• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Det er fredag…

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Starks ut døren for noen timers arbeid på toppen av byen. Så settes kursen mot Granavolden og en 5-retters italiensk meny der i kveld. Skal se det kan planlegges flere italiaturer under det måltidet. Nyt fredagen!

Her rekker jeg jammen å være nr 2 med 747-melding (klokkeslett altså). Jobbing også forhåpentligvis avslapping er planen for dagen.

Morn fra Tønsberg. Ryktes at solen som er nå vil bli erstattet av tåke. Snart helg, hvor listen over ting man bør gjøre er lang nok og inkluderer alt fra å bestille høstferie, til å montere og male resten av IKEA-shoppingen

Morn fra Forus. En del mer skyer i dag enn i går. Megler har bedt meg ha telefonen tilgjengelig, så får vi se om det blir budkrig eller skambud...🫣

Vet ikke om kaffe kan hjelpe på nerver, men jeg prøver...

God morgen fra kontoret.. Nå kom fredags-feelingen her 100% og håper på en norsk avreise hjemover ved 16 tiden. Nydelig pannekake-frokost i dag også mens kokken koste seg med NRK nyhetene. Der dessverre ut som denne hvite 53 år gamle mannen (verste sorten) er på sin siste sesong med redaktørstyrte medier.. 80% slagside kan jeg leve med (derfor elsker jeg faktisk Klassekampen) men 100% går bare mot sin hensikt.. Hadde fantastiske Obama/Biden/Hillary gjort dette så hadde NRK jublet-

Her er det Trump som bomber Iran, ikke Israel/USA som bomber et regime og SIssel Wold klarte endelig å finne en anonym Iransk kvinne som mente USAs angrep ikke var optimalt.. De kaller seg korrespondenter, men de spyr jo ut alt basert på egne meninger. Trist når folk etterhvert får alle nyhetene sine inn på Twitter og TIkTok med null redaktører og virkelig vridning mot den enda verre høyresiden.. Hvit mann 53 Oslo Vest.

God formiddag fra kontoret på Kalbakken. Her er det et hyggelig allmøte hvor det er mer info om den forestående flyttingen av HK til sentrum i 2027. Ellers er det siste arbeidsdag før ferie, livet smiler😊

God formiddag fra det Sørlandske!
her skinner solen og jeg har funnet kontoret.
Moder'n fyller 80 i dag men det blir en avdempet feiring. Vi tar henne med ut på middag stille og rolig. De store festlighetene ble utsatt siden min stefar døde søndag.
Men vi får prøve å gjøre det beste ut av det.

God helg til dere alle!

God morgen fra kontoret.. Nå kom fredags-feelingen her 100% og håper på en norsk avreise hjemover ved 16 tiden. Nydelig pannekake-frokost i dag også mens kokken koste seg med NRK nyhetene. Der dessverre ut som denne hvite 53 år gamle mannen (verste sorten) er på sin siste sesong med redaktørstyrte medier.. 80% slagside kan jeg leve med (derfor elsker jeg faktisk Klassekampen) men 100% går bare mot sin hensikt.. Hadde fantastiske Obama/Biden/Hillary gjort dette så hadde NRK jublet-

Her er det Trump som bomber Iran, ikke Israel/USA som bomber et regime og SIssel Wold klarte endelig å finne en anonym Iransk kvinne som mente USAs angrep ikke var optimalt.. De kaller seg korrespondenter, men de spyr jo ut alt basert på egne meninger. Trist når folk etterhvert får alle nyhetene sine inn på Twitter og TIkTok med null redaktører og virkelig vridning mot den enda verre høyresiden.. Hvit mann 53 Oslo Vest.
Så det hadde vært bedre om NRK hadde bejublet alt Trump gjorde? Du har virkelig misforstått medias oppgave og mandat. Det innebærer å få frem ulike vinklinger på ting også de som Trump ikke liker. Mener nå den norske regjeringens linje er en klok linje å legge seg på. Jeg tror virkelig ikke denne bombingen vil føre til stort av endringer. Trump kommer i ekte Trump-stil å si han har inngått tidenes avtale med Iran om et par uker og ingenting vesentlig er endra.

God kveld fra HKG hvor jeg står og venter på shuttlebussen til Marriott sitt flyplasshotell. Blir middag og en rimelig kort natt før det bærer videre med Cathay til SYD 08.45 i morgen tidlig.

Akkurat nå kjenner jeg at jeg angrer litt på at jeg ikke tok et litt senere nattfly i morgen også. Men når jeg omsider kommer frem blir det nok bra igjen. Da får jeg en skikkelig hvil før jobbkaoset starter.

Ha en best fredag.

God morgen fra Sosua. Kommer noen små regnbyer her, så morgenturen blir utsatt til senere i dag. Var i Cabarete i går å spiste middag. Skikkelig god mat på en kinarestaurant. Kostet ca 170 norske kroner for 2 og så mye mat at det blir en god lunsj av resten i dag . Ellers ingen planer for dagen.

Så det hadde vært bedre om NRK hadde bejublet alt Trump gjorde? Du har virkelig misforstått medias oppgave og mandat. Det innebærer å få frem ulike vinklinger på ting også de som Trump ikke liker. Mener nå den norske regjeringens linje er en klok linje å legge seg på. Jeg tror virkelig ikke denne bombingen vil føre til stort av endringer. Trump kommer i ekte Trump-stil å si han har inngått tidenes avtale med Iran om et par uker og ingenting vesentlig er endra.
Jeg mener jo at jeg har forstått media (spesielt statlig) når jeg sier de ikke skal ha 100% slagside? Nei, selvfølgelig skal de ikke bejuble Trump , eller da mere korrekt USA/Israel (Ofte litt større team bak krig). Virker som en del folk (ikke gale MAGA, men "vanlige") stusser over vinklingen til NRK om dagen med en gang USA er med i bildet. Hva folk mener rundt denne krigen er noe ganske annet enn hva jeg irriterer meg over.. Der kan man til og med støtte presetestyret for min del, kjedelig med folk som mener det samme :)

G'morgen fra SC .... Fikk brev fra NAV i dag - blir pensjon å få fra mars måned. Greit med litt inntekt igjen, Min amerikanske pensjon starter samtidig. Skatteoppgjøret neste år kan jo bli interessant, men vi snakker jo ikke akkurat store summer.

Og siden det er fredda'n - her er ukens freddasbilde. Og i dag velger vi en klassiker fra verdens fineste flyplass.

OO-SDF.webp

God fredag fra Chile. Sent innpå fra Santiago i dag. Formiddagen gikk med til å få bukt med en vannlekkasje i hagen som ser ut til å ordne seg. Trening og ærend unnagjort og nå litt bok og basseng i 30+. Auberginelasagne er også klar så det blir en bra fredagskveld. Tror vi fortsetter på serien om JFK Jr. sitt kjærlighetsliv - skikkelig gode 90-tallsvibber.

God kveld fra Klepp. Det blir ikke noe mer enn en cola, men det er da lov å ta en enkel feiring av å få solgt huset med 37% verdiøkning over 6 år. Men såklart, de prisene skal sikkert videre opp nå som oljeprisen stiger, så da er det å prøve å spare smart. Og selvsagt ikke kjøpe noe av folk som ringer fra tilsynelatende norske nummer og har det travelt med å selge fond, aksjer, eller andre rariteter på gebrokkent engelsk...

Back