Give me a ticket for an aeroplane... The Amer'katur 2011 - nå med bilder!

Martin

Moderator
Medlem
Give me a ticket for an aeroplane... The Amer'katur 2011 - nå med bilder!

Da er det på tide å dra på tur igjen.

Jeg pleier å ha for vane å reise bort på bursdagen min, selv om det skar seg i fjor. Det skulle det også gjøre i år. Mest pga. at jeg ikke helt klarer å la være å benytte billetten jeg fikk i julegave, som gir meg adgang til Oslo Spektrum på selve dagen min, der noen herrer med etternavn Antonsen, Tufte-Johansen, Eia og Cleese skal underholde. Jeg vurderte derfor å reise dagen etter, søndagen den 25/9. Men siden jeg hadde lyst på en USA-tur, betød det at jeg evt. måtte være der borte en hel uke (siden billettene blir billigere når man er borte natt til søndag), og det betød uansett at jeg måtte reise hjem igjen derfra søndagen den andre oktober, men ankomst OSL mandagen den 3. oktober. Pga. jobbrelaterte ting, passet det veldig dårlig å være borte den datoen (selv om det ble endringer i de planene - så det hadde passet allikevel), så jeg bestemte meg kjapt for at tur på bursdagen (eller noenlunde i nærheten) måtte droppes i år, og at jeg heller måtte ta en tur litt tidligere. I tillegg har jeg for vane å foretrekke å reise ca. rett etter den tjuende i måneden, siden lønna kommer da, så jeg hadde relativt kjapt bestemt meg for å reise ca. den 20/8.

Men hvor skulle man dra? Som sagt fristet det men en USA-tur. Bortsett fra en tur til New York i mai 2010, hadde mine turer dit siden sommeren 2008 begrenset seg til julebordturer i januar. New York, ja.. En by jeg alltid vil tilbake til. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, men hver gang jeg reiser derfra, har jeg mer lyst til å reise tilbake dit. New York it was.

Fant også ut at jeg begynte å bli litt smålei av å reise alene. Skulle jeg først reise til New York, ville jeg være der noen dager, men når jeg reiser på egen hånd blir det ofte til at jeg kjeder meg om jeg er på samme sted mer enn en natt, så noen "følere" ble lagt ut, Fikk kjapt "napp", og vi begynte å planlegge routing. Vedkommende foretrakk *A, mens jeg strengt tatt foretrekker OW. På den annen side, så visste jeg at BA-sølvet kom til å være i boks, og siden vedkommende hadde en status å "fange" hos *A, bestemte jeg meg for å bli med og teste selskaper jeg aldri hadde flydd før, istedenfor å fly OW alene. Kan jo innrømme såpass at det er hakket mer behagelig å sitte ved siden av noen man kjenner, enn et vilt fremmed menneske når man skal sitte tett - spesielt når man er av mitt "kaliber". Planene var så godt som spikret, helt til...

I typisk Martin-stil, endte det selvsagt opp med litt flyving, og en reiseplan som fikk bl.a. arbeidskolleger til å himle med øynene. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men er visst i mindretall der. Etter et tips, ble det allikevel ba.com som fikk "jobben" som bookingside for New York-turen - samt nettsidene til et par lokale selskaper. Riktignok ble det gjort et par blemmer underveis, men når jeg kikker på det jeg har av bookinger, med routinger og flytyper o.l. så er jeg relativt fornøyd - så får jeg heller leve med at jeg bare klarte å booke meg 300 av de 310 TP'ene jeg per dags dato mangler for å oppnå BA Gold. Det vil si: Det var et par alternativer domestic. Det ene gav 80 TP - det andre gav 70, og kostet ca. 1500 kroner mer. Jeg valgte den dyreste som gav færrest poeng :cool
(Slapp av, det er en grunn til det ;))

Turen begynner med BA761 (som er BA sin morgenavgang fra OSL til LHR), og fortsettet med en 777-200 over dammen, før en brasilianer skal frakte meg siste leg'en fra min "port of entry" til der første natten skal tilbringes. Dagen etter, vil en brasilianer og en amerikaner frakte meg til New York for et noen dager der. Returen blir med et selskap jeg aldri har prøvd før, tilbake til der jeg sov første natten, med to amerikanere (her er sjansen til stede for at den ene amerikaneren har vært skandinaver mesteparten av livet sitt), før man tar samme rute hjem igjen, med brasilianer/777-300/A320.

