Fra min opplæringsmanual:
"De mest lojale passasjerene er de som har opplevd god behandling ved en uregelmessighet".
Der har DY mye igjen å lære.....
hmmmm konstaterer at de fleste krever kaffe og mat servering på en 45-50 minutters flytur, men jeg kan ikke se at noen syter over at det ikke eksisterer servering på flytoget fra Asker til Osl.......
Det tror jeg vi kan diskutere til det uendelige her, men jeg håper virkelig ikke at hukommelsen er så kort som det du der viser til. DY har i motsetning til SAS ikke hatt EN arbiedskomflikt som har gått ut over sine kunder og dette kan jeg garantere deg at de reisende husker meget godt, selv om SAS nå heldig vis har høy god vekst og mange reisende!
Fingeravtrykk er på vei hos Norwegian trur jeg. Men elendig gate handling blir jo helt feil og si. Norwegian har mye kortere snu tider og får flyene ut på rute for det om.
Fingeravtrykk er på vei hos Norwegian trur jeg. Men elendig gate handling blir jo helt feil og si. Norwegian har mye kortere snu tider og får flyene ut på rute for det om.
Mye kortere ? , og derfor ligger konstant med en punktlighet 5-10% under SAS på OSL ?
Jeg husker ennå kaosdagene før jul, der DY ba deg fikse hotell selv, og så (forsøke) å sende regning direkte til Norwegian, fremfor å skrive ut rekvisisjoner... SK var ikke perfekte de heller, men jeg ville følt meg bedre tatt vare på om noen skrev ut rekvisisjoner og ordnet hotell og alternativ transport, enn om noen sa jeg "kan ta toget hvis det er plass, og få billetten refundert, eller bo på hotell, og prøve å få Norwegian til å dekke det i eftertid"...
Som forbruker bryr jeg meg ikke om Norwegian snur flyet på 20 eller 50 minutter. Det viktige er at ombordstigning går smidig og at jeg slipper å stå i evigheter i kø. Det må man dessverre stort sett hos Norwegian, mens det hos SAS er laget systemer så man kommer raskere ombord. Det burde Norwegian også ha vært opptatt av siden de tross alt har så korte snutider som du nevner.
Jeg synes det er merkelig at du må stå en "evighet" i kø for å gå om bord
i en DY maskin Flightdeck, når de starter ombordstigning 10-12 minutter før avgang (med turnaroundtid 20 min), og boarder fra 2 sider. Om du setter deg ned og venter til alle de ivrigste har passert gaten, så slipper du jo å stå i kø i det hele tatt. Jeg skjønner meg ikke på alle de som spretter opp med en gang flyet parkerer, og blir stående og trykke ved skranken mens paxen deboarder og maskinen blir cleanet.
Når det kommer til lærlingedebatten som igjen blir trukket frem i denne tråden, så kan jeg opplyse om at samtlige fra det første kullet som nå er ferdige, og som ønsket det fikk fortsette i Norwegian, og en god del av dem fikk også jobb direkte som kabinsjefer.
Det blir litt feil å sammenligne DY med SK i alle tilfeller. For det første er forretningsmodellen deres vidt forskjellige, og for det andre må en tenke på hvilken erfaring de SGS ansatte har i forhold til handlingen til DY, ihvertfall på OSL. Jeg synes det er helt fantastisk hvor langt DY egentlig har kommet når man tenker etter hvor lenge de har eksistert, og hvor fort de har ekspandert. Se bare på paxtallene som viser at de nærmer seg SAS Norge med stormskritt måned for måned. Det tilsier ihvertfall ikke at paxen er misfornøyd. DY har kommet som en frisk bris inn i norsk luftfart, og ja, de har fortsatt mye å lære og forbedre, men all ære for hva de har oppnådd frem til nå. Da er det bare opp til hver enkelt om en liker det eller ikke...
Enda en gang, det var jo ikke det som var poenget. Du har jo skjønt poenget: SK og DY er to vidt forskjellige produkter, SAS for business kunder, DY Charter substitute.
Og til slutt: DY nærmer seg ikke SAS Norge med stormskritt innenriks Norge..
Enda en gang, det var jo ikke det som var poenget. Du har jo skjønt poenget: SK og DY er to vidt forskjellige produkter, SAS for business kunder, DY Charter substitute.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.