Glad frifredag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Nespresso og kokosbolle er dagens første kombo. Skal nok gå meg en tur til sentrum og et par butikker...men først tror jeg at jeg skal unne meg en liten hvil. Nyt fredagen - med fri eller jobb.

God morgen fra Yesheim !

andre dag av en kortere friperiode, og forberedelser til salg av boligen må gjøres, må vel SNART også begynne planlegge litt av julegaver, før man setter kursen mot familien i Vestfold. Merker på kroppen at korona-regler, kroppens egne korona-regler som "medlem" i risiko-gruppen tar litt på, og at det skal bli godt med litt omgang med familien skal bli godt, Kanskje til og med få smake på Mutter´s kjøttkaker eller til og med litt julemat skal bli godt.

Ha en strålende dag og herlig helg :)

M

Hei fra Kollen. Nå er det grøtfrokost før det bærer til polet, Jacobs og pøantasjen for å stocke opp til helgen. Så blir det nok en lang fin tur bak hagen her igjen - 15.3 kilometer i snitt daglig denne uken.

Nut helgen og husk prevensjon.

Mornings fra Bergen.

Venter på en pakke som var sendt fra Oslo på mandag.
Stått på vent i Bergen i et døgn nå. Effektivt med dødtid.

Fikk sendt en pakke fra Missouri, USA med DHL mandag, den kom i går, et døgn forsinket.
Så posten har noe å lære.

Ellers, blir det å hjelpe opphavet med førjuls opprydning og transport av div på dynga.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mornings fra Hvalstad. Hjemmekontoret er sparket i gang, dog litt forsinket, så blir ikke lange stunden med "samhandling" med de som sitter der peppern gror. Etterpå skal det løpes litt, og her i Asker blir det fort da automatisk som Bruce synger (altså Dickinson, den kuleste av de synge-Brucene)....Run to the Hills. Ha en fin dag

Venter på en pakke som var sendt fra Oslo på mandag.
Stått på vent i Bergen i et døgn nå. Effektivt med dødtid.

Fikk sendt en pakke fra Missouri, USA med DHL mandag, den kom i går, et døgn forsinket.
Så posten har noe å lære.

DHL har egne fly. Det har ikke Posten. Samt at det er vel et ekstremt volum både hos Posten og Postnord om dagen.

blir det fort da automatisk som Bruce synger (altså Dickinson, den kuleste av de synge-Brucene)....Run to the Hills.

Hver sin smak. Skal man løpe, så har jo han jeg synes er kulest en låt (og et album) som heter "Born to run".

God dag fra gjemmekontoret. Ser foreløpig ut som grei skuring i dag.

Ha en god en :)

DHL har egne fly. Det har ikke Posten. Samt at det er vel et ekstremt volum både hos Posten og Postnord om dagen.
Trenger ikke å fly pakken. Bare få ned ineffektiviteten ved omlasting/sortering. Julen kommer hvert år, så bare å ta det med i årsplanleggingen og utførelsen.

God morgen fra hjemmekontoret.

Kan bli en litt travel dag i dag. Men vi får se hvordan den utvikler seg.

Og så er det edru-fredag igjen. Makan :)

1cf333513ba7b01f9bf889d14c1dcdd3.jpg

Kanskje det blir en tur på polet i Lillestrøm for å se om de har Britisk musserende der også. Så de hadde flere på Vindern i går.

Ha en fin en

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Og der: Grompf...

Inn å sjekke ut spillelista "New Music", der Apple foreslår ny musikk de tror jeg liker, som oppdateres hver fredag.

Pleier å spille en list som heter "Sleep Essentials" på Sonos-høytaleren på soverommet om natten. Bare masse, beroligende lyder. Når er New Music-lista oppdatert med ca. 95% sånn type musikk. Pluss en låt med en hip-hop-etellerannet-dude som kaller seg Smokie. Makan...

Trenger ikke å fly pakken. Bare få ned ineffektiviteten ved omlasting/sortering. Julen kommer hvert år, så bare å ta det med i årsplanleggingen og utførelsen.

Også har du Corona i tillegg, og enda flere skal handle på nett. Mao. hhøyere volum enn ved "vanlig" jul.

Også har du Corona i tillegg, og enda flere skal handle på nett. Mao. hhøyere volum enn ved "vanlig" jul.

Korona har vært siden før påske. Plenty av tid å planlegge på. Bølge 2 var verken ukjent eller uventet.

Korona har vært siden før påske. Plenty av tid å planlegge på. Bølge 2 var verken ukjent eller uventet.

På et tidspunkt møter man jo på fysiske begrensninger i kapasitet på sentraler, da hjelper det fint lite å kaste flere mennesker på problemet.

Morn fra Kolsås, hvor posten tydeligvis går litt kjappere, her gikk det ca 18 timer fra jeg fikk varsel om sending, til jeg fikk varsel om at pakken kan hentes på nærmeste Post-i-butikk. Til gjengjeld tok det 7 uker fra jeg trykket bestill, til varen ble sendt.
Arbeidslyst er sånn passe fraværende, 5 1/2 arbeidsdager igjen før ferie

Ikke for å kverulere. Jeg skjønner at du bare er irritert. Jeg er irritert selv. Bestilte en julegave i midten av November. Den har frem til nå kommet seg fra Frankrike til Nederland på rundt 20 dager. Det er mega-irr, eller irr+ om du vil.

