Fra "Vi relanserer service" til "Din tur"

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
I dagens papirutgave av DN ser vi en ny annonse (dobbelside) med nytt slagord fra SAS Norge... Vift med tærne - det er din tur!
 
"Lange ben er ubehagelig å ha med seg på litt trange fly. Og ubehag - hører ikke hjemme når det er din tur"..... "Det er mye snakk om cm når det er snakk om benplass". "Men det er jo fordi noen cm utgjør forskjellen - på en ubehagelig og behagelig reise"

"Vift med tærne! Det er din tur! "

... eh?!

Man får vel fram budskapet (riktig eller ikke) at SAS har noen cm bedre beplass. Men hvis man risikerer at folk på SAS-fly heretter sitter og vifter med tærne, så velger jeg heller et annet selskap...:p
 
Under over hvorfor det er så mye fokus på benplass?

Jeg er noe over gjenomsnittlig høy, men har sjelden problem med bena. men jeg har godt over gjennomsnittlig mage, og har ofte problem med å få slått ned bordet.
 
Det er som overskriften sier "Din tur" som er slagordet og i dagene og ukene som kommer vil vi vel se andre annonser også... Dette var den første fra det nye reklamebyrået...
 
Jeg studerte dobbeltsidene i DN.
Forstår ikke helt meldingen her. Større seatpitch igjen?
En ting er sikkert , seatpitch har endret seg i en del maskiner allerede . Tangere plass til beina.
Har hørt flere kommentarer fra medreisende om dette og.

En ting er seatpitch , en annen sak er 3 seter i bredden. Så lenge midtsete er tomt er det OK , men med 3stk i bredden blir det trangt.
Stort sett er midtsete tomt på morgenflighter og da er det greit med sete 2A.
Om ettermiddagene er det ofte fullt og med f.eks. en kar i størrelse XXL i midtsete kan det bli en heller selsom opplevelse. Gjerne med en fyr med bagg foran beina og.
I en mulig nødsituasjon har jeg allerede bestemt meg for å løpe over slike individer.

Forøvrig minner reklamekampanjen om en vi hadde i Air Europe Scandinavia dengang da.
 
Gleder meg til å se resten av serien - for jeg tror ikke at det stopper her. Morsomt at det skal spilles på forskjeller...det er vel til det beste for både DY og SK.
 
Men at SK har bedre benplass er vel fortsatt ei sannhet som gjelder en del seter på de fleste flyene? Er man heldig/uheldig med setene, kan man godt ende opp med bedre benplass hos DY enn hos SK, mener jeg da bestemt.
 
LN-NOB og de 737-300 maskinene med NYE seter har ca samme beinplass som i SAS sine -800 maskiner. Med påfyll av seter i de andre 737 typene blir det vel omtrent som i -800
 
LN-NOB og de 737-300 maskinene med NYE seter har ca samme beinplass som i SAS sine -800 maskiner. Med påfyll av seter i de andre 737 typene blir det vel omtrent som i -800

Og da spørs om kanskje SAS kunne valgt noe litt heldigere enn beinplass å fokusere på når de skal inn med et nytt slagord. Det var flere problemer med "vi reintroduserer service", men at det var en lovnad om noe folk sleit litt med å se var ihvertfall et av dem.
 
Jeg skjønner ikke hva som har skjedd med reklamebyrået og markedsavdelingen. SAS største fortrinn slik jeg ser det er antall avganger til flest destinasjoner, kan de ikke heller spille på det.

Jeg husker det var for noen år siden en fra markedsavdlingen til SAS Norge og hadde et foredrag om hvordan de hadde tenkt å markedsføre selskapet. Og det han sa da, var at folk var ikke opptatt av benplass men opplevelser.
 
De fremre radene på SAS har bedre og til dels mye bedre benplass og de fylles op av folk som betaler mer - og det gir penger i kassa. Reklamen er nok i første omgang rettet mot dette segmentet...:D Noe som vel også bevises av plasseringen for reklamen i DN og i ingen av de andre avisene...
 
De fremre radene på SAS har bedre og til dels mye bedre benplass og de fylles op av folk som betaler mer - og det gir penger i kassa. Reklamen er nok i første omgang rettet mot dette segmentet...:D Noe som vel også bevises av plasseringen for reklamen i DN og i ingen av de andre avisene...

Jeg er med på at reklamen retter seg mot fullprisreisende, men jeg tror allikevel det er farlig å bygge ei merkevare på noe en del av kundene opplever en del av tida. Det er mulig at disse kundene også betaler fullpris når de skal på ferie, men jeg tviler sterkt.

Hadde SAS i det minste gjort det klart at bedre beinplass gjelder de fremste radene, som man får velge når man flyr flex, så hadde det begynt å ligne på noe.

(Og selger aldri SAS flere flex-billetter enn det er seter med god benplass på flyene?)

Men for all del, "Det er din tur" lover adskillig bedre enn reintrodusert service.
 
De fremre radene på SAS har bedre og til dels mye bedre benplass og de fylles op av folk som betaler mer - og det gir penger i kassa. Reklamen er nok i første omgang rettet mot dette segmentet...:D Noe som vel også bevises av plasseringen for reklamen i DN og i ingen av de andre avisene...

SAS er vesentlig bedre enn DY for forretningsreisende, det vet alle som har flydd back to back. Ikke så mye på benplassen, men først og fremst når det gjelder frekvens. Det burde SAS spille mye mer på!

Selv om de forrerste radene har bedre benplass, er det også der man har størst sjanse for at nabosetet er ledig, midtsetene fylles opp bakerst først. BRA!
 
SAS er vesentlig bedre enn DY for forretningsreisende, det vet alle som har flydd back to back. Ikke så mye på benplassen, men først og fremst når det gjelder frekvens. Det burde SAS spille mye mer på!

Ja, jeg tror frekvens hadde vært et sikrere kort å satse på i starten av en ny kampanje.

Frekvens er ikke nødvendigivis like viktig bestandig, men det er ihvertfall noe som er mye enklere å forholde seg til enn beinplass avhengig av fly og plassering, som igjen er avhengig av billettklasse, som igjen er lite synlig for den normale kunde.
 
Back
Top