FR: Fjerner innsjekking

De vil jo helst at folk ikke skal ta med baggasje på turen, så dette er kanskje et tiltak for å slippe å måtte håndtere baggasje. Rett og slett ta bort muligheten for å levere den!

Heia RyanAir!!

BF:cool2

Flott for eldre, flott for mennesker i rullestol, flott for opplevelsen av å bli tatt vare på...

Flott for eldre, flott for mennesker i rullestol, flott for opplevelsen av å bli tatt vare på...
Jamen disse grupper af rejsende skal jo alligevel betale extra for at rejse med FR...så intet nyt her....
Hilsen
Ole

Det blir väl kö till baggage drop för de som inte klarar av automaterna. Själv var jag på Stansted med mina barn (en av dem är rullstolsburen) och FR checkade in oss manuellt efter att ha försökt hänvisa oss till incheckningsmaskinen. Men det gick minst lika bra som med vanlig incheckningsdisk hos Spaniar i Barcelona.

Både KLM og BA er vel "nazi" på automatbruk i økonomiklasse, og har vel avskaffet vanlig checkin.

Som EB skrev, det er dårlig service. Dårlig service er jo en del av konseptet til FR, men av KL og BA burde man forvente mer, i hvert fall for de som ikke er så raske til beins eller moderne i hodet.

BA har også skranker merket "check in assistance", hvor jeg regner med at man kan få hjelp. I tillegg kryr det av floorwalkers på LHR, og jeg har selv blitt spurt om jeg kan det jeg holder på med når jeg står og skal sjekke meg inn.. I tillegg har jeg også klart å bli sjekket inn i skranke på OSL, når automaten ikke hadde lyst..

Han påpeker at lavprisselskapets mål er at kun én av fem skal sjekke inn bagasje.

Greit nok at man ønsker kjappest mulige turnaround's, men for et flyselskap som er kritisk avhengig av store passasjervolum er jo den tanken i seg selv med på å effektivt skyve bort alle som skal på en reise som krever mer enn man kan få plass til i kabin-sized bagasje.
Takke meg til selskaper som ønsker meg og mitt reisefølge velkommen ombord, inkludert kofferten i belly...

Det er lenge siden KLM gjorde det samme paa Torp. Velkommen etter Ryanair.

Men her snakker vi vel om at all innsjekk skal foregå over internett, og ikke om automater?

Ryanair kan vel eventuelt bygge om flyene sine slik at man får mer plass til "håndbagasje" om bord i flyet... :p

Men Mr. Ryanair sier jo dette:

– Det eneste som blir igjen, er et punkt hvor passasjerene legger igjen bagasjen sin. Ellers vil alt foregå på internett, sier Michael O’Leary, Ryanairs toppsjef.

FR setter sikkert pris på at paxen tagger baggasjen selv før bagdrop fremfor at bagdrop-personaet må printe og sette på tag.

Da må man ha automater. Han er da kjent for store ord.

I praksis så trenger du jo ikke lage noe boardingpass på en flight der det er free seating og ingen overbooking. Reisebeviset holder lenge, på DY innenriks kan du jo gå til gate og bare få reisebeviset scannet. Samme opplegget. Så kanskje du ikke trenger å printe noe riktig boarding pass, men fortsatt vil det jo være snakk om at baggasjen må tagges.

Så lenge det er snakk om bare A til B flighter, kan jeg jo godt forstå at FR gjør dette. Det burde jo ikke være noe problem i utgangspunktet. Det neste blir vel at folk må ta med seg baggasjen og selv hive den inn i buken på flyet? Og da at man får lov til å betale 100 kr i gebyr for å få lov til å gjøre dette selv.:colgate:

BF:cool2

Neste tiltaket fra Ryanair tipper jeg blir myntapperat på toaletdørene i flyet. :D

Back