Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Neste måned har jeg en bonusbooking i SAS Plus TXL-CPH-OSL, med avgang 21:15 fra Berlin, flybytte i Køben og ankomst Oslo rett over midnatt. Deretter en leg til i Norge neste dag.

Avgangen TXL-CPH er ikke lenger mulig å booke. Gullmailen insisterer på at flyet skal gå, men at det er utsolgt. Dette synes jeg virker underlig. Ikke ett eneste sete på de 7 radene avsatt til Plus er booket (annet enn det ene jeg selv har booket), og avgangen er ikke bookbar noen som helst dato fra i dag og til slutten av oktober.

Så jeg tror vel egentlig ikke så mye på at TXL-CPH kommer til å gå som planlagt.... Hvor god tid har SAS på å orientere meg om en ombooking? Booker de over til LH dersom de ikke selv får til noen fornuftige korrespondanser?

SAS kan selvsagt gjøre endringer helt opp til avgang, men innstillinger innenfor 14 dager før avgang kan utløse standardkompensasjon. Les mer her f.eks.:
https://luftfartstilsynet.no/passasjer/passasjerrettigheter/innstillinger/

Kansellering minst 14 dager før avgang så trenger de egentlig ikke å tilby noe annet enn full refusjon. Men ofte er de behjelpelige med ombooking, også med andre flyselskap. På bonusbilletter vil mange agenter si at de bare kan booke om hvis det er ledige bonusbilletter, men det er fullt mulig å booke om til vanlige revenueklasser også. Det spørs hvem du prater med og hvor langt agenten er villig til å strekke seg.
 
Kjøpe ekstrapoeng SAS

Prøver å kjøpe ekstrapoeng hos SAS, men klarer ikke finne sidene for dette på SAS.no. Har de fjernet muligheten for kjøp av ekstrapoeng eller er det bare jeg som ikke klarer å google/søke på SAS sine nettsider?? :headbang
 
Re: Kjøpe ekstrapoeng SAS

Prøver å kjøpe ekstrapoeng hos SAS, men klarer ikke finne sidene for dette på SAS.no. Har de fjernet muligheten for kjøp av ekstrapoeng eller er det bare jeg som ikke klarer å google/søke på SAS sine nettsider?? :headbang


Siden ble tatt ned for en del mnd siden.
Har ikke sett at den har kommet tilbake.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Kjøpe ekstrapoeng SAS

Ser ut som det er håp om at det kan komme tilbake:

https://www.saseurobonusshop.com/en/buy-and-transfer-points

attachment.php
 

Attachments

  • sas1.png
    sas1.png
    23.3 KB · Views: 1,642
Eurobonusspørsmål

Jeg ser at Eurobonus har feil fødselsdato på meg. Det lar seg ikke endre, men hvordan komme i kontakt med noen som kan endre den? Det er ikke enkelt. Noen forslag?
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Noen som vet hva EuroBonus skal gjøre med medlem nivå i 2021? Tror neppe mange skal behold status med Covid. Blir det en ny runde med statusbehold som i 2020?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Noen som vet hva EuroBonus skal gjøre med medlem nivå i 2021? Tror neppe mange skal behold status med Covid. Blir det en ny runde med statusbehold som i 2020?

Vet ikke, men tenker vel og at det går mot en ny runde med beholdt status.
I så tilfelle nysgjerrig på om det igjen vil telle mht. til Lifetime Gold, eller om det settes på frys et år.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Noen som vet hva EuroBonus skal gjøre med medlem nivå i 2021? Tror neppe mange skal behold status med Covid. Blir det en ny runde med statusbehold som i 2020?

SAS meldte for noen uker siden at også kval.periode som utløper 31.mars og 30. april får forlenget status med 12 måneder. Det ligger i kortene at periodene etter dette også vil få en forlengelse når vi fortsatt er så langt unna normalen.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

SAS meldte for noen uker siden at også kval.periode som utløper 31.mars og 30. april får forlenget status med 12 måneder. Det ligger i kortene at periodene etter dette også vil få en forlengelse når vi fortsatt er så langt unna normalen.


Ser ut som det nå er utvidet til å gjelde de med utløpsdato til og med 31 august 2021
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Ser ut som det nå er utvidet til å gjelde de med utløpsdato til og med 31 august 2021


Fikk nå Mail av SAS som bekrefter dette. Så da beholder jeg min ubrukelige sølvstatus til sommeren 2022 [emoji849]
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Fikk samme mail, men ble litt usikker på om inneværende periode vil telle ift. livstidGull eller ikke.
Hvis ditt nåværende medlemsnivå er Gull eller høyere, vil din forrige kvalifiseringsperiode telle mot de påfølgende Lifetime Gold-årene, selv om du ikke har oppfylt kravene i henhold til EuroBonus-reglene for Lifetime Gold.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Fikk nå Mail av SAS som bekrefter dette. Så da beholder jeg min ubrukelige sølvstatus til sommeren 2022 [emoji849]

Min mor med utløpsdato 30. juni fikk denne mailen, mens jeg med 31. mars har ikke mottatt noe.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Min mor med utløpsdato 30. juni fikk denne mailen, mens jeg med 31. mars har ikke mottatt noe.


Fikk ikke de med utløpsdato opp til 31/3 forlenget i forrige runde? Og det nå var de til og med august?
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg har utløpsdato 30. april på min gullstatus, men har ikke hørt noe som helst fra SAS.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg har utløpsdato 30. april på min gullstatus, men har ikke hørt noe som helst fra SAS.

Litt uklart for meg hvilke perioder som er inkludert:

Fra e-post fra SAS:
Som takk for lojaliteten, vil vi derfor forlenge ditt nåværende medlemsnivå med 12 måneder. * Vi gjør dette automatisk for deg som har kvalifiseringsperiode som slutter en gang mellom 31. mai – 31. august 2021. Forutsatt at du har kvalifisert deg for ditt nivå gjennom dine meritter, enten ved å opptjene Grunnpoeng, Statuspoeng eller via reiser med SAS og Widerøe, eller hvis du tidligere har fått medlemskapet ditt utvidet automatisk av oss.

Hvis ditt nåværende medlemsnivå er Gull eller høyere, vil din forrige kvalifiseringsperiode telle mot de påfølgende Lifetime Gold-årene, selv om du ikke har oppfylt kravene i henhold til EuroBonus-reglene for Lifetime Gold.


Fra https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
The extension will be applied automatically to active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on their own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights. It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020–31 August 2021.

This means that if you are a Gold member with a qualification period expiry date 30 April 2021, and membership level expiry date 31 July 2021, your Gold membership level will be extended to 31 July 2022.
 
Back
Top