Glad søndag fra Gjøvik

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad søndag fra Gjøvik

God morgen fra vestsiden av Mjøsa. Snart kaffe før frokost. Retur til hovedstaden i formiddag…håper fortsatt på en stille by selv om flere vel dropper fjellet i år.

Re: Glad søndag fra Gjøvik

Mornings fra Beitostølen. Starter med kaffe og sjokolade. En tur i bakken med barna. Og siden vi går fikk levering av tyske hvite asparges, så må de nytes. Ha en fin dag

Gjeeesp fra Knausen, litt sliten etter en laaang dag i hagen. En god venn som er vinsamler kom innom en tur så man er ganske solbrent. På tide å sette opp frokostbuffeten litt tidligere i dag da vi ble plutselig enige om harry-tur. Nabolaget er helt tomt og overraskende mange som skulle til eksotiske steder i går (Costa Rica, Maldivene, LA, Miami, Cape Town). Litt misunnelig og angrer litt på at vi ble enige om en sjelden cost cut påske… :D

Morn fra Tønsberg. Gårsdagens tilnærmet sommervær har tatt litt pause, så grått her, og vått utover ettermiddagen. Greit man rakk 70km på sykkelsetet is går med cola-stopp i verdens navle, Kodal sentrum. Blir roligere dag her, men fortsatt to små som skal aktiveres. Mistenker at minst én vil på trampolina...

God morgen fra Budapest. Her har vi hatt frokost på rommet og planen for dagen er ekstremt vage. Så vi bare slapper av.

Nyt søndagen

God søndag fra Oslo. Gårsdagens pils i park ble til vorspiel og etterhvert ut på byen. Så temmelig sliten i dag ja kan man si. Men altså dette er Oslo på sitt herligste, sitte i parken og nyte noen halvlitere og grille noen pølser (ja jeg veit det er noen skikkelig grillfeinschmekere her inne, men altså alt det vi hadde var en engangsgrill og man kan ikke grille noe annet enn pølser på dem, snakker av erfaring). Nå går jo til og med konservative (på dette området) Arbeiderpartiet inn for å tillate pils i park og med Høyre, FrP og Venstre så burde jo dette kunne være greit flertall. Uansett politiet i Oslo har bedre ting å drive på med (heldigvis) enn å jage folk som pilser vekk fra parkene så i Oslo er dette for alle praktiske formål en død paragraf. Hovedproblemet er jo at det en del steder ikke er gode toalettfasilliteter, her burde Bymiljøetaten step it up. Men tja de toalettene som er er bedre enn det jeg har vært borti av public toilets i Beijing som er helt ufyselige for å si det rett ut. Men politiet er jo mot dette også selvsagt, de mener jo de trenger lovhjemmelen som forbyr drikking på offentlig plass for å rydde opp i ordensforstyrrelser (som jo også er en paragraf i straffeloven) .Jaja det er ikke til å bli klok av.

Uansett dagen i dag er kun planen middag med mine foreldre , skal innom dem med litt ting som skal på sommerhuset på Nordvestlandet så da passa det like greit å få middagen servert også.

Last edited:

G'moorgen fra det småkjølige sørkarolinske .. Kun 5 grader, så glad jeg valgte et ekstra lag under genseren. Pelsdyret storkoser seg, dog ...

Ingen pleierske i dag, så det begrenser radiusen litt, men ikke umulig at det blir en liten tur med skuta likevel. The Shitty Kitty (Food Lion) må uansett raides for litt nødvendige kolonialvarer ..

Forøvrig 20 år siden jeg prøvde meg på et nattbilde ... ;)

N162AT.jpg

God ettermiddag fra det Sørlandske!
Gleder meg over at lifetime Gold er i boks, og også her i sør har man fått hvite tyske asparges i hus. Så det blir nok et kongemåltid i kveld. Sammen med litt gode poteter, schnitzel og hollandaise. Så må det nok en flaske vin til....

God påske ønskes!

Jeg bråbestemte for oss at vi tok Påske i Norge istedet for Hawaii. Ankom Vinderen alldeles nyss. Imrg skal vi til skuret uti skauen i Nord-Odal noen dager. Kun Telia som virker og unga har Telenor abbo. Blir herlig å se dom uten tilganger til spill på Pad/Iphones og jeg skal ikke dele noe internett med dem.
Ikke strøm, utedass og vann hentes i tjernet. Yatzi, vri åtter og monopol gjelder. Denne ferien tror jeg blir fin:-)

Men altså dette er Oslo på sitt herligste...

Gårsdagen var nesten uvirkelig til å være 12 april.

Rikskringkastingen avsluttet kvelden med "Oslo 31 August" på programmet. Kunne knapt vært mer passende på en slik dag.

Back