Men det å planlegge hva man trenger av ansatte for å håndtere førjulspost i Coronakrisen tror jeg hadde vært ca umulig. Jeg satt i April og skulle planlegge hvor mye som skulle produseres til jul av et hjemmeunderholdningsprodukt som selges over hele væla. En av bransjene som, naturlig nok, har gått helt til f-ings himmels pga corona. Hva som har skjedd på Posten var nok også greit umulig å forutse størrelsen på for noen måneder siden. Det var da de måtte planlagt. Mye har "litt under radaren" gått helt av skaftet på salg til forbrukere.

Nå har jeg digregert 2 ganger, så hvorfor ikke en 3dje?
Det snakkes jo mye om hva som går dårlig under Covid, og sånn sett er jo det det mest interessante. Og så klart at Zoom og Kahoot og sånt gikk i taket. Men det er åpenbart ganske mange andre ting som har gått fullstendig av hengslene bra. I en skala det virker som ingen har klart å forutse eller ta høyde for. Min bransje merker det for eksempel på komponentproduksjon. Integrerte kretser. Mange av dem kan man nå videreselge for ca 10 ganger prisen de kostet "nye" for et halvt år siden. Lead times på produksjon av elektriske komponenter øker kraftig. Mens produsenters MOQ tidligere betød "Minimum Order Quantity" betyr det nå rent faktisk "Maximum Order Quantity".
Jeg bestilte også ny bil i slutten av Mai i fjor, og den er nå ytterligere forsinket til Mars 2021. Den siste delayen sannsynligvis pga en IC-komponentfabrikk som ikke kan levere.

Digresjon slutt. Nå skal jeg vaske gulvet og reparere senga i "lunchpausen".

Er det ikke lett å sitte og mene noe om en bransje man selv ikke jobber i?

(Correct me if I'm wrong).

God formiddag fra Romsås. Endelig en rolig dag, avspaserer rett og slett etter en måned med ganske mange +timer og det gjør godt. Så blir det også en god og rolig helg en kan gjøre andre ting som gjøres på denne tiden av året. Forøvrig veldig fornøyd med MFK i går kveld.
Ha en god dag!

God dag fra Orkland.:)

Sol, skyfritt, nesten snøfritt og akkurat på blå side- en perfekt desemberdag altså.

Bare sånn for å gjøre denne fredagen enda bedre er dagens primære oppgaver allerede i havn. Husets 1 etasje( inkl. 3 soverom, bad, wc og vaskerom ) er ryddet, støvsugd og vasket- snakker om effektivitet på en fredag. Det er fantastisk hva litt god musikk på øret kan utrette sammen med husarbeid.

Resten av fredagen blir nok heller rolig. Jeg satser på en visitt i postkassen etter hvert, og etterpå tror jeg egentlig at jeg skal fyre opp flysimulatoren. I kveld byr man på hamburger med mexicansk-inspirert salat, en slags prøvetid for de kommende nyttårsforsettene.

Ha en ypperlig fredag.:)

Er det ikke lett å sitte og mene noe om en bransje man selv ikke jobber i?

(Correct me if I'm wrong).

Selvsagt er det det.
Som alt annet her i livet så måler jeg, og mener jeg noe etter resultatet som leveres, ikke etter forklaringene eller unnskyldningene.

DHL leverer. Posten/Bring leverer ikke

Selvsagt er det det.
Som alt annet her i livet så måler jeg, og mener jeg noe etter resultatet som leveres, ikke etter forklaringene eller unnskyldningene.

DHL leverer. Posten/Bring leverer ikke

Og da er det selvsagt lettvint å si "De burrde planlagt" bedre når man egentlig ikke vet noe om hva man snakker om?

Som Henshaw sier, er det fortsatt begrenset plass fysisk i termminaler, og ikke minst på hentepunkter. En pakke kan like gjerne ligge på et hentepunkt uten å være scannet, fordi de ansatte i Post i Butikk ikke har hatt plass til å scanne den inn.

Jul + Corona = ekstremt mange pakker i omløp om dagen. Litt som om man jar tre kansellerte widebodys på OSL og alle passasjerene må innom skranke for å bookes om. Det er rett og slett ikke dmensjonert for det heller. og man er nødt til å stå litt lenger i kø.

Trallala! Bare få denne arbeidsdagen unna, så venter nok en firedagers helg. Herlig.

Spotify hadde også problemer med ambient-musikk som folk brukte på natta. Da de begynte med årslister, var de dynga ned med slik musikk til manges forargelse. Det var liksom ikke det de ville dele med vennene sine .. Men det ble etterhvert korrigert.
Min mest spilte låt på Spotify i 2020 heter ‘Chaos’. Tenk det ...

Fortsatt mørkt og anstendig temperatur. Juletreet er tent og kaffen er i koppen. La fredagen komme .....

Mornings fra Hvalstad. Hjemmekontoret er sparket i gang, dog litt forsinket, så blir ikke lange stunden med "samhandling" med de som sitter der peppern gror. Etterpå skal det løpes litt, og her i Asker blir det fort da automatisk som Bruce synger (altså Dickinson, den kuleste av de synge-Brucene)....Run to the Hills. Ha en fin dag

Du må ikke glemme at Bruce ( Dickinsonbrusen) også synger The Loneliness of the long distance runner, ikke mange låter som passer bedre 😀

God helg fra Haugesund

Back