Eriksan
ScanFlyer Gold
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus
SAS kan selvsagt gjøre endringer helt opp til avgang, men innstillinger innenfor 14 dager før avgang kan utløse standardkompensasjon. Les mer her f.eks.:
https://luftfartstilsynet.no/passasjer/passasjerrettigheter/innstillinger/
Kansellering minst 14 dager før avgang så trenger de egentlig ikke å tilby noe annet enn full refusjon. Men ofte er de behjelpelige med ombooking, også med andre flyselskap. På bonusbilletter vil mange agenter si at de bare kan booke om hvis det er ledige bonusbilletter, men det er fullt mulig å booke om til vanlige revenueklasser også. Det spørs hvem du prater med og hvor langt agenten er villig til å strekke seg.
Neste måned har jeg en bonusbooking i SAS Plus TXL-CPH-OSL, med avgang 21:15 fra Berlin, flybytte i Køben og ankomst Oslo rett over midnatt. Deretter en leg til i Norge neste dag.
Avgangen TXL-CPH er ikke lenger mulig å booke. Gullmailen insisterer på at flyet skal gå, men at det er utsolgt. Dette synes jeg virker underlig. Ikke ett eneste sete på de 7 radene avsatt til Plus er booket (annet enn det ene jeg selv har booket), og avgangen er ikke bookbar noen som helst dato fra i dag og til slutten av oktober.
Så jeg tror vel egentlig ikke så mye på at TXL-CPH kommer til å gå som planlagt.... Hvor god tid har SAS på å orientere meg om en ombooking? Booker de over til LH dersom de ikke selv får til noen fornuftige korrespondanser?
SAS kan selvsagt gjøre endringer helt opp til avgang, men innstillinger innenfor 14 dager før avgang kan utløse standardkompensasjon. Les mer her f.eks.:
https://luftfartstilsynet.no/passasjer/passasjerrettigheter/innstillinger/
Kansellering minst 14 dager før avgang så trenger de egentlig ikke å tilby noe annet enn full refusjon. Men ofte er de behjelpelige med ombooking, også med andre flyselskap. På bonusbilletter vil mange agenter si at de bare kan booke om hvis det er ledige bonusbilletter, men det er fullt mulig å booke om til vanlige revenueklasser også. Det spørs hvem du prater med og hvor langt agenten er villig til å strekke seg.