Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam.

Så..., hva skjer med bonusreiser med Widerøe fra 1. september? Jeg bestilte senest torsdag bonusbillett med WF (via SAS/Eurobonus). Det står ingenting på informasjonssiden.

Jeg vil MYE heller fly Dash enn med "SAS selskapene" Link/Connect på mine private reiser (som jeg vet folk her forstår, og andre syns er litt spesielt, hehe).

Så..., hva skjer med bonusreiser med Widerøe fra 1. september? Jeg bestilte senest torsdag bonusbillett med WF (via SAS/Eurobonus). Det står ingenting på informasjonssiden.

Jeg vil MYE heller fly Dash enn med "SAS selskapene" Link/Connect på mine private reiser (som jeg vet folk her forstår, og andre syns er litt spesielt, hehe).

Widerøe har allerede planlagt en Eurobonus exit i oktober i år, så den går vel sin gang som før.

WF er ikke med i Star, så ikke noen issues der egentlig.

Widerøe har allerede planlagt en Eurobonus exit i oktober i år, så den går vel sin gang som før.

Aaaah, really? Det var ny informasjon for meg, finnes det skriftlig noe sted (fant ikke med litt lett googling)?

Aaaah, really? Det var ny informasjon for meg, finnes det skriftlig noe sted (fant ikke med litt lett googling)?

Det ble i alle fall nevnt av Stein Nilsen på pressekonferansen hvor Norwegian annonserte sitt oppkjøp av Widerøe

Billetter som er kjøpt og betalt vil naturligvis være gyldige. Ville vært temmelig sært om SAS bare kansellerte alt etter 1 september.

Billetter som er kjøpt og betalt vil naturligvis være gyldige. Ville vært temmelig sært om SAS bare kansellerte alt etter 1 september.

Og kontraktsrettslig problematisk

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Vel, man så vel både TAP og United drev å kansellerte SAS Eurobonusreiser tidligere i vinter. Uten at det fikk noe konsekvenser. Det er vel eventuelt der risikoen ligger.

Det er kanskje forklart tidligere, men jeg klarer ikke å tyde dette i klartekst:

Om man bestiller reise med f.eks. Lufthansa nå, til etter 1.9., så vil ikke disse gi bonuspoeng? Eller? Enn i kombinasjon med SAS på en leg?

Og likeledes: Hva skjer om man bestiller med f.eks. KLM til etter 1.9. Jamfør eksempelet over er det jo vanskelig, siden man ikke kan bestille en SAS+KLM-kombinasjon hos de to selskapene i dag. Hva med Widerøe+KLM?

Synes det er vanskelig å forholde seg til hvordan man bør bestille billetter til høstens langreiser.

Det er kanskje forklart tidligere, men jeg klarer ikke å tyde dette i klartekst:

Om man bestiller reise med f.eks. Lufthansa nå, til etter 1.9., så vil ikke disse gi bonuspoeng? Eller? Enn i kombinasjon med SAS på en leg?

Og likeledes: Hva skjer om man bestiller med f.eks. KLM til etter 1.9. Jamfør eksempelet over er det jo vanskelig, siden man ikke kan bestille en SAS+KLM-kombinasjon hos de to selskapene i dag. Hva med Widerøe+KLM?

Synes det er vanskelig å forholde seg til hvordan man bør bestille billetter til høstens langreiser.

Det er når man flyr som teller, ikke når bestillingen gjøres. Så flyvninger med Lufthansa etter 1/9 gir da ikke Eurobonus poeng. Men vice verse med f.eks KLM.

Hvis det er en reise booket med kombinasjonen SAS og Lufthansa etter 1/9 vil jo SAS flyvningen gi Eurobonus poeng, men ikke Lufthansa. Er jo operating carrier som teller. LItt som med codeshare.

Ok. Det er logisk, men ekstremt upraktisk all den tid det ikke går an å booke SAS+KLM. Når kan man forvente at det glir inn i systemet? Først 1.9.?

Ok. Det er logisk, men ekstremt upraktisk all den tid det ikke går an å booke SAS+KLM. Når kan man forvente at det glir inn i systemet? Først 1.9.?

Det kommer etterhvert. Men inntil da går det fint an å booke via reisebyrå.

En liten løypemelding. Dette vil ikke påvirke WF/SK earn/burn i Eurobonus enda. Det er ikke satt noen dato foreløpig for WF-exit fra EuroBonus, så enn så lenge så vil ting bli som før. Oktober er ikke en bekreftet dato, tipper det mest sannsynlig blir senere.

Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Vet ikke om dette er nevnt før men det virker som at Elite Plus ikke vil fungere like bra med Delta som *A Gold gjør med United. Man får lounge access kun når man kommer fra utlandet og feedes videre på DL domestic. Uvisst hvor smooth dette fungerer på returen. På rene domesticflighter har man tydeligvis ikke loungetilgang.

https://onemileatatime.com/guides/skyteam-lounge-access/

Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Vet ikke om dette er nevnt før men det virker som at Elite Plus ikke vil fungere like bra med Delta som *A Gold gjør med United. Man får lounge access kun når man kommer fra utlandet og feedes videre på DL domestic. Uvisst hvor smooth dette fungerer på returen. På rene domesticflighter har man tydeligvis ikke loungetilgang.

https://onemileatatime.com/guides/skyteam-lounge-access/

Det er korrekt, og lounge tilgang på domestic flyvninger i USA (uten international connection) er kanskje det mest negative med Flying Blue / Delta. Men kan som regel kjøpe seg inn om det ikke er fullt, men det er jo ikke det man helst vil så klart.

Oppsiden er imidlertid at de gangene du faktisk slipper inn på Delta Clubs, så er det de beste loungene i USA. Punktum. Period. Finale.

Enkelte AA Flagship lounger kan muuuligens nærme seg, men er ikke on par med nær sagt en eneste Delta Club.

Så på en måte er det bare å glede seg allikevel. :)

Jeg har testet Delta Club på BOS, MSP, JFK, SEA, SLC, DEN... det er knall

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Noen nytt om konvertering av points/miles?

Det hadde vært mer interessant om det duket opp en konverteringsprosess for å flytte FB miles over til EB, men tipper det aldri kommer. Ingenting er bedre for selskapene enn at miles råtner på en konto og aldri blir brukt

Har du noen grunn til å tro at EB ikke skal videreføres med de poengene som brukes i dag?

Trodd EB skal sluttes og konverteres to FB. Derfor har dem allerede annonsert hvilke FB status EB kundene får.

Back