Målet er altså New York, men veien til og fra kan vi godt la være litt kryptisk foreløpig ;)

Ellers har man fått sjekket inn. Sete på BA761 var lettere sagt enn gjort.
Planen var "1A" - eller altså første raden i Euro Traveller (hva? economy?), siden denne raden er konfigurert på samme måte som Club Europe - Bredere seter, og ikke noe B-sete. Dette er visst fordi at midtgangen forskyver seg litt der man "bytter" config, og da gjør man det sånn, for at crewet ikke skal kjøre på knærne til de som sitter ved mindtgangen på denne raden når de triller tralle gjennom gardinen.

Ca. ved T-72 åpnes de første radene for setevalg, da disse er blokkert frem til da, sånn at BA har litt slingringsmonn for gardinflytting. Jeg tror den gardinen holdt seg foran rad 3 helt fra jeg booket, og til de første radene ble åpnet.

Som sagt, jeg hadde 4A. Så plutselig så jeg et lite rødt utropstegn på den flighten. BA hadde flyttet på meg :drunk:. Mitt nye sete var... *trommevirvel* 4A :drunk:.

Noe setekart, fikk jeg derimot ikke opp. Et kjapt søk på Expertfyer, avslørte dog at gardinen var flyttet - og at 4A var tomt. Like etterpå, hadde de fått flyttet på meg, tilbake til 6A. De som satt på 5A og 5C hadde fått beholde sine plasser, og jeg ble flyttet to rader bakover. Valgte da 5F, som også var bredere enn resten av setene i kabinen. Forskjellen fra denne treseteren og den høyre treseteren i CLub Europe, er at midtsetet selges. Oh well, Det var hvertfall det nest beste etter 5A. Så litt lenger utpå kvelden, var gardinen flyttet igjen. Igjen "hang jeg igjen" foran uten at jeg egentlig gjorde det.

Ved innsjekk ble det så 6F (tror jeg..), men ikke lenge etter innsjekk, hadde de flyttet på gardina igjen :drunk:. Igjen hadde jeg blitt flyttet bakover til første ledige sete bak meg. Jeg valgte dog å velge første ledige vindussete med ledig midtsete, og havnet så på 13F.. :rolleyes:.

Nuvel, man overlever nok. ;)

Neste flight er jeg også spent på. De som har fulgt litt med på Discus sine TR'er med BA, vet at han har gjort opptill flere forsøk på å fly i BA sin World Traveller Plus, men aldri klart det, da BA har vært så frekke å flytte han til Club World uten å spørre først. Siden jeg har sølvkort, Må jeg jo ærlig innrømme at jeg håper at det skal skje med meg. Jeg har derfor fulgt med på Expertflyer de siste dagene, og fulgt med på antall billetter til salgs i hver bookingklasse. Jeg blir enda mindre klok på revenue management. De tallene har gått opp og ned som en jojo :drunk:. Nå viser den midlertid et par seter i First, fire seter i Club World, og to seter i World Traveller - dette er altså antall seter man kan få kjøpt på flighten - og man skal ikke se bort i fra at de overselger litt. Tjåka full flight, med andre ord. Satser på overbooking i WTP, og at en stakkars sølvgutt kanskje får sitte litt lenger frem ;). Setekartet i WTP viser forøvrig bare to ledige seter akkurat nå, av totalt 40. Jeg har foreløpig 21D - venstre midtgang på fireseteren på første WTP-rad.

Hvor det flyet lander avslører jeg nok når jeg kommer fram. Derfra og videre skal det som sagt flys en brasilianer med bare ett sete på den ene siden av midtgangen, og to på den andre. Flyplassen jeg lander på her, ligger forøvrig i nabostaten til byen den egentlig tilhører. Jeg har forøvrig tidligere vært i staten som byen ligger i, men ikke staten som flyplassen ligger i.

