• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad søndag morgen :-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad søndag morgen :-)

God morgen fra Købenghavn. Fantastisk kveld på restauranten No. 2 i går kveld - anbefales!!! Nå er klokkene justert og vi er snart klare for å kjøre nordover og hjemover. Ha en herlig søndag - den er både en time kortere og samtidig nesten 7 timer lysere.

Re: Glad søndag morgen :-)

God morgen fra Arlanda. Her er morgentrafikken i gang og flyene tar av hele tiden mot sør. Fint med rom mot rullebanen i 11 etasje. ;)
Etterhvert skal vi tusle hjemover med en CRJ fra SAS. Neste helg er det propell som gjelder, til GOT. ;)
Ønsker alle en riktig fin søndag! :)

God morgen fra Phuket, nest siste dag i sol og varme[emoji274]Har vært på bar (kun drukket kaffe...) og sett Vettel og Ferrari hanke inn årets første seier i F1. Nå er det en liten utflukt til Rawai for lunch hos gamle kjente. Så blir det vel litt strand på tampen av dagen. Ha en lun søndag!

Sent from my iPad using Tapatalk

Mornings fra Sandaker. Merker det litt at det både ble øl og whisky under gårsdagens pokerlag. Så her trengs det både egg og bacon. Foreløpig ingen planer i dag, men kjenner jeg kona rett så blir det neppe å få tilbringe dagen på sofaen. Ha en fin dag

God morgen fra Strein am Rhein. Gltete å sjekke inn på Swiss igår, men det var fortsatt godt med plasser og de valgt automatisk et perferkt sete for meg. Brukte de kunstig intelligens hvor de kjente igjen mine sære preferanser? SAS gjør jo det motsatte og flytter meg stadig fra et sete jeg allerede har reservert til det absolutt siste sete jeg ville valgt på flytet.

Må skynde meg litt for å rekke frokosten som jeg føler kommer litt tidligere idag. Basseng og badstu tok jeg igår kveld så det repeterer jeg ikke om morgenen. Skal så se om det er severdigheter å få med meg underveis til loungen på ZRH. Livet er hardt.

Ha en god en alle som har en like vanskelig tilværelse å komme seg gjennom.

God morgen fra Brussel. Merket godt at man mistet en time i natt... fytti katta.

Om 5 timer blir det Thalys opp til AMS igjen og så KLM hjemover. Lurer forøvrig på hvorfor så mange alltid insisterer på å velge seter ved siden av andre når det finnes ledige rader. 2-2 seating på KLM nå, og det kommer stadig noen og velger nabosetet mitt. Grompf. Har flyttet meg igjen, men tipper det er fullt.

Ha en fin en

Lurer forøvrig på hvorfor så mange alltid insisterer på å velge seter ved siden av andre når det finnes ledige rader. 2-2 seating på KLM nå, og det kommer stadig noen og velger nabosetet mitt. Grompf. Har flyttet meg igjen, men tipper det er fullt.

Opplevde det samme på SAS forrige helg. Hadde et vindussete i GO, med en medpassasjer ved midtgang. Bam! Nabo i midsetet også (ikke mer enn noen timer før avgang). Lenger bak i flyet fantes det helt tomme tresetere. Jeg flyttet meg, og endte med en hel treseter for meg selv. Det gamle setet mitt hadde forøvrig noen andre tatt. Nektet og tro at det var noen som hadde satt seg der frivillig, så jeg spurte SAS på FB:

Oftast är det vikt och balans men även hänsyn till ensamåkande barn, handikappade och djur i kabin.
Du har möjlighet att byta ditt säte vid vår onlinecheckin om du önskar annat än ditt tilldelade säte.

Usikker på om det var et alenereisende, en handicappet eller en med dyr som hadde fått tildelt det midsetet. Hva vekt og balanse angår gjorde det antageligvis mer "skade" at jeg flyttet meg over 10 rader bakover. Men jeg veier vel bare 80 kilo i lastepapirene, eller?

Forøvrig god søndag herfra.
Fått i meg et karbonader. Nå lurer jeg på om jeg skal sette på en vaskemaskin, eller komme meg utendørs en tur. Dessisjåns, dessisjåns.

Ha en god en :)

Yadda yadda yadda ..... da var det søndagsmorgen igjen, så snart helg. Godt dere endelig også byttet til sommertid, så helgen min kan starte til riktig tid.

Regnet i natt, men Tor M. Hammer stakk ikke innom som lovet. Han skal imidlertid prøve igjen senere i dag, sies det. Oh well ...

Høydepunktet mitt da jeg var der var en dagstur ut til Similan. Anbefales!

Blir knapt med tid dessverre... Men takk for tipset[emoji846]Får ta det ved neste korsvei.

Sent from my iPad using Tapatalk

God dag fra balkongen. Første balkongdag etter montering før jul. Solen rett på her nå, så bedre himmelretning kunne det knapt være. Veldig fornøyd. Merket lite til overgangen til sommertid hva gjelder klokken, sov dårlig uansett. Ha en fin-fin dag, med eller uten balkong!

Har rukket å bli ettermiddag. Sitter i Finland og finpusser på ting som skal presenteres i dagene som kommer.

Kjenner det skal bli tungt å holde konsentrasjonen utover kvelden. Start kl 05:00 fra heimen etter at noen stjal en time midt på natten. Mellomlanding på CPH i morgentåken gikk heldigvis bra. Vi fikk beskjed om å skru all elektronikk HELT AV siden det var så dårlig sikt at autopiloten hadde styringen til hjulene var på bakken.

Lurer forøvrig på hvorfor så mange alltid insisterer på å velge seter ved siden av andre når det finnes ledige rader. 2-2 seating på KLM nå, og det kommer stadig noen og velger nabosetet mitt. Grompf. Har flyttet meg igjen, men tipper det er fullt.
Regner med at de bare velger et sete til har fått tildelt.

Om det er snakk om at noen velger 3A når du har valgt 3C så bruker jeg ofte gjøre det samme da det øker sannsynligheten for ledig midtsete.

Ellers har jeg oppgradert til Swiss senator lounge. Varmmaten består av grønnsakssuppe og tomatsuppe. Som snack har de popcorn som jeg ikke har sette her før. Spesiell servering: Popcornet er i et høyt norgesglass med teskje til å forsyne seg med og cappuchino-kopp uten hank til å fylle opp, det er virkelig for de tåpmodige.

Last edited:

. HELT AV siden det var så dårlig sikt at autopiloten hadde styringen til hjulene var på bakken.

Hvilken flytype var det mon tro?

Back