MD11
ScanFlyer Dusty
Originally posted by JohnnyEagle
Originally posted by MD11
Originally posted by JohnnyEagle
Originally posted by MD11
Problemet nå er vel ikke Røyken, men Bodø. Noe som rammer sektor syd hard, dvs TRD området. Så og si daglige slotproblemer og forsinkede fly![]()
Sant, sjelden det ikke er flow der.. Lufta er fast nattestengt og av og til stengt på dagtid når det bare er en på jobb. Det er bare trist egentlig, ikke sånn det skal være. Alle taper på det...
Er det noe løsning i siktet på dette problemet da:question:
lenge til enda... kanskje til sommern? litt av problemet i sektoren er at det er så liten opplæringskapasitet da det er får med erfaring igjen(de fleste fra tidligere Trondheim har slutta (en nyutsjekket kan ikke drive opplæring i posisjon)).
Det er også vanskelig å få tilført personell da det ikke er overskudd ved noen enheter, tørr påstå at det er underskudd på samtlige. Men utdanningen av nye flygeledere er godt i gang nå, så en bedring kommer nok om 2-3-4 år...
Bla. sektor central har fått lide(folk er tatt derfra til sør) og sliter også seriøst med bemanningen noe F35Landing merker når han skal lande på Helgeland.. Sjelden han blir radarledet inn der da vi sitter med en range fra Kvernberget til litt nord av Bodø på skjermen.. Sånn det ideelt skal være, skal Helgeland TMA være egen sektor når det er litt trafikk og det skal være 2 stk på central, nå er det stort sett 1 som tar alt sammen (men så ruter mye av trafikken gjennom Sverige da pga dette..)
Takk for flott oppklaring
