket inn for returen i ettermiddag, men aa.com sa det feilet og support sa det antagelig var fordi jeg hadde connections. Jeg burde vente til 24 timer før flighten fra MIA. Det er utrolig at de ikke har et system som klarer infromere om det om det er det som er problemet. Jeg er sikkert ikke den første som sjekker inn online med AA og har en flight med connection. Det feilet uansett også under 24 tilmer før flighten fra MIA. Så nå skal jeg prøve å sjekke inn igjen når det er under 24 timer før flighten fra LHR. Det er greit å vite når man skal være på flyplassen.

Har tenkt meg en tur til Frederiksted idag og det er jo en logistisk utfordring når det ikke er bagasjeoppbevaring hverken der eller på flyplassen. Og taxi 3 ganger over øyen har jeg ikke lyst til.

Ha en god en alle som har kontroll på dagens logistikk.

Bah, prøv det på en helgetur til Karibien du. Var fremme her etter 23:00 lokal tid. Og jeg sparte lite på kun håndbagasje for det var kun samle-taxier og de ventet til absolutt alle hadde fått ut bagasjen sin.

God grytidlig morgen fra Christiansted. Her blir man vekt av haner som sprader rundt i gatene og galer som gale. Stod selv og vinket som en gal forran webcameraet ved RumRunners igår, men tror ikke noen så meg.
http://www.gotostcroix.com/live/
Skulle allerede ha sjekket inn for returen i ettermiddag, men aa.com sa det feilet og support sa det antagelig var fordi jeg hadde connections. Jeg burde vente til 24 timer før flighten fra MIA. Det er utrolig at de ikke har et system som klarer infromere om det om det er det som er problemet. Jeg er sikkert ikke den første som sjekker inn online med AA og har en flight med connection. Det feilet uansett også under 24 tilmer før flighten fra MIA. Så nå skal jeg prøve å sjekke inn igjen når det er under 24 timer før flighten fra LHR. Det er greit å vite når man skal være på flyplassen.

Har tenkt meg en tur til Frederiksted idag og det er jo en logistisk utfordring når det ikke er bagasjeoppbevaring hverken der eller på flyplassen. Og taxi 3 ganger over øyen har jeg ikke lyst til.

Ha en god en alle som har kontroll på dagens logistikk.

Har du ikke sånn trillekoffert som fungerer som safe? Da kan du vel nesten legge den fra deg hvor som helst? :colgate: God tur hjem!

Har du ikke sånn trillekoffert som fungerer som safe? Da kan du vel nesten legge den fra deg hvor som helst? :colgate:
Skjønner at enkelte ikke glemmer Samsonite-episoden. Den er nok for stor til helgeturer og selv rullende safer kan stjeles om man setter dem fra seg utendørs.

Hehe, må jo le litt av denne tråden. God dag fra Gamle Oslo. Mulig Marka venter, men den får ikke besøk av meg i dag heller!! Dagens 12 oppegående timer skal tilbringes i heimen. Lurer på om jeg skal prøve å lære meg litt bulgarsk. Ellers ingen planer. Han en fin-fin dag, i lufta og på jorden !

God ettermiddag fra Snillfjord! :)

Her meldes det om skyet, blandet opphold/regn og 4+, så har blitt mildere kan man si, snøen krymper bare man ser på den. Ingen svære bedrifter på planen i dag, så blir nok en dag i sportens tegn dette( altså TV-sport ). Barnedåp fikk man ikke til i dag, men gave er sendt, så blir nok fort tilgitt.

Ellers er siste halvdel av neste uke allerede spikret, da man skal sitte bikkjevakt mens naboen setter kurs for de litt mer nordlige breddegrader. Det aner meg derfor at det blir en særdeles rolig uke med andre ord, enda godt man har TV, musikk på radio...og så klart FR24.

Ha en fortreffelig en! :)

God dag fra OSL Lounge. Endelig er det klart for avvikling av fjorårets sommerferie[emoji274] Turen går til Bangkok med QR i C. Ser frem til sol og varme. Ha en aldeles fortreffelig søndag!

God morgen fra Fort Lauderdale. Pent vær men kjølig. Koser meg med en Guiness Nitro IPA ( joda du leste rett ;) Ha en topp dag.

God søndag morgen. Påvise å komme seg ut på kombinert trening/flyttehjelp for en kamerat. Nå skal det løftes og bæres i noen timer. Ha en fin søndag du også!

Se den karen, du... Så fint

God morgen fra Lillestrøm. Ble lang kveld med Mario Cart, rødvin og masse god mat i går.

I dag er det oppvask, og pakking til morgendagens avreise til Junaiten.

Ha en brillefin dag.

Hehe, må jo le litt av denne tråden. God dag fra Gamle Oslo. Mulig Marka venter, men den får ikke besøk av meg i dag heller!! Dagens 12 oppegående timer skal tilbringes i heimen.

Skulle man få glimt av solen i dag så var man nødt til og komme seg over tåken

fde525cf21bb5bf53b75210ea2ce08eb.jpg

Er det noen som har sett alle fire Hungergames filmene? #målløs #denfølelsen

Se den karen, du... Så fint

God morgen fra Lillestrøm. Ble lang kveld med Mario Cart, rødvin og masse god mat i går.

I dag er det oppvask, og pakking til morgendagens avreise til Junaiten.

Ha en brillefin dag.

Kjøp med noe god rødvin hjem...fly & vin treff snart?

G'dayyy fra en solfylt sørstat. Ligger fortsatt noen sneflekker rundt huset, men de overlever neppe dagen da temperaturen nærmer seg tosifret.

Litt kaos i helgen, da fruens bestemor(99) ble bråsyk og måtte på sykehus .. ble operert på Greenville Memorial ved midnattstid og det er ingen bagatell for en på den alderen. Men uten operasjon hadde hun ikke overlevd natten .. så hva gjør man? Ser imidlertid ut til å ha vært suksess, hvis ikke noe annet kompliserer .. Kryss fingra.

Stor fotballdag på flere måter .. Arse-nal mot Chels$ki var som vanlig en spennende affære og snart er det to divisjonsfinaler i den lokale varianten som ikke kan spilles av muslimer.

Oh well .. fortsatt god dag alle som er eller ikke er på farten ...

Da har jeg kommet meg inn på gaten på STX. Ble bedt om å komme tidlig da online innsjekking feilet. Her spyttet automaten ute på fortauet ut 3 boardingkort uten noe problem.

I sikkerhetskontrollen tok de ut av ryggsekken og scannet den flere ganger. De hadde visst aldri sett så mye rart stappet ned i en liten ryggsekk.

Back