Kofferten er pakket, og takket være en døgnrytme som er skjevere enn tårnet i Pisa, sitter man nå og glor litt på NRK sin nett-tv mens man venter på å "stå opp" ^_^. Sove kan man gjøre over dammen.

Avreise herfra antar jeg blir i sekstiden, med ankomst OSL havlannen time før avgang.

Snakkes etterhvert :)

Last edited:
Re: Give me a ticket for an aeroplane... The Amer'katur 2011

Da skyter jeg fra hoften, og tipper du skal til CVG første natten. Dertter med AA via ORD til JFK.

God tur Martin. Alltid spennende å lese rapportene dine. Var jo ikke måte på hvordan du ble stablet rundt på flyet til LHR.

Elefanten sitter på hjemmekontoret og titter på skjermen i spenning. Hva skal selveste FedEx mannen finne på nå? Og hva skal han gafle i seg i loungen?

FedEx-mannen kom seg opp... Nei vent, han hadde aldri lagt seg. FedEx-mannen kom seg avgårde, og parkerte bilen sin på FedEx, og gikk opp til terminalen.

Ble lettere overrasket da jeg så BA stå på fjernpark innland, og tenkte at nå ble det bussgate. Fant vegen inn i terminalen, og bort til BA sine skranker. Forsøkte først automaten, men den påstod at jeg allerede hadde sjekket inn. Det stemte, men den har allikevel klart å gi meg BP før, selv om jeg har sjekket inn før. Nuvel, prøvde skranken, og en hyggelig kar fikk tag'et bagasjen min helt fram, og gav meg boardingkort - og kunne samtidig meddele - syntes jeg å høre - at boardign begynte 07:10. Det hørtes logisk ut for meg mtp. at flyet stod på fjernpark. Siden klokken da var passert 06:50, tok jeg et drastisk valg! Jeg droppet loungen :drunk:.

Framme på gaten, lærte jeg at gate 59 var en vanlig gate, og at flyet nå var tauet dit. Ergo hadde jeg hatt tid til en liten funksjonstest pav brusdispenseren, men det var for sent nå, siden jeg var ute av Schengen.

Fikk også vekslet et par ord med Learjet, som (tror jeg) hadde ansvar for å få meg avgårde i rute. Det klarte han ikke, men det var ikke hans skyld. Hørte noe snakk om noe redusert kapasitet eller noe.. Ikke helt sikker.

Fant nå 13F, og må innrømme at for en av mitt kaliber, var det litt trangt. Hadde det ikke vært for at hun blonde i midsetet var såpass slank, så kunne det fort blitt enda koseligere.. ^_^.

Flytiden var beregnet til 1 time og 51 minutter, og vi skulle klatre helt til 38.000 fot på enne flight... unnskyld, servicen til London. Liker hvordan BA kaller det for service :).

Vel oppe ble det servert et lite rundstykke med noe skinkepølsegrise-aktig på, og det gikk ned sammen med litt appelsinjuice og litt vann. Resten av flighten brukte jeg til å sitte med hodet mot veggen, og duppe av litt, før jeg våknet av det jeg trodde var snorking bak meg. Det rare var at snorkingen stoppet når jeg våknet :rolleyes:.

Vi kom oss fort ned på LHR. Det virket kanskje enda fortere, da jeg var lettere bevistløs. Plutselig traff vi bakken på LHR, og kom oss så bort til terminal 5.

Så var det å komme seg gjennom Security. Jeg var selvsaggt spent på hva som ville skje når den søte damen skulle scanne boardingkortet mitt, for å bekrefte at jeg hadde minst 35 minutter til avgang. Hun scannet, og skulle så gi meg boardingkortet tilbake og ønske meg god tur, da hun titter tilbake på skjermen sin, og utbryter: "Oh, you've been upgraded to Business Class". Jeg tenkte noe ala "JIPPIII!!!" Inni meg, men fikk ut av meg et litt høfligere "Thank you", mens hun rev i stykker Boardingkortet, gav meg et nytt med klar ordre om å "enjoye". Det skulle jeg nok alltids klare ;)

Så var det gjennon Security, som gikk kjapt, og jeg fant vegen til loungen hvor det til nå har blitt et ar rundstykker - et med bacon, og et med sopp og tomat - og en boks Cola.

