Glad søndag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad søndag fra Ris

Kaffe og helgens aviser og magasiner på papir foran peisen er slett ingen dårlig start på en dag uten planer. Nyt søndagen der du er!

Re: Glad søndag fra Ris

God søndag fra SK4703 og YL-CSH. På vei til Provence og NCE operated by airBaltic.

fc9d0ddf568c07fd559cee78d48676cf.jpg

God morgen fra Brakanes Hotel i Ulvik i Hardanger. Vi har spist en bedre frokost. Vesentlig bedre en den på Stalheim, men en del dårligere en den på Scandic Byparken i bergen. Terningkast 5 minus. I gar kjørte vi langs fjorden på rv13 fra Odda, til Hardangerbrua. Det er et stykke på 5-800 meter, rundt et lite nes, der det ikke er mulig å møtes for to biler. Der er det lysregulering for å unngå opphopninger. Fra Odda siden kom det en gruppe på 10-12 biler, mot Odda kom det en gruppe på 3, disse møttes helt i østenden av strekningen, da måtte de på 3 rygge. Første bil var en hot-shot på ca 40, med nyinkjøpt Hongqi med enda nyere campingvogn. Hot-shotten kunne ikke rygge, bare kjøre fremover. Dette resulterte i blokering i ca 45 min før vi kunne kjøre videre. Jeg trodde NAF holdt campingvogn kurs, der folk kunne lære seg å kjøre med vogn....
Nuvel, vi kom frem hit til Brakanes ca 19.45 og slappet av resten av kvelden.
Om en liten stund går ferden videre hjemover og jeg gleder meg til å sove noen netter i egen seng. Jeg gleder meg ikke like mye til alt regnværet som dem lover oss.
Ha en trivelig og regnfri dag alle sammen.

God morgen fra BGO, her er en godt plantet i 6F hos SAS link. Dessverre er det nesten tomt ombord.
Et lite hopp mot sør, en liten fotmarsj til gamle kontoret og tilslutt en liten biltur så er en hjemme til kvelden middag med de tre søte jentene mine :)
Ha en glitrende flott søndag :)

ab24e034d7b9dd8d1f555f8adab8c1ae.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Knausen.. Her ble man brå-vekket av Dragen som skal spille tennis-match nede i lia. Frokosten ble klargjort på snaue halvtimen.

Nå må Junior og jeg ned i høgget og hente den indiske SUV-en, og det blir en dannelsesreise til Tøyen for litt bil-spa. Dragen får en nesten ny bil til å se ut som noe kommunen har hatt på leasing i fem år.

Det ble spontan lang-lunsj på Der Peppern Gror i går - komboen av Aass fatøl og Madras-sterke lammekoteletter er uslåelig.

Svær angus-steik kveld.

IMG_6739.jpeg

God formiddag fra Avalon. Jentene er ute å raider diverse butikker, hørtes heldigvis ut som at mor skulle ta litt ansvar på Sephora denne gangen. Uansett jeg her nå med en Beolit høytaler, nespresso og deler selskap med “lampehestene” og nyter utsikten over Gøteborg. Liker hotellet veldig godt.

Må vel etterhvert begynne å grue meg til køkjøring hjemover samt jobb og uvær i morgen.

God dag fra Oslo. Ser at Gislefoss og co rasler med sablene med rødt farevarsel og alt. Nå må da dette elendige pissværet ta slutt? Vi trenger ikke hetebølger som i Spania, men vi trenger heller ikke 100 mm nedbør på et døgn som Gislefoss ser ut til å melde. Mellomting takk! Om ikke annet så bør jo dette sørge for billig strøm da, men ved slike mengder kan det jo hende at kraftprodusentene må åpne slusene litt.

Selvsagt er jo alle flighter til Tromsø så å si utsolgte i morgen om man vil leke værflyktning. MAkan hvem skulle trodd at man må dit for å unnslippe dårlig vær? Hotellene i Tromsø er dog ikke utsolgte og har akseptable priser faktisk. Jaja nei lekte meg bare litt med tanken for å unnslippe dårlig vær her gitt. Hjelper dog ikke at hotellene har gode priser når det er umulig å komme seg dit!

G'morgen ..
Kona kom med en lang liste, så Amazon har blitt raidet på morgenkvisten. Hun vil ikke lenger ha Amazon-konto etter en opplevelse med 'falske' sendinger, så da lar hun heller meg stå for innkjøpene .. Kvinnelogikk ..

Nå venter vi på levering av matvarer, så må jeg på Publix og hente noen andre matvarer som hun ikke fikk med i bestillingen. Igjen - kvinnelogikk ..

Det er bikkjematdag. Måtte gå til anskaffelse av største mulige modell trykkoker for å få produsert nok til å tilfredsstille valpebeistet, så nå går en hel kylling, 2kg blandete grønnsaker pluss et par bokser spinat samt et par beger brun ris i gryta ... Det holder en 4-5 dager ... I tillegg får hun rå kyllinglever.
Blir litt jobb med tre bikkjer. Glad de to andre ikke er like glupske ..

Jaja, ellers så skal det ryddes ut av et skap i dag. Mulig jeg prøver å sette fyr på haugen med hageavfall også. Brannforbudet er løftet for sesongen, og det brennes livlig rundt i nabolaget nå som motorsagene har stilnet ...

Men først en kopp kaffe til ...

God søndag fra Lillestrøm. Treningsøkt på sykkel og yogamatte unnagjort... på en søndag... MAKAN!

Nå blir det etter hvert litt mat og TV.

Ha en best dag!

God søndag fra «danskebåten» - de siste timene av ferien tilbringes i lugaren på 11. dekk med deilig havutsikt og hvitvin i glasset. I morgen starter høstkjøret.

Back