Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Re: Eurobonus 3.0

Hei Tjab!

Har opplevd at de er kjappe med registrering på utreise, men at hjemreisen ofte har drøyd 4-5 dager før den blir registrert ja. Men slik har dett vært en god stund hos meg...

Kim

Hei Tjab!

Har opplevd at de er kjappe med registrering på utreise, men at hjemreisen ofte har drøyd 4-5 dager før den blir registrert ja. Men slik har dett vært en god stund hos meg...

Kim

Okay, jeg er vel bare litt utålmodig vil jeg tro :)

Fikk fort poeng for turen til BGO mandag, men returen med SAS TOS til OSL tirsdag har ikke kommet ennå. Så du er ikke alene...

Samme her... Fikk fort poeng for utreise svg-Tos mandag, men ennå ikke for returen onsdag. Først inne på det, får man poeng for Tromsø-Hammerfest, altså kommersiell eller anbudsrute? Der har jeg ikke fått på utreise heller.

Først inne på det, får man poeng for Tromsø-Hammerfest, altså kommersiell eller anbudsrute? Der har jeg ikke fått på utreise heller.

TOS-HFT gir poeng. Men siden mars har jeg flere ganger måttet etterregistre WF-segment manuelt hos SAS. Har ikke helt funnet noe mønster.

Har på de siste to flightene i Skandinavia i tillegg til basispoengene fått like mange ekstrapoeng. SAS IT eller noe nytt som jeg ikke har fått med meg?

EuroBonus: Frys av medlemsskapsnivå?

Tilbake i mars mener jeg å ha lest en plass at frys av medlemsskapsnivå for en periode på 1 år var en av tingene som skulle komme til EuroBonus. Er det noen som vet om dette faktisk er på plass og mulig å gjøre nå?

Re: EuroBonus: Frys av medlemsskapsnivå?

Det har SAS talt om i flere år, men som med mange andre af disse ting, så er det endnu ikke blevet implementeret. P.t. er der intet nyt om hvornår eller om det rent faktisk sker.

Re: EuroBonus: Frys av medlemsskapsnivå?

Argumentet om manglende teknisk støtte burde kanskje være på vei bort med de oppgraderingene som er gjort på EuroBonus systemene i det siste? Nå har vel kanskje SAS mer teknisk gjeld enn gjenomsnittet, så det er kanskje vel optimistisk å tro at en oppgradering er nok.

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Noen som vet hvor jeg finner "username" på de sas.no? Jeg får jo logget inn med bådet eb-nummer og e-post. Imildertid må en tydeligvis ha username for å kunne by på oppgradering eller komme inn på classic.sas.no. Det username husker ikke faren min, og jeg finner det ikke inne på nye sas.no.

Har fått grunnpoeng etter en flygning med United forrige uke, men ikke et kvalifiserende leg mot gullstatus? (Mangler forøvrig 4 Lufthansa flighter fra samme turen men regner med at det må etterregistreres uansett).

Noen som har en god forklaring? UA flyet var originalt ikke med i den originale reiseruta men ble satt sammen en alternativ rute i all hast da først flyet på turen ble veldig forsinket

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har fått grunnpoeng etter en flygning med United forrige uke, men ikke et kvalifiserende leg mot gullstatus? (Mangler forøvrig 4 Lufthansa flighter fra samme turen men regner med at det må etterregistreres uansett).

Noen som har en god forklaring? UA flyet var originalt ikke med i den originale reiseruta men ble satt sammen en alternativ rute i all hast da først flyet på turen ble veldig forsinket

Kun SAS og WF du får legs på. Hos UA får du bare poeng!

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Fordi det kun er legs med SK og WF som teller som kvalifiserende leg mot status.

Å ikke bare det, men den ene reisen blir registrert, og den andre uteblir i enkle t/r biletter

Noen som vet hvor det har blitt av «StarAlliance award chart»? Var veldig kjekk sak å bruke for å planlegge reisene. Nå finner jeg den ikke lenger på Google.

Lurer egentlig på antall poeng til Maldivene og Seychellene.
Tror male er 90 og sey er 140? På biz..

Back