Gadd ikke jobbe?

Originally posted by JohnnyEagle

Originally posted by MD11

Problemet nå er vel ikke Røyken, men Bodø. Noe som rammer sektor syd hard, dvs TRD området. Så og si daglige slotproblemer og forsinkede fly:cry:

Sant, sjelden det ikke er flow der.. Lufta er fast nattestengt og av og til stengt på dagtid når det bare er en på jobb. Det er bare trist egentlig, ikke sånn det skal være. Alle taper på det...

Er det noe løsning i siktet på dette problemet da:question:

lenge til enda... kanskje til sommern? litt av problemet i sektoren er at det er så liten opplæringskapasitet da det er får med erfaring igjen(de fleste fra tidligere Trondheim har slutta (en nyutsjekket kan ikke drive opplæring i posisjon)).

Det er også vanskelig å få tilført personell da det ikke er overskudd ved noen enheter, tørr påstå at det er underskudd på samtlige. Men utdanningen av nye flygeledere er godt i gang nå, så en bedring kommer nok om 2-3-4 år...

Bla. sektor central har fått lide(folk er tatt derfra til sør) og sliter også seriøst med bemanningen noe F35Landing merker når han skal lande på Helgeland.. Sjelden han blir radarledet inn der da vi sitter med en range fra Kvernberget til litt nord av Bodø på skjermen.. Sånn det ideelt skal være, skal Helgeland TMA være egen sektor når det er litt trafikk og det skal være 2 stk på central, nå er det stort sett 1 som tar alt sammen (men så ruter mye av trafikken gjennom Sverige da pga dette..)

Takk for flott oppklaring:D En ting jeg lurer på, når f eks WF flyr CPH-TRD via Sverige, overlater da svensk ATC flyet direkte til innflyvningskontrollen i TRD uten å gå via ATC i BOO?

Takk for flott oppklaring:D En ting jeg lurer på, når f eks WF flyr CPH-TRD via Sverige, overlater da svensk ATC flyet direkte til innflyvningskontrollen i TRD uten å gå via ATC i BOO?

Bare hyggelig :) De som flyr til/fra TRD/ENVA og rett øst til Sverige snakker ikke med ACC i Norge. De flyr gjennom Bodø ACC-luft, men det er/blir "delegert bort" til VA, men Bodø ATC blir informert om alle.

Originally posted by Tommy777

For noe vås! Flygelederen sier jo selv at han ikke gidder å jobbe overtid og det kommer ikke som en bombe. Og det er jo "magisk" at når flygelederne har presset ut sjefen, gidder de å jobbe igjen..

Muttern er sykepleier og har selvsagt ikke lyst til å jobbe overtid i høytidene. Men i motsetning til flygelederne tar hun et ansvar og gjør det som må gjøres, det har hele familien respekt for. Flygelederne gir en lang mars i om at de ødelegger ferien til folk fordi målet helliger middelet.

Beklager, i motsetning til ansatte i flyselskaper, flygelederne får ikke noe sympati fra meg

Ja, ja, du har fått med deg hele bakgrunnen for hvorfor han ikke ville jobbe overtid i førjulstiden skjønner jeg(ja, for det var da, ikke generelt..). Kan si at bemanningen er så skrall i Avinor blant flygeledere så at ved lønnsoppgjøret så var planen å ta ut fire-4 stk i tillfelle konflikt (noe det heldigvis ikke ble), og det ville fått konsekvenser. Kan også nevnes at flere av dagene før jul ifjor da avisene skrev om "sykdom blant flygeledere" var det ikke en eneste syk flygeleder på Røyken, men derimot syke lufttrafikktjenestefullmektiger....

Tommy, ber ikke om din sympati, men ber om at du ikke har et så tabloidisert bilde av virkeligheten.. er vel 4-5 FLL på dette forumet, minst (meg inkludert)

Jepp, denne tar jeg. Men det jeg reagerer på er "aksjonsmåten", i tillegg til at vi har en fyr som her står fram og sier at han ikke gidder....

For noe vås! Flygelederen sier jo selv at han ikke gidder å jobbe overtid og det kommer ikke som en bombe. Og det er jo "magisk" at når flygelederne har presset ut sjefen, gidder de å jobbe igjen..

Muttern er sykepleier og har selvsagt ikke lyst til å jobbe overtid i høytidene. Men i motsetning til flygelederne tar hun et ansvar og gjør det som må gjøres, det har hele familien respekt for. Flygelederne gir en lang mars i om at de ødelegger ferien til folk fordi målet helliger middelet.

Beklager, i motsetning til ansatte i flyselskaper, flygelederne får ikke noe sympati fra meg

Ja, ja, du har fått med deg hele bakgrunnen for hvorfor han ikke ville jobbe overtid i førjulstiden skjønner jeg(ja, for det var da, ikke generelt..). Kan si at bemanningen er så skrall i Avinor blant flygeledere så at ved lønnsoppgjøret så var planen å ta ut fire-4 stk i tillfelle konflikt (noe det heldigvis ikke ble), og det ville fått konsekvenser. Kan også nevnes at flere av dagene før jul ifjor da avisene skrev om "sykdom blant flygeledere" var det ikke en eneste syk flygeleder på Røyken, men derimot syke lufttrafikktjenestefullmektiger....

Tommy, ber ikke om din sympati, men ber om at du ikke har et så tabloidisert bilde av virkeligheten.. er vel 4-5 FLL på dette forumet, minst (meg inkludert)

Jepp, denne tar jeg. Men det jeg reagerer på er "aksjonsmåten", i tillegg til at vi har en fyr som her står fram og sier at han ikke gidder....

Er det en "aksjon" å si nei til overtid?

Back