Generelle spørsmål om å reise med KLM

Re: Generelle spørsmål om å reise med KLM

På OSL er det vel stort sett bare SK, DY og WF som aksepterer levering av bagasje dagen før? Og da fortrinnsvis på selvbetjent bagdrop... Correct me if I'm wrong. Men ja, kun samme dag for bagasjeinnlevering på KL. Dóg ingenting i veien for å ta ut ombordstigningskort og bagasjetag dagen før...

Last edited:

På OSL er det vel stort sett bare SK, DY og WF som aksepterer levering av bagasje dagen før? Og da fortrinnsvis på selvbetjent bagdrop... Correct me if I'm wrong. Men ja, kun samme dag for bagasjeinnlevering på KL. Dóg ingenting i veien for å ta ut ombordstigningskort og bagasjetag dagen før...

Thomas Cook, for avganger før 07:30 dagen etter. Benyttet meg selv av det i sommer

Selv om jeg bare er Ivory har jeg fått rødt merke med "Sky Priority" på boardingkort for en flight booket i billigste økonomi. Printer man dette på alle boardingkort eller er det noe som kan henge igjen i enkelte systemer?

På mine står det 'Sky Priority', og på linjen under 'Gold' etterfulgt av FBnummer

Mine gullkort har alltid hatt utløpsdato i følgende mars etter utløpt periode

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

På boardingkortet står det øverst Boarding pass i sort og "Sky priority" i rødt, så strekkode, så navn, så "Flying blue Ivory". FB-nummer kan jeg ikke se på boardingkortet.

Har et par ganger fått behandling som jeg antagelig ikke skulle hatt med statusen jeg nå har i FB så å kontakte dem for en forklaring er antagelig ikke særlig taktisk.

Re: Air France/KLM tilbud

Hvordan er businessetene de bruker til BKK?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er vel bare A330'ene igjen med 'slippery slope' seter, 777'ene og 747'ene har flatsenger.

På boardingkortet står det øverst Boarding pass i sort og "Sky priority" i rødt, så strekkode, så navn, så "Flying blue Ivory". FB-nummer kan jeg ikke se på boardingkortet.

Har du ett helt vanlig Flying Blue Ivory kort eller er det ett BlueBiz eller petroliumskort? Disse to korttypene har SkyPriority selv på Ivory nivå.

Har aldri hørt noe annet enn at jeg har vanlig Ivory nå. Hvor kan jeg se om noen har lagt noe slikt til kortet mitt? Finner ikke noe inne på sidene til FB.

Inne på sidene står det forresten at jeg bare mangler 15 flighter eller 25.000 level miles før jeg blir... Ivory. "Neste Nivå: Flying Blue Ivory ".

Ikke bare SAS IT som roter.

Har du ett helt vanlig Flying Blue Ivory kort eller er det ett BlueBiz eller petroliumskort? Disse to korttypene har SkyPriority selv på Ivory nivå.

Særiøst? Er det derfor det står "200" i priority boarding køen på en KL/AF longhaul?

Det er vel bare A330'ene igjen med 'slippery slope' seter, 777'ene og 747'ene har flatsenger.

Første A330 har fått oppgraderte seter. PH-AKA er individet. Skal være ferdig med -300 serien innen Juli. Og -200 serien skal være fullført innen utgangen av 2018.

Særiøst? Er det derfor det står "200" i priority boarding køen på en KL/AF longhaul?

Antageligvis. Ikke uvanlig med en 50-60 stk med priority boarding på en ettermiddagsavgang fra OSL til AMS heller :drunk:

Booket en bonusreise hjem fra Amsterdam til min betydelig værre halvdel for 2 dager siden.

Ved innsjekk så virker det som om hun "låner" alle mine Platinum fordeler når det bookes fra min konto og mine poeng. Hun rakk ikke teste å komme inn i loungen, men hele Sky Priority pakka funket.

Likeledes gratis valg av de forrerste setene med ekstra benplass.

Det er jo en ganske fjong fordel. Tror ikke andre tilbyr noe lignende

Typen min fikk *G på billett med Thai som jeg hadde booket med mine EuroBonuspoeng, og det gikk helt greit i lounge både i Oslo og København

Det kan være nyttig å merke seg at man (som regel) kan plukke til seg bedre sete etter at de stenger flighten. Da releases alle ubesatte seter og man kan plukke fritt, også blant Comfort-setene. Vet ikke om dette gjelder alle bookingklasser, men er man litt på hugget kan man ofte finne bedre seter hvis man ikke er helt fornøyd. Gjorde det selv i går og sikret meg den ene enden av en fireseter i Comfort.

Security i AMS er også i forbedring. Omreent halvparten av røngtenmaskinene er oppgradert og det er ikke lenger å ta ut pc, flytende og annet mikkmakk på disse. Disse er ihvertfall installert på sjekkpunktet for E, F etc ... Altså Non-Schengen.

Det kan være nyttig å merke seg at man (som regel) kan plukke til seg bedre sete etter at de stenger flighten. Da releases alle ubesatte seter og man kan plukke fritt, også blant Comfort-setene. Vet ikke om dette gjelder alle bookingklasser, men er man litt på hugget kan man ofte finne bedre seter hvis man ikke er helt fornøyd. Gjorde det selv i går og sikret meg den ene enden av en fireseter i Comfort.

Security i AMS er også i forbedring. Omreent halvparten av røngtenmaskinene er oppgradert og det er ikke lenger å ta ut pc, flytende og annet mikkmakk på disse. Disse er ihvertfall installert på sjekkpunktet for E, F etc ... Altså Non-Schengen.

Snedig. Hvordan gjør du det? I Appen?

Ja, i appen. Så oppdateres boardingkortet og det er bare å skyve det videre til wallet. Virker som det er en periode mellom der de stenger for innsjekk og gateakseptering. Har muligens litt med last å gjøre og. Er maskinen helt full, vil nok gate’n stenge for selvbetjening.

KLM "forbedrer" nå bort det andre måltidet på interkontinentale dagflyvninger, når de for å spare penger blant annet reduserer antall kabinansatte ombord

https://news.klm.com/klm-to-launch-new-economy-class-service/

The new collective labour agreement for our cabin crew includes a clause that one less crewmember will be assigned on many intercontinental flights. Consequently, a more efficient Economy Class service is required. By better utilising the space on meal trays, trolleys can be stocked with more trays, ensuring that passengers are served more quickly. The new service is also more in line with passengers’ wishes, in that the amount of food and drinks served remains the same, while the quality of the service improves.

Back