Fra fly by wire til virkelig fly by wire.

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Som overskriften sier så inneholder denne serien fra ultra moderne fly by wire til elgammel fly by wire i bokstavelig forstand. Hadde en liten time ved østre bane på Lørdag (01R) og noe lengere tid ved 01L i dag Søndag. Hyggelig møte med noen medsammensvorne spottere og to veteranfly kom inn for landing, de er nå vinterlagret ved flysamlingen. Over til bildene, begynner med Lørdag

IMG_1873-2.jpg

IMG_1881.jpg

IMG_1895.jpg

IMG_1932.jpg

IMG_1938.jpg

Morsomt å se Luftansa med en gammel 737-500

IMG_1956.jpg

AirBerlin hadde valgt riktig flytype denne gang

IMG_1991-1.jpg

BA kunne med all fordel kommet med noe annet enn A319/A320

IMG_2061.jpg

IMG_2001.jpg

Fri som fugelen..

IMG_2050.jpg

IMG_2094.jpg

Vakkre maskiner disse jungeljettene...

IMG_2119.jpg

Aldrig feil med MD

IMG_2173.jpg

IMG_2162.jpg

Mektig maskin som står i sterk kontrast til de nydelige veteranene som avslutter denne serien.

IMG_2216.jpg

de Havilland Tiger Moth

IMG_2233.jpg

T-6 Texan/SNJ/Harvard (Koriger hvis dette ikke stemmer)

IMG_2245.jpg

IMG_2271.jpg

IMG_2297.jpg

IMG_2290-1.jpg

Det var det jeg hadde denne gang, håper bildene faller i smak.

Er det ikke vanskelig sol når du er på plass? :D
Vanskelig å finne en favoritt, men "freebird'en" var flott.
Gleder meg til neste serie...

Så du var der allikevel,Stein. Hadde med radaren, men hva hjelper vel det:(
Forsøkte meg også på Freebird'n og den påfølgende SAS'n i lufta, men med ~2000 meter ekstra til målene ble de "så der" ;)
Morsomt med noe ekstra snadder til slutt (de to siste gjennom gjerdet?)
Ellers en fin serie.

Herlig bakgrunn på KLM`en - og ellers, ikke overraskende, masse flotte bilder fra deg. Fine vinkler på flyene som legger over mot øst etter takeoff fra 01R :)

Så du var der allikevel,Stein. Hadde med radaren, men hva hjelper vel det:(
Forsøkte meg også på Freebird'n og den påfølgende SAS'n i lufta, men med ~2000 meter ekstra til målene ble de "så der" ;)
Morsomt med noe ekstra snadder til slutt (de to siste gjennom gjerdet?)
Ellers en fin serie.

Hei, de 8 første bildene + Thai bildene er tatt gjennom gjerdet. De to siste er herjet litt med i redigeringen:colgate:

Hei, de 8 første bildene + Thai bildene er tatt gjennom gjerdet. De to siste er herjet litt med i redigeringen
Da økte jo antall spotteplasser med noen tusen % :D
Kjekt at man også, uten å benytte avbiteren, kan ta bilder fra det perspektivet, men det forutsetter jo liten til middels blender for å unngå den flotte "gittereffekten" (i hvert fall på våre objektiver) :lol:

Hvorfor ødela du hele serien med to siste bildenes soft-vignettering?! Uffameg da Stein, dette veit du alt for godt at du IKKE MÅ GJØRE. Det virker bare mot sin hensikt - det blir ikke bedre eller mer romantisk av å gjøre kantene "blurry"! Ellers en MEGET flott serie synes jeg - kjempe med det morgenlyset ;)

Joda, sniker seg langs flyplassgjerdene og har det gøy men en annen stakkar pusser opp til han nesten spyr. Fine bilder, men KLM var best.

Da økte jo antall spotteplasser med noen tusen % :D
Kjekt at man også, uten å benytte avbiteren, kan ta bilder fra det perspektivet, men det forutsetter jo liten til middels blender for å unngå den flotte "gittereffekten" (i hvert fall på våre objektiver) :lol:

Gjerdeffekt? Det må jeg prøve på........nei forresten, da må jeg jo på utsiden og stå ute i kulda. :D

Hvorfor ødela du hele serien med to siste bildenes soft-vignettering?! Uffameg da Stein, dette veit du alt for godt at du IKKE MÅ GJØRE. Det virker bare mot sin hensikt - det blir ikke bedre eller mer romantisk av å gjøre kantene "blurry"! Ellers en MEGET flott serie synes jeg - kjempe med det morgenlyset ;)

Du får få dem ubehandlet da:colgate:

IMG_2290-1-1.jpg

IMG_2297-1.jpg

Vart det bra no?:D

Back