• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

FR vs DY (splittet tråd)

Status
Not open for further replies.
Re: FR vs DY (splittet tråd)

Jeg burde nok derfor heller ikke skrevet dette innlegget, men skitt au...

Jo, det synes jeg er greit. Kanskje fordi jeg oppfatter dette akkurat som du gjør. Når noen for 146. gang forteller at de ikke liker LCCs, Ryan eller DY, så blir det lite interessant, med mindre man kan trekke fram nye eller elementer eller perspektiver.

Ellers er det nok et poeng at vi nordmenn ser annerledes og mer positivt på DY enn folk utenfor landets grenser. Så der har DY en fordel i Norge som de ikke har andre steder. Ift Ryanair så blir da forskjellen primært:

1. DY bruker i hovedsak hovedflyplasser (flyplassene FR bruker er ofte referert til som "kornåkre" her inne)

2. DY har en mer oversiktlig gebyrpolitikk. DY har lokkepriser ned i 199 kr, men ikke bagasjegebyr som er høyere enn annonsert billett. FR har også maks 15 kg som bagasje - for lite for mange på feriereiser.

3. DY opererer ikke med kraftige "straffegebyr" om man har glemt f.eks. å skrive ut boardingpass selv. (Følelsen av at selskapet prøver å lure en er individuell, men reell for mange)

4. DY har nummererte plasser. Ved normalt tidlig oppmøte får man som regel velge plass uten å betale for det.

5. DY har intet "harrysalg" av harryartikler som røkfrie sigaretter og skrapelodd. Heller ingen "fanfare" med latterlig irsk dialekt når de lander på tid. (For meg personlig synes jeg dette er særdeles irriterende, og gir en dårligere reiseoppelvelse)

6. DY har muligheter for gjennomgående billetter.

7. DY tillater sine ansatte å organisere seg og har uten særlig tvil gode og ordnede arbeidsforhold. Fagforeninger boikotter FR av ulike grunner.

8. DY har en fungerende kundeservice, FR ønsker tydeligvis ikke kontakt med sine kunder, annet enn på nett, og knapt nok der.

Det er sikkert flere punkter!

For øvrig har jeg hørt flere (både direkte og f.eks. nettdebatter) som sier at de aldri vil fly med Ryanair. Har ennå til gode å høre noen som sier at de aldri vil fly med Norwegian.
 
Last edited:
Re: FR vs DY (splittet tråd)

Denne tråden burde jo være midt i blinken for litt "core-scanair"-utvikling; å slå ned på ensidig argumentasjon uten evne til å si "ja det kan du ha rett i, selv om jeg stiller meg uenig" eller i det hele tatt se en annen vei enn rett fram....? ;)
 
Re: FR vs DY (splittet tråd)

<mod>
Denne bringer ikke noe nytt til verden, annet enn at folk begynner å denge løs på hverandres meninger og ikke saken som diskuteres. Ser også ut som tråden har kommet forbi reparasjonsstadiet.

Skulle noen mot formodning ha noe revolusjonerende og nytt om FR vs DY så kan vi åpne tråden igjen.
</mod>
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top