Generelle spørsmål om å reise med Air France

Tarzan

ScanFlyer Silver
Generelle spørsmål om å reise med Air France

Hei.

Lurte dette

Er det noen er inne som har reist tur/retur OSL-Paris CDG med Air france`s flytype,Embraer 190???
Hvordan er servicen ombord??
Får man servert mat og drikke eller må man kjøpe dette ombord under reisen.

Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Da jeg fløy denne ruten fikk vi servert bagetter og valgfri drikke, også alkohol.

Er AF sitt produkt på premium økonomi i 77W verdt prisen? Sitter med fingeren halvveis på bookingknappen for en liten avstikker...

Er AF sitt produkt på premium økonomi i 77W verdt prisen? Sitter med fingeren halvveis på bookingknappen for en liten avstikker...

Kommer selvfølgelig an på prisen, men produktet er veldig bra.

Heisann!

Er det noen som har erfaring med Business class med AF til Cuba? Ser de flyr en B777-300 med kun 14 business seter. Er det verdt å ta turen via CDG eller er KLM med A330 og gammel business klasse fra AMS like greit?

Åj åj åj!!!!

Da har jeg booket min første intra-Europe billett med Air France. Ville finne på noe hjem fra en jobbtur i Brussel i Mai. Til slutt stod det mellom Thalys tog til CDG og Turkish hjem via IST med A330 og A320...

...eller thalys tog til Schipol og Air France Business hjem via CDG (!!!) med A318 og E190.

Blir helt knall. Nå får jeg både testet

- AF Business
- HOP!
- Connection på CDG
- AF lounge

Pris - enten 37500 pesospoeng + 11 Euro eller 557 euro.

Gleder meg mytji :)

Åj åj åj!!!!

Da har jeg booket min første intra-Europe billett med Air France. Ville finne på noe hjem fra en jobbtur i Brussel i Mai. Til slutt stod det mellom Thalys tog til CDG og Turkish hjem via IST med A330 og A320...

...eller thalys tog til Schipol og Air France Business hjem via CDG (!!!) med A318 og E190.

Blir helt knall. Nå får jeg både testet

- AF Business
- HOP!
- Connection på CDG
- AF lounge

Pris - enten 37500 pesospoeng + 11 Euro eller 557 euro.

Gleder meg mytji :)

God tur. Har reist med AF i Europa ein gang. Mellom AMS og CDG for nokre år sidan. Det var mange "firsts" på den turen:
* Eg har -aldri- sete så trangt i eit fly før. Ever. Verken før eller sidan. Sete-i-kne. Stramt
* Aldri sett så mykje dress-kall på eit fly
* Aldri sett så mykje handbagasje på eit fly

Du skal vel sitte lenger framme :)

God tur. Har reist med AF i Europa ein gang. Mellom AMS og CDG for nokre år sidan. Det var mange "firsts" på den turen:
* Eg har -aldri- sete så trangt i eit fly før. Ever. Verken før eller sidan. Sete-i-kne. Stramt
* Aldri sett så mykje dress-kall på eit fly
* Aldri sett så mykje handbagasje på eit fly

Du skal vel sitte lenger framme :)

Åj åj åj

Jeg skal sitte i business for å feire

Åj åj åj

Jeg skal sitte i business for å feire

Alt er relativt, men er ikke den fremste klassen på Hop! sin CDG-OSL flight premium economy?

Alt er relativt, men er ikke den fremste klassen på Hop! sin CDG-OSL flight premium economy?

Nei, ser ut som om det er blokkerte midtseter... og selges som business.

Men det hadde jo vært interessant å vite, ja. I så fall avbestiller jeg og gjør noe annet. Den er full flex.

Noen som vet?

Nei, ser ut som om det er blokkerte midtseter... og selges som business.

Men det hadde jo vært interessant å vite, ja. I så fall avbestiller jeg og gjør noe annet. Den er full flex.

Noen som vet?

Embraeren de bruker har 2+2 config. Og sist jeg flöy CDG-OSL så satt alle både foran og bak som slid i tönne.

Embraeren de bruker har 2+2 config. Og sist jeg flöy CDG-OSL så satt alle både foran og bak som slid i tönne.

Dævven... tusen takk!!!

Der holdt jeg på å ryke på en smell. Da får jeg ringe og avbestille og finne meg en annen gøy måte å komme meg hjem på. :)

Ikke at jeg er så fisefin at jeg på død og liv ikke kan sitte ved siden av noen, men når jeg betaler masse for å kose meg skikkelig på en tur så gidder jeg ikke.

Og loungen på CDG 2G er vel trolig noe av det kjipeste noen sinne. Det hadde vært mye bedre om de lot være.

KLM kjører forøvrig 1 +1 i Embraerne sine i setene tettest opp mot sjåføren.

Og loungen på CDG 2G er vel trolig noe av det kjipeste noen sinne. Det hadde vært mye bedre om de lot være.

KLM kjører forøvrig 1 +1 i Embraerne sine i setene tettest opp mot sjåføren.

Takker. For øvrig sjefsbehandling på telefonlinjen til AF når jeg ringte for å kansellere (litt kjipt at det ikke går online).

- "I see you are a silver member (takk Ressursbank), so if it is ok for you I will ask my manager if we can forfeit the cancellation fee, as a thank you for Your loyalty"

Gjett om de vant en relativt stor stjerne hos unge Andy da... uansett hva svaret blir. Gjett hvem som kunne lært noe av dette. :)

Anyway... det var det kort AF eventyr så langt.

Ot; men er Ressursbank? Bank? Må en ha hundremill for å bli kunde? Hca annet får en enn skyteam silver?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ot; men er Ressursbank? Bank? Må en ha hundremill for å bli kunde? Hca annet får en enn skyteam silver?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du må vel egentlig være blakk, eller ha lyst på en TV på Expert, som du egentlig ikke har råd til, for å bli kunde.

Men de hadde en kampanje i høst hvor alle dem som signet opp fikk KLM silver. Det er Master card som gir 20 FB poeng per 100 kroner.

Tror ikke du får noen andre fordeler, utover høy rente hvis du ikke betaler ved forfall

Flott nattfilming på AF A320

youtube.com/watch?v=tTAPYsboGX4

Booket en OSL-GRU med AF nå nettopp. Så det var A318/319 på nesten alle avganger i November/Desember. Så da blir det skikkelig business. (vet det var varslet i en egen tråd også. Ville bare nevne at det ser riktig bra ut)

Det øker jo gleden over å fly AF ganske betydelig

Back