Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

http://www.speedbirdclub.com/dk/all-news/news/sixteen/jan/fastosloapt/

From Monday 1st of February, British Airways passengers travelling in Club Europe (Business class), and Gold and Silver card holders travelling in Euro Traveller (economy class), can start using the Fast Track security check point at Oslo Airport.

The Fast Track is located between check-in areas 8 and 9, close to the British Airways check-in at area 10.

We advise our Euro Traveller passengers who are entitled to use the Fast Track, to check-in online and print their boarding pass before arriving at the airport, or use the BA app and download the boarding pass to their smartphone. Alternatively passengers can use the self-service machines at the airport to print their boarding passes. Currently the boarding passes issued at check-in cannot be used for the Fast Track.

http://www.speedbirdclub.com/dk/all-news/news/sixteen/jan/fastosloapt/

From Monday 1st of February, British Airways passengers travelling in Club Europe (Business class), and Gold and Silver card holders travelling in Euro Traveller (economy class), can start using the Fast Track security check point at Oslo Airport.

The Fast Track is located between check-in areas 8 and 9, close to the British Airways check-in at area 10.

We advise our Euro Traveller passengers who are entitled to use the Fast Track, to check-in online and print their boarding pass before arriving at the airport, or use the BA app and download the boarding pass to their smartphone. Alternatively passengers can use the self-service machines at the airport to print their boarding passes. Currently the boarding passes issued at check-in cannot be used for the Fast Track.

Merkelig...

Jeg har brukt Fast Track på OSL for Club Europe siden 1. Januar. Både med online check in og boarding pass utstedt på flyplassen.

Ser ut som om loungene er like forvirrende som statusnivåene hos One World.

Kom akkurat til sikkerhetskontrollen på LHR 5 Syd og tenkte jeg skulle prøve fast track. Ble da fortalt at det gikk sakte der og at det ville være raskere for meg å ta sluse 8. Og den gikk jo raskt. Muligens har de samme problem som OSL, men betjeningen gir i alle fall nyttig veiledning på LHR.

Rett etter sikkerhetskontrollen så jeg at det var inngang til en BA-lunge så jeg spurt om det var rett sted for meg. Nei, det var for First og business long-hault. Er det virkelig 3 nivåer på loungene? First, business langdistanse og business kortdistanse? Jeg fikk en strafferunde bort, ned, tilbake og opp igjen 2 etasjer for å komme meg inn i loungen.

Var heller ikke særlig imponert av matserveringen. Tenkte få i meg noe varmt, men det mest avanserte de hadde på matfronten var dvaske sandwitcher og grønnsakssuppe.

Ser ut som om loungene er like forvirrende som statusnivåene hos One World.

Kom akkurat til sikkerhetskontrollen på LHR 5 Syd og tenkte jeg skulle prøve fast track. Ble da fortalt at det gikk sakte der og at det ville være raskere for meg å ta sluse 8. Og den gikk jo raskt. Muligens har de samme problem som OSL, men betjeningen gir i alle fall nyttig veiledning på LHR.

Rett etter sikkerhetskontrollen så jeg at det var inngang til en BA-lunge så jeg spurt om det var rett sted for meg. Nei, det var for First og business long-hault. Er det virkelig 3 nivåer på loungene? First, business langdistanse og business kortdistanse? Jeg fikk en strafferunde bort, ned, tilbake og opp igjen 2 etasjer for å komme meg inn i loungen.

Var heller ikke særlig imponert av matserveringen. Tenkte få i meg noe varmt, men det mest avanserte de hadde på matfronten var dvaske sandwitcher og grønnsakssuppe.

Døra rett ved security south er til Concorde Room, som kun er for BA first-passasjerer. Alle andre må, som du sier, ned en og opp to etasjer. Det sies at BA måtte betale mye for å få lov til å sette opp/benytte den døra for sine best betalende pax. Alle andre må gjennom en liten del av kjøpesenteret T5.

