• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gardermoen terminal 2?

Status
Not open for further replies.

baselutvann

ScanFlyer Gold
Er det noen som vet hvordan det går? Snart 2 år til den skal stå ferdig, så er vel på tide å få sving på sakene!
 
Tenke meg at dem er på planleggingsstadiet nu. Så er vel ikke lenge til så er dem i gang.

Flere som hvet noe annet er det bare å si i fra.
 
Og så er utbygningen ikke vedtatt av Avinor-styret enda

Pressemelding 13. februar 2009 Oslo Lufthavn AS
Eventuelt byggevedtak vil fattes av Avinorstyret mot slutten av 2009.
 
Vet dette har vært diskutert før, men jeg spør allikevel. Vil den nye terminalen gi tilstrekkelig med mer plass for store fly, som det kommer stadig flere av på OSL?
 
Vet dette har vært diskutert før, men jeg spør allikevel. Vil den nye terminalen gi tilstrekkelig med mer plass for store fly, som det kommer stadig flere av på OSL?

Nei, den nye terminalen vil kun gi plass til fly i størrelsesorden 737/320 ikke widebodys.
 
747 på innland er umulig... på 11 hadde en 747 blokkert K1 ;)

Ref. AIP AD 2 ENGM 2 - 3 er følgende CAT (E) stands på OSL:
49 (cat E except 747-400)
50
53
171L (Fjernpark innland)
186 (Fjernpark utland)
208R (Cargo)

Med andre ord har OSL 2 brotilknyttede 747-400 stands, og ytterligere 2 fjernpark 747-400 stands. Cargo standen trenger vi kanskje ikke å telle som en "stand" her? :)

Verdt å merke seg er det jo at ingen av innlandsgatene har mer enn Cat C, dog er 23, 24, 26, 28, 32, 34, 36 også godkjent for 757-200 men like fullt klassifisert som Cat C. Pr i dag ingen aktuell problemstilling, siden det største på innland i dag er 737-800.

Cat D finner vi på park 46, 48, 50R (aldri sett den i bruk), 51, 171, 185, og resten av Cargo standene.

Håper det var svar nok :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top