Snakkes pkutselig ;)

Dette blir morro å følge med på! ;)

Gratulerer med oppgradering! Vel fortjent :) Ser fram til fortsettelsen.

Irriterende at vi aldri kan få en rapport fra WTP!!
Kan du ikke be om å bli downgraded igjen da? ;)

BF:cool2

Detta forumet er 'jinxed' av BA ... tsk tsk! :p

God tur videre!

Skal ikke være lett å få seg en tur i WTP gitt....

Kan jo meddele at selv med et par minutter sen avgang kom Martin seg frem til London før rutetid :) Relativt kort flytid for tiden, og da er det bedre å holde på gate i Oslo noen minutter, så sparer man kanskje en strafferunde el to over London.

Men for å beholde egen ære, så var maskinen klappet og klar til avgang ca 5 minutter før rutetid :)

God tur videre og ser frem til fortsettelsen

S

...så var maskinen klappet og klar til avgang...

Du bruker MOW-trikset du også, ja. Flyklapping, han påstår det hjelper på det meste :lol:

God tur på kryss og tvers Martin!

En god klapp, og maskinen er fornøyd og man unngår teknisk. Funker hver gang! :D

Herlig Martin.... Symd ingen rapport fra BA Reidar-klasse . Hadde gledet meg i hele dag...:drunk:

Morsom lesing, gleder meg til resta :)

Som sagt: Fikk en oppgradering til Club World, og gledet meg stort. Hadde tom. fått sete 15K, som er det bakerste vindussetet på høyre side. Som man kanskje vet, er vinsussetene i CW vendt baklengs, og man må i utgangspunktet klatre over han ved midtgangen på raden bak deg. Sitter man bakerst har man ingen bak seg, og lettere tilgang til midtgangen. Jeg fikk mao. et sete som jeg mest sannsynlig ville ha valgt selv.

En drøy time før avgang, hadde de fått opp gateinfo. Her hadde jeg håpet på en tur enten innom loungen i T5B, eller kanskje den nye T5C - men neida. Flyet stod riktignok borte ved T5C et sted, men ikke med brotilknytning. På skjermen i loungen stod det oppført den mest forhatte gaten på Flyertalk: A10. A10 ligger i kjelleren i T5A, og består av 5 "undergater". Jeg skulle fra A10, og utenfor den utgangen stod det altså en buss. Vi fikk en liten sightseeing på LHR, før vi fant G-VIIG stående parkert. Den har GE-motorer, og det betyr ingen AVOD: Kun 12 kanaler som går i loop. Yiha!

Kom meg uansett ombord, og ble fortalt hvor jeg skulle gå. Fant setet, og fant meg til rette der. Champagne ble også tilbudt, og jeg tok i mot. CW fylte seg etterhvert opp, selv om en dasstur underveis avslørte at den ikke var helt full. Et par ledige seter i WTP syntes jeg også å skimte, men det kan jo ha vært at noen der var på dass og, da jeg kikket gjennom gardinen.

Vi fikk pushet, og kom oss av gårde. Servicen begynte, og her ble jeg virkelig imponert! Hun som endte opp med å servere i min mindtgang, hadde først gitt inntrykk av å være litt "sur". Jeg så derimot det spanske flagget på navneskiltet hennes, så jeg antok at det var "språkmisforståelser" og tonefall som gav meg det inntrykket.

Da det skulle bestilles mat, kom hun rundt setet til sidemannen (en nederlender som skulle studere i USA..), og spurte "Mr. Foss, what would you like for lunch today?". Jeg skal jo igjen tilstå at jeg er svak for at cabincrew tiltaler meg ved navn, men det er helt greit om det skjer f.eks. første gangen, når de ønsker deg velkommen om bord eller noe. Hun her brukte det konsekvent omtrent hver eneste gang hun skulle snakke til meg, bortsett fra et par ganger da hun brukte "sir". Jeg klagde ikke noe mer på det. Tom en gang, da hun og den mannlige CSD'en gikk og serverte te og kaffe, spurte hun egentlig CSD'en om han hadde husket å spørre meg: "What about Mr. Foss?". Ja, jeg ble rett og slett imponert.

