Fredag, landsted og sommer:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad morgen fra Ris. Da fortsetter juleferien (skulle vel kanskje være juliferien)og kursen settes mot landstedet. Bading, grilling, vin og flere repetisjoner - glemte jeg oppfordringen om å spise is?

Last edited:
Glad morgen fra Ris. Da fortsetter juleferien og kursen settes mot landstedet. Bading, grilling, vin og flere repetisjoner - glemte jeg oppfordringen om å spise is?

God morgen fra hovedstaden.

Her fortsetter sommerferien - juleferien sparer jeg til senere [emoji28]

Ingen større planer for dagen enn å plukke selvdyrket rips på takterrassen og kanskje spise en is eller to [emoji3508]

God fredag!

Morn fra Tønsberg. Her skal termometeret opp å hilse på 30-tallet muligens, så da er det godt at kjØleskapet er klart. Nå lukter det nybakte rundstykker så får kanskje ta å stå opp

Morning, siste tur innom kontoret, før jeg leverer fra med PC og adgangskort for godt. Så blir det 3 uker som "arbeidsledig". Tilbake til Tjøme etter lunsj. Ha en fin dag

Mornings fra SAS Loungen på OSL, utland.

Trøtt i tryne når jeg må være på Flesland før kl 06.
3t å slå ihjel her på OSL før ferden går videre i en A321LR. Fikk tilbud om oppgradering for en uhyggelig sum kl 05 i morges og på setekartet i appen er alt fullt. Lukter nesten oppgradering men det er vel for mye å håpe på.

God helg

Kryssord: "Arbeidsleier", på 5 bokstaver= Hytte.
Morn fra Hytta ved Sperillen. I går fikk vi montert opp markisen vi kjøpte for noen dager siden, på OBS, til 1895kr. Dermed har vi et sted å søke ly for solen, når det er for varmt.
Vi har fått kappet, kløyvd og stablet 10 trær som ble felt av vinden for ca 10 dager siden. Nå skal gressklipperen fikses, da den ikke lader som den skal. Hyller skal monteres, et skap vi lager selv, skal monters sammen, så det kan males. Gresset skal rakes for kongler som kom med vinden for 10 dager siden, så det kan klippes, så skal jeg reise hjem for en arbeidsdag i morgen.
Håper alle får en like avslappende dag som meg.

Jaggu litt flyshow i sommerferien, to stk F35 dundret rimelig lavt over hustaket her i Tønsberg med videre retning langs kysten sørover

Ferie? Ryktene om ferie er sterkt overdrevent.Jaja skal om ikke sånn kjempelenge på kveldsvakt og ble ilagt forbud å jobbe på søndag pga å jobbe fire søndager på rad er ikke lov. Siden når brydde helsevesenet seg om arbeidsmiljøloven?

Da rakk man en dansk frokost på Told og Snaps før hjemreise[emoji846] Ha en finfin fredda!
3afaf15ae48bb0bbbb28e48c9a734991.jpg

Elsker Told og Snaps. En av mine favorittsteder i København for smørrebrød..godt jeg kalkulerer inn i relativt god tid til jobb. 23 bussen jeg hadde tenkt å ta er nesten 20 minutter forsinka. Forstår nesten ikke hvordan dette er mulig midt på sommeren utenfor rush. Men ser det er stillestående ring 3 mot Ryen og det er også et mysterium midt på sommeren og sikkert også grunnen til denne forsinkelsen.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

G'morgen .. Grått her i Nowhereland SC. Svigerbeistet er foret og slumrer i hulen sin. Berneren slumrer under pulten min. Og jeg slumrer i kontorstolen mens jeg hører på Ose på P1+.

Carry on ....

Jaggu litt flyshow i sommerferien, to stk F35 dundret rimelig lavt over hustaket her i Tønsberg med videre retning langs kysten sørover

Flyshow ute på Verdens Ende også…Dakotaen flyr mange turer over oss:-)

God morgen fra paradis. Båtturen i går ble episk med ni timer med delfiner, bading på vår egen lille sandbanke og en fantastisk lunsj. I dag fyller den eldste (allerede) 16, så her har det vært sanger, donuts og nå straks frokost. Hun ønsker seg steakhouse dinner i kveld så det kan vi leve med.

fe88bef99aa40ca7b1a913f27e1c14dd.jpg

3131f720622ef1c4d527a2d0263517b0.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra paradis. Båtturen i går ble episk med ni timer med delfiner, bading på vår egen lille sandbanke og en fantastisk lunsj. I dag fyller den eldste (allerede) 16, så her har det vært sanger, donuts og nå straks frokost. Hun ønsker seg steakhouse dinner i kveld så det kan vi leve med.

