Geografikunnskaper på SAS Facebook

LN-MOW

Flyklapper
Medlem

Han ble sikkert imponert, han som spurte ..... :lol:

Anders Gjerde
flyr dere direktete til egypt ?
Like · · 5 hours ago

SAS
Hej, vi har direktflyg från Köpenhamn till Tel Aviv från och med den 26 april. Välkommen att boka på SAS hemsida. /AH
Like · Reply · 3 hours ago

Re: Geografikunnskaper på SAS Facebook ..

njaaa...både og...godt nok er TLV jo ikke Egypten, men alligevel det der kommer tættest på.
Måske det er det de har tænkt, men.........
Hvis de ikke ved at TLV IKKE er Egypten, så er det flovt..
hIlsen Ole

Hvis de mente at Tel Aviv var det beste alternativet så burde de kanskje brukt noen flere bokstaver for å klargjøre dette...

Å anbefale Tel Aviv som innfallsport til Egypt ... velvel ... :rolleyes:

Re: Geografikunnskaper på SAS Facebook

Hahaha, den var god!

Fikk meg til å tenke på en annen morsom episode fra mange år tilbake.
En journalist ringte Norges Bank, og spurte etter Hermod Skånland.
(for oss eldre, så var han en svært høyt profilert sentralbanksjef i sin tid).

Hvorpå sentralborddamen spurte: Hvilken avdeling jobber han i?

Lo litt for meg selv da jeg for noen uker siden landet med SAS i London, og flyvertinnen ramset opp at alle som skulle videre med samarbeidspartneren BMI sine ruter måtte bytte til terminal 1 om de skulle videre.

Med mindre vedkommende som skrev dette er totalt blåst i geografi, er dette er akkurat som å høre en politiker som sitter i posisjon svare på spørsmål. Når de vet at svaret de burde gi ikke er positivt - i dette tilfellet "beklager, men vi flyr ikke til Egypt - svarer de i stedet på noe helt annet enn det man blir spurt om.

Med mindre vedkommende som skrev dette er totalt blåst i geografi, er dette er akkurat som å høre en politiker som sitter i posisjon svare på spørsmål. Når de vet at svaret de burde gi ikke er positivt - i dette tilfellet "beklager, men vi flyr ikke til Egypt - svarer de i stedet på noe helt annet enn det man blir spurt om.

Sliter litt med å forstå den sammenligningen.

Sliter litt med å forstå den sammenligningen.

Sammenligningen er helt kurrant, jeg er komplett allergisk for kundeservice som er opplært til aldri å gi negative svar og bare "pisser rundt grøten" for å få det til å virke som de har svart helt bra på alt.

-A

Sammenligningen er helt kurrant, jeg er komplett allergisk for kundeservice som er opplært til aldri å gi negative svar og bare "pisser rundt grøten" for å få det til å virke som de har svart helt bra på alt.

-A

Kunne ikke vært mer enig. Er jo mye bedre om de sier det som det er, om det så er rett ut NEI.

Da vet man hva man har å forholde seg til.

De kunne jo sagt:

Nei desverre sas flyr ikke til Cairo per i dag. Men vi flyr til Tel Aviv i denne regionen. Alternativt kan du reise med mange av våre Star Alliance partnere som flyr til Cairo, da opptjener du samtidig eurbonus poeng.

Ærlig og hjelpsomt :)

Det rette svaret er jo selvfølgelig: "Ja, så klart flyr vi til syden" ;)

Ikke bare geografi de sliter med....

Dagens spørsmål: Gratulerer med salg av Widerøe. Er det kjent om Widerøe kommer til å fortsette som en del av Star Alliance?

Svar: Hej Kim. Jag har ingen information om detta. Vi får nog vänta och se. // JH

LoL

Ikke bare geografi de sliter med....

Dagens spørsmål: Gratulerer med salg av Widerøe. Er det kjent om Widerøe kommer til å fortsette som en del av Star Alliance?

Svar: Hej Kim. Jag har ingen information om detta. Vi får nog vänta och se. // JH

LoL

Svaret burde ha vært at de aldri har vært en del av Star Alliance ;)

Vet ikke om dette er riktig tråd, men er ihvertfall relatert...

Har SAS' FB-team mistet siste rest av forstand? På FB-sidene står følgende å lese:
SAS
I kväll håller vi tummarna för Robin Stjernberg. Alla andra dagar gör vi allt vi kan för att du ska få en så enkel och bekymmersfri resa som möjligt.

Ikke at jeg bryr meg blanke om Eurovison Cong Contest, men her risikerer man å tråkke samtlige danske og norske kunder på tærene - helt uten mål og mening.

Man bør ikke akkurat være noen PR-guru for å innse at dette neppe er et sjakktrekk når man representer et skandinavisk selskap - har SAS kvittet seg med litt for mye kompetanse i nedskjæringene?

Back