Nå har jo den artikkelen fra VG, og flere nettsteder også, vært tilgjengelig lenge, men jeg har ikke sett presentasjonen før. Brukte litt tid på den nå, og må si jeg synes dette ser riktig bra ut. Presentasjonen gav svar på mange spørsmål som ble stilt da jeg kun har lest info fra media/osl.no/avinor. Disse gav jo kun langt flere spørsmål enn svar...
Men jeg må si det er noen downs med den nye piren (den nye terminalen ser bra ut på så og si de alle måter). Jeg aner virkelig ikke hva det heter, for det har sikkert et spesielt navn, men "taket" som "omsluker" så og si hele piren, skal den virkelig være slik som animasjonene viser?
Dette ville være synd, for da vil ikke OSL beholde sin flotte ÉNS-artet stil. OSL-ledelsen må IKKE finne på å bygge piren med et slikt type tak, for all del, hold dere til stilen som brukes nå, men gjerne med detaljer som likevel viser at den er nyere.
Terminal 2 ser jo så og si veldig lik ut som Terminal 1 (fasong, høyde, "innvendig utsikt", tak-fasong (dog ikke design under taket) osv). Hvorfor ikke arkitektene kunne holde seg til samme stil ang den nye piren i forhold til dagens pir (taket), skjønner jeg ikke, for de gjør jo dette ang selve terminalen...
Ellers er jeg litt skeptisk til "overgangen" mellom Terminal 1/(hovedbygget) og den nye piren.
Minner om at der jeg er skeptisk, er det kun snakk om designet/arkitekturen. Ikke selve løsningen, for den er god!
---
Kan noen, dersom de har lov, bekrefte/avkrefte om slik taket er designet i offentlige illustrasjoner, er det endelige designet for taket på den nye piren?