• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad mandag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Godt å være hjemme ett lite døgn etter en vanvittig bryllupshelg…men i kveld skal bag`n pakkes igjen. Nå venter dagens oppgaver…som det er nok av.

God morgen fra Hvalstad. Matpakker er smurt og snart venter L1 til kontoret. Fulle au pair plikter i kveld mens kona skal få «pleie karrieren». Ha en fin dag

God morgen fra Furuset!
På tide å jobbe litt igjen etter en flott helg. Småflytur og fotografering på ukjente og kjente steder var så bra! Legg til godt og varmt vær kronet av en fantastisk solnedgang i går så kan man ikke klage. :)

Ha en brilliant mandag! 20220828_202051.jpg20220828_202854.jpg20220828_202454.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Flytoget. Ikke hjemme før i på onsdag, både Stavanger, Bergen og Kristiansand skal besøkes, så det blir høyt tempo! Dagens først etappe med fly er SK4011 OSL-SVG. Over 20 rader med Plus så havnet selv på rad 29 denne gangen. Ønsker alle en flott dag!

Forøvrig greit trøkk på Flytoget i dag.
0f0798f6d1f8e798eca368a033883f80.jpg

God mandag fra Bangkok. Her er en akkurat kommet hjem etter en formiddags tur, behagelig temperatur nå på formiddagen etter et kraftig regnskyll i de tidlige morgentimene.
Nå blir det litt indretjeneste før ettermiddagen skal tilbringes ved og i bassenget.
Ha en nydelig dag :)

God morgen fra Flytoget. Ikke hjemme før i på onsdag, både Stavanger, Bergen og Kristiansand skal besøkes, så det blir høyt tempo! Dagens først etappe med fly er SK4011 OSL-SVG. Over 20 rader med Plus så havnet selv på rad 29 denne gangen. Ønsker alle en flott dag!

Åpning av ONS (nei, ikke slik men oljemessa i SVG) så er vel god butikk over fjellet denne uka.

God morgen,
Mye vas om dagen, men det går seg vel til.

ONS skal visst besøkes senere i uken og ser at jeg har gratis kolektivbillett hele uken. Hotell derimot koster 4200 kr det eneste stedet de er ledig, så det blir nok dagstur.

God morgen fra L12 til Oslo. Lang dag med kunder venter. Det blir kursing, det blir pølsefest, middag og Shuffle board. Jeg er heldig som kan skylde på at jeg må ta siste toget hjem. Da drar jeg kortet og reiser. :)

Har så vidt kommet meg over pianokonserten i går. Jeg sutret muligens litt i overkant i går. Grigor Sokolov var jo usedvanlig flink på piano. Men mye av musikken var også litt kjedelig. Så når det var over var jeg mentalt ferdig med dette. Så tok han 5 ekstra nummer liksom. Og det ene kjedeligere enn det andre. Prøvde hele tiden å forestille meg Mozart fra filmen med samme navn, men kom hele tiden tilbake på at han lignet mest på pingvinen fra Batman.

Ok. Rant over. Jeg liker jo musikk, og har vært på pianokonsert for også. Men jeg tror bare at Brahms og Schumann ikke er min greie. Sleng over litt Beethoven og Chopin (og dugelig med øl&hotdogs) så er jeg klar.

Fremme

Andy out

God ettermiddag fra bortekontoret hvor man har sneket seg ut i hagen for en liten utpust. Dette ble en effektiv dag som medførte at man må til vestlandet i morgen for tre møter. OSN utgikk så det roer ned uken litt da.

Snart helg.

G'morgen. Ingen ONS på meg, men om to dager er det onsdag! Det får holde. Men jeg ser Elan er på plass ..

Travel start på dagen. Innom bensa hvor kursen nå er 3.09 så på god vei under 3 og fortsatt i rute til gratis bensin neste sommer. Hadde bare dollarkursen fulgt etter ...

Ellers så må bikkjemat kokes, brød bakes og propan fylles ... Så SYYYKT travelt på frimandagen!

Og mandag er jo også Mad Dog Monday ... I dag straffangetransport fra Boeing Field 2004.

N16894_1200.jpg

Hei fra Guardamar del Segura. Det ble en utrolig slapp dag her etter at vi kom «hjem» fra Benidorm i går. Men man har hatt en treningsøkt og en tur i bassenget. Det er vel egentlig det. Når værgudene disker opp med overskyet til en forandring så har man ikke hatt noe behov for å sole seg heller. Har et halvt øye med mulige flyalternativ hjemover før helgen da omstendigheter der kan bety at ferien må avbrytes. Men foreløpig sitter vi stille i båten. Det deiligste hadde jo vært direkte hjem (og det har vi på lørdag), alternativet er muligens via et av de nordiske hovedstedene? Men da kan det muligens være trangt om plassen på siste strekket til Stavanger?

God mandag fra Buenos Aires legendariske ‘Cafe Tortoni.’

Kafeen ble vissnok startet av en mystisk franskmann og har vært i drift helt siden 1858 og folk står hver dag i lang kø for å komme inn. I dag var det kort kø, så jeg smatt raskt inn. Dette var i sin tid et yndet møtested for alle Buenos Aires berømtheter og bordene har små bronseskilt med navn av ulike forfattere, musikere, intellektuelle og offentlige personligheter som alle pleide å frekventere her i sin tid. Dette er navn som Jorge Luis Borges, poeten Alfonsina Storni og sangeren Carlos Gardel. Selve inngangspartiet er tegnet av den norsk-spanske arkitekten Alejandro Christophersen(sønn av en norsk diplomat/konsul i Spania), og som har bidratt til å utforme flere kjente bygninger her i Buenos Aires. Morsomt:)
Kjennes litt som å være på et museum, men absolutt verdt et besøk!

Ha en fin uke!

Attachments

• 222DBFD4-8C52-456F-A30C-542078C019E9.jpeg
    222DBFD4-8C52-456F-A30C-542078C019E9.jpeg
    117.2 KB · Views: 108
Last edited:
God kveld fra Bergen. Akkurat kommet tilbake fra Brann Stadion, der det var fest på bekostning av laget fra fjæren. Er nok bare å se frem til neste sesong og se hvor langt det kan rekke. Var også helgens best besøkte kamp i Norge, noe som ikke er et godt tegn da dette tross alt ikke engang er høyeste nivået!

God mandag fra Buenos Aires legendariske ‘Cafe Tortoni.’

Kafeen ble vissnok startet av en mystisk franskmann og har vært i drift helt siden 1858 og folk står hverdag i lang kø for å komme inn. I dag var det kort kø, så jeg smatt raskt inn. Dette var i sin tid et yndet møtested for alle Buenos Aires berømte og bordene har små bronseskilt med navn av ulike forfattere, musikere, intellektuelle og offentlige personligheter som alle pleide å frekventere her i sin tid. Dette er navn som Jorge Luis Borges, poeten Alfonsina Storni og sangeren Carlos Gardel. Kjennes litt som å være på et museum, men absolutt verdt et besøk!

Ha en fin uke!

Cafe Tortoni bringer mange gode minner fra min kone’s foedeby. Vi er alltid innom Tortoni naar vi er Buenos Aires. Artig aa foelge med deg paa kjente «stier»

God Mandag her borte i vest ogsaa, lange dager i prosjektet og fortsetter paa kvelden med kjoekken prosjektet - heldigvis har vi funnet en meget dyktig haadnverker og Prosjekt BMW X1 Kjoekken (det koster det samme som en X1 :drunk:) skrider frem.

Back