Det ble en tomat- og mozarellasalat til forrett, og "Fillet Of Beef" til hovedrett. Ikke noe problemer å få akkurat det jeg ville ha. Etter en champagne før push, og en G&T etter take-off, følte jeg faktisk for noe annet enn alkohol, så det ble cola til maten. Her imponerte hun igjen. Alt ble servert med passe mellomrom, og extra colabokser ble tilbudt Mr. Foss ;)

Etterpå ble det tilbudt dessert, og nå hadde de fått is!! Ikke noe fancy ala Continental, men en liten boks med vaniljeis. Tok en sånn en, og koste meg med den. Etter maten, så jeg litt på filmer - eller det som var igjen av den filmen jeg ble sittende å se på i mangel av noe annet. Ellers sov jeg litt, og timene gikk akkurat passe sakte unna.

Det ble etterhvert Afternoon Tea, med sandwicher of scones. Sandwichene var av SAS-varianten - dvs. med plasten på, men BA har i hvertfall skrevet på: "Sealed for your freshness". Her må jeg dog innrømme at jeg begynte å lure på noe. Under denne serveringen, ble setebeltesysene stående på, oga. noe mildere turbulens, men ikke verre enn at serveringen fortsatte. De kunne midlertif ikke lage te eller kaffe så lenge lysene stod på. De kan altså gå rundt i kabinen og servere, men ikke sette på kaffetrakteren :rolleyes:

Nuvel, vi begynte å nærme oss min Port of Entry, som var Chicago. En liten stud før landing, kom også CSD'en med et slikt skjema jeg kunne få, og krysse av hva jeg syntes om BA, og om flighten. Pussig, siden jeg var så storfornøyd som jeg var. Jeg krysset nå av på de forskjellige spørsmpålene, og svarte så ærlig som mulig, og leverte tilbake.

Det ble en bår landing på ORD, med relativt kraftig nedbremsing. vi fant så gaten, og kunne gå av. Til og med da, kom det et: "Mr. Foss", sammen med "Goodbye" av hun spansktalene. Alt i alt, var jeg storfornøyd med flighten.

Immigration: Denne gruet jeg meg litt til, spesielet etter forrige gang, da tollerne begynte å spørre i veg om vekt, høyde, og bekjentskaper til et damenavn jeg ikke kjente noen som het. I tillegg kom jeg nå med en lettere spesiell routing, som jeg trodde de kanskje ville lure på.

Det foregikk som følger:
"Where are you going?": <Insert navnet på byen jeg skulle til>
"Why are you here?": "Vacation"
"When are you going home?": "Wednesday".
"What are you doing for a work i Norway?": "I work for FedEx. Fikk så et blikk som tilsa at han syntes det var litt "stilig", og så var det fingeravtrykk og bilde, og værsågod, velkommen til USA, men kom deg ut igjen innen 90 dager.
Alt i alt tok det vel en 15 20 minutter fra jeg ankom hallen - en helt grei ventetid.

Bagasjen tok minst like lang tid - fra jeg kom til båndet, altså, men kofferten dukket opp til slutt. Tollen gikk så kjapt den kunne gå: Levere skjemaet, og værsågod, du kan bare gå. AA hadde så en skranke rett innenfor, det kofferten så ble levert, mens jeg selv fant vegen over til T3 via et førerløst tog.

Videre var det å finne security, der jeg måtte fortelle den unge piken som bevoktet Fast Track-inngangen at "Sapphire" på boardinkortet betød at jeg kunne bruke denne. Hun godtok det, og jeg fikk benytte meg av Fast Track.

