Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

SAS_EBpoints.jpg

Er det mulig å bestille en award reise med SAS som inkludere en "kort" overnatting? SAS har noe destinasjoner fra CPH med fly tidlig i morgen, så at hvis jeg fly fra Trondheim det er teoretisk mulig å fly Trd-Cph kveld og fra CPH nest dagen.
Men egentlig, kan jeg ikke finner disse slags av billetene på SAS siden, eller som vanlig billetter heller som award billter mens jeg kan finne på reisebyrå.

Er det mulig å bestille en award reise med SAS som inkludere en "kort" overnatting? SAS har noe destinasjoner fra CPH med fly tidlig i morgen, så at hvis jeg fly fra Trondheim det er teoretisk mulig å fly Trd-Cph kveld og fra CPH nest dagen.

Men egentlig, kan jeg ikke finner disse slags av billetene på SAS siden, eller som vanlig billetter heller som award billter mens jeg kan finne på reisebyrå.

Som vanlige billetter har jeg i hvertfall tidligere kjøpt dette via f.eks Widerøe

Det er jo mulig når man bestiller star A billetter, så ville nå tro det var mulig med bare sas også. Ring sas og prøv å book så er jeg sikker på at det er mulig så lenge du holder deg innenfor 24t.

Jeg prøvde å ringe, men første han fra SAS customer service kunne ikke finn de same rute jeg fant med reisebyrå (bare en veldig dårlig koblert). Da, han også sa at hvis jeg bestiller på telefon jeg kunne ikke nytte av nåværende poeng kampanje...

Da ser det ut til at SAS er 1 skritt nærmere booking av Star Alliance bonusreiser via web. Man kan nå søke opp tilgjengelighet, og reservere reisen. Man må fortsatt ringe inn for å få billettert reisen. Ikke de mest spenstige routingene, og First class er ikke inkludert, men får uansett opp Singapore Airlines ut fra CPH osv, så her er det mulighet for gode turer.

Attachments

• star.png
    star.png
    95.8 KB · Views: 503

Da ser det ut til at SAS er 1 skritt nærmere booking av Star Alliance bonusreiser via web. Man kan nå søke opp tilgjengelighet, og reservere reisen. Man må fortsatt ringe inn for å få billettert reisen. Ikke de mest spenstige routingene, og First class er ikke inkludert, men får uansett opp Singapore Airlines ut fra CPH osv, så her er det mulighet for gode turer.

Men dette er kun på SIN, sant? Prøvde til IST men det er ikke mulig.

Neida. Skal fungere overalt. Jeg har søkt opp alt fra OSL-PDL til BKK-LAX. Sikker på du går på riktig lenke?
Men dette er kun på SIN, sant? Prøvde til IST men det er ikke mulig.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Det jeg er skeptisk til er om man faktisk havner i rett kabin. Det står ingen ting om hvilken kabin man bookes i om det er flere legs. Jeg sjekket et par tre-legs til USA-saker (OSL-EU-US-US), og der er det null ledig i C/F domestic i USA så jeg tipper man havner i Y (uten at SAS sier noe om det)

Neida. Skal fungere overalt. Jeg har søkt opp alt fra OSL-PDL til BKK-LAX. Sikker på du går på riktig lenke?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Hvilken lenke? Det er altså ikke vanlige sas.no? For der får jeg bare beskjed om at "det ikke går an å betale med poeng til denne destinasjonen".

Hvis man kombinere reiseklasser på bonusreiser med *A (biz ut og øko hjem for eksempel) - blir man da belastet EuroBonuspoeng som om hele tur/returreisen var i biz?

Hvis man kombinere reiseklasser på bonusreiser med *A (biz ut og øko hjem for eksempel) - blir man da belastet EuroBonuspoeng som om hele tur/returreisen var i biz?

Flere (inkludert meg) har den siste mnd blitt belastet ulikt hver vei. Ser ut til at det er (nok en midlertidig) endring enn så lenge.
Jeg flydde F ut Europa-Asia, og C tilbake. 165K poeng vs 190

OK - takk (fant vel til slutt ut at det står belastning i dyreste kategori i reglene).
Den nye søkeren for bonusreiser fant ikke alt, agenten fant spenstig reise BKK - VIE - ARN - TOS - OSL...
I det hele tatt mye vanskeligere å finne seter til Oslo enn til ARN/CPH i den aktuelle reiseperioden for meg.

OK - takk (fant vel til slutt ut at det står belastning i dyreste kategori i reglene).
Det er altså det som er endret nå. Man belastes pr vei i stedet. Etter min mening en mer rettferdig løsning.

Søkte etter bonusbilletter i Star Alliance enveis fra LIS til OSL i dag. Fikk opp flere alternativer og endte opp med TAP på LIS-BRU og Brussels på BRU-OSL, alt i Business. Booket på nett og måtte deretter ringe til SAS for å bekrefte. Bestillingen ble funnet og vedkommende skulle ringe tilbake når han hadde sjekket kostnaden for skatter. Etter ca to timer ringte han tilbake, og vi ordnet kreditkortbetaling over telefon, og omtrent samtidig dukket billettene opp i mailboksen:)

Back