• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

FR - ikke salg av mat og drikke?

TG923

ScanFlyer Crusty
Medlem
Før ombordstigning på Alicanteflyet fra Rygge lørdag kveld ble det ropt opp i høyttaleren at det ikke ville være salg av mat og drikke på flyet.

Flyet kom litt sent inn - kan dette skyldes at de ikke tok seg tid til lasting av varer eller er det noen som kan forklare hva dette skyldes?

Trodde salg av mat og drikke normalt var en god inntektskilde for Ryanair, men selvsagt positivt at de ga beskjed (i god tid) før ombordstigning så folk kunne kjøpe med seg fra flyplassen.
 
Det kan være mange grunner til at de velger å gå uten å selge mat/drikke, men jeg vet ikke hvorfor det ble gjort på nettop din flyvning.
På Torp har jeg vært borti samme tilfelle mange ganger. Eksempler på ting som har skapt problem: KLM har matskap stående på Torp over natten. Det har hendt at maten ikke har stått i kjølerom over natta, og da kan den ikke serveres.
SAS sender en egen cateringbil fra Gardermoen for å forsyne mat til flyet til Split. Det har hendt den har kommet forsinket. SAS har da valgt å forsinke flyet. men det er jo også en charter, hvor folk flest ikke får store problemer med en times forsinkelse.
Widerøe har også hatt matproblem, og jeg husker spesielt en gang da vi fikk valget mellom å vente en halv time for å gå med mat, eller å gå uten. Vi valgte å gå uten.
Vi tok opprop ombord i flyet, og forklarte at vi ikke hadde mat, og at vi kunne velge å vente på denne. Det ville da gå ut over alle som skulle videre ut i verden fra København, så vi valgte å gå uten mat. Det ble massiv høylydt klapping ombord, tilsvarende en charterlanding på tidlig 80 tallet ;)

Ting blir gjort, og det er alltid en grunn for det. At Ryanair går uten mat, vel vitende at de mister inntekter, ja da ligger det noe bak.
 
Reiste med FR mellom RYG og ALC for noen uker siden. Da hadde de bare noen få sandwich, vannflasker og noen 125ml "store" bokser med pepsi..
 
Back
Top