Fram til damen som så på BP og pass. Hun betjente samtidig crew- og ansattinngangen, så man ble hele tiden "avbrutt" av piloter eller McDonalds-jenter som kom på andre siden. Til slutt kom man seg forbi henne, og gjennom security. Ikke noe nude-o-scope her, og ikke noe piping heller. Han som stod og kikket på scanneren jeg gikk gjennom virket tom. hyggelig.

Hadde nå litt tid, så jeg fant en Admirals Club og satte meg ned og surfet litt på nett, før det etterhvert ble tid for å finne gaten. Der stod det en liten ERJ-140, som skulle frakte meg videre..

Last edited:

ERJ'en mener jeg var operert av Chataqua Airlines for American et-eller-annet.. Tro det var connection. Det ble etterhvert boardet, og jeg fant 4A, som jeg klarte å komme meg ned i. Var egentlig helt greit, og det gjorde ikke noe at det var en enseter. under boarding la jeg forresten merke til at jeg syntes jeg hørte noen bruke ordet "jøss". Mer om det senere.

Turen med ERJ-140 gikk greit, og fikk en cola av Jaime underveis, som hånderte kabinen alene. Som nevnt lenger opp, så var flighten markedsflrt med en by som destinasjon. Jeg har allikevel ikke vært i staten som den byen ligger i (siden 2007, i hvertfall), da flyplassen ligger i nabostaten. Hickok gjettet faktisk riktig. Sånn helt nøyaktig, så befinner jeg meg i Hebron Kentucky, på Doubletree Hotel Cincinnati Airport ;)

Så begynte ting å skjære seg litt.

Billetten min med BA, er mellom OSL og CVG, og det er også herfra jeg skal returnere på onsdag. Noen kan sikkert lure på hvorfor jeg har bestlt WTP tur/retur OSL-CVG, men la oss sidet sånn at grunnen er omtrent den samme som mange her på forumet hadde da de dro til Albuquerqe - en veldig god pris ;)

For å komme meg mellom her og NYC, planla jeg med en gang å fly AA ene vegen, for poeng og miles. Jeg så kjapt at med alle poengene jeg hadde fra før, samt ville få fra BA på denne turen, så ville jeg mangle 80 for å få gull. En booking CVG-ORD-LGA ville gi 80 poeng. 20 for CVG-ORD i Y (fleksibel Y som gir 20 poeng), og 60 poeng for ORD-LGA i F. En sånn tur kom på ca. 3000 NOK, noe jeg tenkte var verdt det for å få gullkortet.

På returen, klarte jeg å drite meg ut littegrann. Aller først, ville jeg fly ned samme dag. Returen min herfra går klokken 16, og jeg tenkte at det må være lettvitnt å få til det. AA og DL er de som flyr direkte, og - idiotisk nok - booket jeg DL. jeg fikk det nemlig for meg at om jeg booket NYC-CVG med AA, og så skulle fortsette CVG-ORD-LHR-OSL, så kunne det hende at AA-personaklet i NYC hadde begynt å lure, så jeg booket DL. Det jeg så fant ut, var at å ankomme CVG klokken 13, var litt risky, når jeg skulle videre med AA klokken 16, i tilfelle det skulle bli noen kanselleringer eller noe,.. Ikke at sånt skjer, men det KAN jo skje.. Derfor endret jeg den til dagen før, og booket enda en natt på Doubletree. nå var jo plutselig den (relativt teite) grunnen for at jeg ikke hadde booket AA ikke der lenger, men nå var jeg stuck med DL-billetten - som nå forøvrig var blittoppgradert til F når vi først var i gang :cool:. I tillegg involverer den nå en flight med MD90, så da er det jo ikke så ikke allikevel.