Ellers er det ikke komplisert. Galleries Club for business-pax/BA Silver/OW Sapphire, og Galleries First for First-pax/BA Gold/OW Emerald.

I tillegg har BA sine Concorde Rooms på LHR og JFK, som er kun for de som flyr BA i First.

Så det han sa om at langdistanse biz også slapp in der stemmer ikke?

Nei, Concorde Room er kun for pax i BA First, samt de som har et Concorde Room Card. Om den døra nå evt. leder andre steder enn sist jeg var der aner jeg ikke, men den ene gangen jeg brukte den, ledet den kun rett inn i Concorde Room.

Nei, Concorde Room er kun for pax i BA First, samt de som har et Concorde Room Card. Om den døra nå evt. leder andre steder enn sist jeg var der aner jeg ikke, men den ene gangen jeg brukte den, ledet den kun rett inn i Concorde Room.

Det gjør den ikke. Samme sted og kun F/CCR.

Det sagt, så kan du bruke den ved op-up...

Setguru påstår at i både A319, 320 og 321 som BA bruker fra OSL så har rad 4 "Extra legroom and width". Dette er bare tull. Og sittende i rad 4 opplevde jeg igår at det kun var vegetarmiddag igjen.

Den var overraskende god, men det er en annen sak.

Kan man oppgradere en BA reward billett med cash?

Setguru påstår at i både A319, 320 og 321 som BA bruker fra OSL så har rad 4 "Extra legroom and width". Dette er bare tull. Og sittende i rad 4 opplevde jeg igår at det kun var vegetarmiddag igjen.

Seatguru har aldri vært helt på stell med BAs shorthaul-seating på småbussene, unøyaktig både for gamle og nye seter.

Den var overraskende god, men det er en annen sak.

Hvilken variant var det du fløy med?

A321 som skal brukes på Oslo er så vidt jeg kan se den med Club World seter.

Kan man oppgradere en BA reward billett med cash?

Ikke på forhånd via ba.com. Om man kan gjøre det ved innsjekk får noen andre svare på, men den reward-billetten jeg har inne er ikke mulig å oppgradere via ba.com. Korkje cash eller mot avios.

Ikke på forhånd via ba.com. Om man kan gjøre det ved innsjekk får noen andre svare på, men den reward-billetten jeg har inne er ikke mulig å oppgradere via ba.com. Korkje cash eller mot avios.

Det er korrekt at man ikke kan online, eller på forhånd i det store og det hele.

Det skulle imidlertid forundre meg mye om de ikke synes "din" cash er like god som noen andres, i fht Upgrade på flyplass. Men jeg vet jo ikke, så derfor jeg ikke ville svare.

..Har nyss booket en runde til Asia m/BA i CW i April og ser at OSL-LHR / LHR - OSL begge er med A321 med CW config..Er A321 maskinen satt inn allerede nå eller kommer den utpå våren (sommerporgram)? Noen som vet hvor lenge moroa varer ?

..Har nyss booket en runde til Asia m/BA i CW i April og ser at OSL-LHR / LHR - OSL begge er med A321 med CW config..Er A321 maskinen satt inn allerede nå eller kommer den utpå våren (sommerporgram)? Noen som vet hvor lenge moroa varer ?
Så vidt jeg vet har den typen A321 vært på OSL tidligere også.

Man skal uansett være oppmerksom på at plutselig kommer det en annen flytype enn det som står oppført langt frem i tid. BA er veldig flink til å bytte rundt på flytyper på horthaul.

Jeg har fløyet med den CW 321'en til Oslo. Om du skulle få den, er det bare å glede seg. Den er fenomenal!!!

Er "Consierge-key" hos AA det samme som Pandion hos SAS?

We are very sorry that we cannot process this request on ba.com because the journey includes a surface sector. Please call your local British Airways office to change this booking

Surface sector?

Back