fe88bef99aa40ca7b1a913f27e1c14dd.jpg

3131f720622ef1c4d527a2d0263517b0.jpg

Sikkert lurt å slette lovbrudd fra telefonen...

https://www.fisheries.noaa.gov/topic/marine-life-viewing-guidelines/guidelines-and-distances

God ettermiddag fra Kongsberg. Her er det skrekkelig varmt i dag. Prøvde meg på en liten tur før i dag, men det ble vendereis etter kort tid på grunn av varmen. Får prøve i kveld igjen. Gårsdagens medisinske sjekk ble godkjent, så nå har jeg fått go både fra lokale overlegen, samt legen på Riksen til å dra til Lubeck. Satser på at det ikke bruk for helsetjenester der nede.

Ferie? Ryktene om ferie er sterkt overdrevent.Jaja skal om ikke sånn kjempelenge på kveldsvakt og ble ilagt forbud å jobbe på søndag pga å jobbe fire søndager på rad er ikke lov. Siden når brydde helsevesenet seg om arbeidsmiljøloven?

Det er godt dere stiller opp i feriene Hypern. Som særs god kunde har jeg naturligvis hatt stor glede av at dere ikke tar ferie. Heldigvis har det ikke vært noen innleggelser denne sommeren så langt, i motsetning til foregående somre.

God ettermiddag fra Skandinavia! Endelig har varmen og sommeren kommet til Østfold :D
Fredagen har endelig kommet og ha en fantastisk helg :) :)

Hei Polaris, håper du har en fin sommer og tusen takk for at du passer på.

De er overalt her og svømmer bort til båten, og med båten. Akkurat her brøt vi ingen regler.

Ha en riktig god helg - klem fra oss i Gulfen.

Helt enig SudCaravelle, delfiner og niser er både lekne og nysgjerrige og for oss med seilbåt er de raskere og svømmer rundt oss. Her har vi strengere regler enn i Florida, men reglene er rundt de forskjellige hval pod’s vi har. Kutt motor, slipp seilene, vi lå sammen med Fish and Wildlife båten i Salish Sea med 20-30 Orcas rundt oss og snakket med dem om nettopp delfinene og nisene som fulgte oss ofte, så lenge en ikke styrer aktivt mot dem er det ikke noe problem med at er betydelig nærmere enn 100 yards.

I samme området rett over grensen i Kanada er det en zone hvor hvalene parrer og føder, og om en seiler inn i denne sonen er boten CAD 6.5 Millioner !

Ellers god ettermiddag fra oss i vest, her sitter jeg “potevakt” mens den lille Italienerinnen er ute å løper med et stort smil, har selv fått på plass dagens 5k med et stort smil (Erna skjønner ikkenoe!)

Helt enig SudCaravelle, delfiner og niser er både lekne og nysgjerrige og for oss med seilbåt er de raskere og svømmer rundt oss. Her har vi strengere regler enn i Florida, men reglene er rundt de forskjellige hval pod’s vi har. Kutt motor, slipp seilene, vi lå sammen med Fish and Wildlife båten i Salish Sea med 20-30 Orcas rundt oss og snakket med dem om nettopp delfinene og nisene som fulgte oss ofte, så lenge en ikke styrer aktivt mot dem er det ikke noe problem med at er betydelig nærmere enn 100 yards.

I samme området rett over grensen i Kanada er det en zone hvor hvalene parrer og føder, og om en seiler inn i denne sonen er boten CAD 6.5 Millioner !

Ellers god ettermiddag fra oss i vest, her sitter jeg “potevakt” mens den lille Italienerinnen er ute å løper med et stort smil, har selv fått på plass dagens 5k med et stort smil (Erna skjønner ikkenoe!)

Så du tenker at ICE og føderale agenter er lenient nok til å tenke at det var frivillig fra hvalens/nisens side? Men hvis man har tatt seg en lovlig tjall i et lovlig land så skal man vite sjæl at det er så umoralsk at man blir sendt ut av landet? Det framstår enten som speciesism ("en hval er uansett ikke verdt noe") eller hullete moral. [Snakker spesifikt om turister i USA].

Nuvel, man skal være glad man ser levende marint liv i Floridatraktene, om et par år kan det være forbi. https://www.independent.co.uk/news/science/florida-dolphins-starvation-plankton-bloom-b2728937.html

Back