Men, det var jo ingen big deal uansett. Jeg skulle jo fly AA andre vegen, og hadde sikret gullkortet hos BA uansett. Eller vent nå litt... Plutselig fant jeg ut at man ikke trengte å fly via ORD, men også via MIA. Et par timer i en ERJ-145 først, og så drøye tre timer i en 767-200 :cool:.767 mangler jeg, 767-200 er samtidig litt mer eksotisk enn en 767-300, så det måtte jeg jo få til. Den kostet litt mer enn via ORD, og flighte i ERJ'en ble booket i en lavere bokingklasse, som bare gav 10 poeng - ergo ville jeg være 10 poeng unna gullet.. Det blåste jeg i, og booket meg tur med 767-200 :cool:

Så spoler vi fram igjen, til i dag/i går, alt ettersom hvilken tidssone man er i. Jeg hadde kommet av flyet, og stod og ventet på bagasje - nok en gang hørte jeg forresten norsk. Plutselig får jeg tekstmelding, fraTripit Pro. AA3468 den 20/8 er kansellert :cry:. Det var den ene av to daglige CVG-MIA, og den andre gikk senere, så det å rekke 767'er kunne jeg nå bare glemme :cry:.

Siden jeg fortsatt var på flyplassen, fant jeg vegen tilbake til AA sin skranke, og en litt eldre, hyggelig dame hjalp meg. Hun begynte først å prate om en dorinket DL-flight som gikk samme kveld. Det var ikke helt aktuelt. Hun så deretter på lørdagen. Der var forresten ikke bare den ene MIA-avgangen deres kansellert, men også den ene til NYC.

Men uansett hvor irriterende det er, at man mister flytyper/flyplasser/ruter, så skal damen ha kudos for at hun ordnet opp - og det til de grader. Her gadd vi ikke å holde oss til eget selskap en gang (de var vel fulle), så hun booket meg om til en direkteavgang med DL. Det som forøvrig er litt irriterende igjen, er at billetten jeg hadde kjøpt er av typen "Instant Upgrade", og den gir deg faktisk ikke rett til F om du må bookes om.
Så for en relativt stor pengesum, som jeg skulle fly CVG-MIA-JFK for - fått 767-200, samt fått MIA og JFK på listen, så endte jeg opp med en direkte CRJ-900 med DL - som nok kostet mindre om jeg hadde booke den direkte fra de i utgangspunktet,

Så igjen: Irriterende, men takk til AA som ordner opp. Er til og med sjekket inn på nett, så alt bør være i orden. Så får vi se hva som skjer med TP og sånt etterhvert.

Anywa, hotellet er definitivt brukbart. Fikk cookie ved innsjekk, og jeg syntes også jeg hørte ordet "upgraded" fra resepsjonisten. Jeg aner ikke, men rommet er het greit.

Det ble noen vårruller og en biff i restauranten - forøvrig bare et par bord unna de norske damene jeg nevnte tidligere.. Her drar man helt til Kentucky også møter man nordmenn :drunk:

Jaja.. Nå er jeg trøtt. Vi snakkes ;)

Takk for flott rapport sålangt Martin! Håper ting bedrer seg etter hvert. Synd turen via MIA gikk i vasken. Hadde vært litt av en omvei for å komme seg til New York.

Kongerapport så langt. Bra å høre at du overlevde CW. Jeg skal fly samme turen til ORD om 3 uker og den lot seg ikke oppgradere med miles. Så man kan jo håpe på samme flaks som deg. Men å få så bra sete i tillegg er jo helt sjef.

Men altså - Var det billigere å booke til Cincinatti enn til ORD?

Men altså - Var det billigere å booke til Cincinatti enn til ORD?

Jepp ;)

Som nevnt over: Grunnen til at jeg dro akkurat hit, var samme grunn som at en del forummedlemmer dro til Albuquerque for en tid tilbake, den gangen Delta solgte businessbilletter dit for ca. 6000 kroner - altså en såkalt feilprising.

Ser nå f.eks. at en vanlig WT-billett hit ligger på en 7800 NOK.. Jeg betalte litt over halvparten av det ;)

Irriterende at vi aldri kan få en rapport fra WTP!!
Kan du ikke be om å bli downgraded igjen da? ;)

BF:cool2

Hehe.. Vi får se på returen. Da skal jeg fly 777-300, som har den nye WTP-klassen. Den finnes så vidt jeg vet kun på de 3 777-300 som BA opererer, så den er relativt sjelden foreløpig. Den har ny WT, ny WT+, samt ny F - så jeg havner sikkert i den ene ikke-nuoppussede klassen om bord ^_^

Back