• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fotoåret 2020

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Fotoåret 2020

Spotteråret 2020 ble ikke helt av samme kvalitet som tidligere, da året gikk uten (fly-)reiseaktivitet - forøvrig første gang siden 1978 - men biltur til Kansas City ga ihvertfall noe uvanlig.

Men første delen av året foregikk kun på hjemmebane ..

01.jpg

På totallsdagen (2/2/2020) stiftet jeg for siste gang bekjentskap med N701DN, Deltas første LR og maskinen de av oss som var på 'julebord' i Seattle i januar 2008 fikk lov til å klatre litt rundt på og sparke i dekkene på fabrikkgulvet. Som resten av 777-flåten til Delta er den nå ute av flåten, men tatt i betraktning aldreren vil den nok finne en ny operatør etterhvert.

07.jpg

Samme dag .. A320NEO N335FR JoJo the Grizzly Bear, levert 2018

09.jpg

Også samme dag. Den er nå blitt malt opp i autentiske Delta-farger og skal parkeres ved siden av Deltamuseet. Plattingen skal være ferdig, så da skjer det nok før våren.

13.jpg

Dagen bød også på mitt siste møte med Virgin A340-600, og passende nok ble det G-VNAP, Thank You-maskinen.

14.jpg

Og sist, men ikke minst, Alaska 737-900 N493AS 'More to love'.

Sommeren bød på følgende overflyvninger over huset mitt:

AF_1.jpg

President Trump i Air Force 1

AF2_2.jpg

Visepresident Pence i Air Force 2

angel.jpg

og Blue Angels med medfølgende bensinstasjon.

Oktober kom, og plutselig oppdaget jeg at en gammel kjenning skulle til nærliggende McCollom Field, så da heiv jeg meg i bilen. Si hei til N327US, en DC-9-33F tilhørende USA Jet. Interessen skyldes at dette er en doning som i 1969 ble levert til SAS. Dengang fikk den reggen LN-RLW.

02.jpg


04.jpg



Utpå høsten ble det en kjøretur til Kansas City hvor jeg fant ..

N771KW.jpg

Easterns første 777-200 N771KW som står parkert i påvente av sertifisering.

På veien hjem svingte jeg innom Tupelo MS, hvor det sto en rekke narrowbodies som var i ferd med å bli partert.

TUP01.jpg


TUP06.jpg


Avslutningsvis et par fra Atlanta i november.

04.jpg

Delta A220-300 N305DU.

06.jpg

Endelig knep jeg Thank You-maskinen. Men desverre gikk den til feil rullebane. Bedre lykke neste gang. A321 N391DN. Også den Made in Mobile. Levert 2019.

08.jpg

Den første UA-maskinen i de nye fargene jeg tok, var en E-190. Dette er en A319, så det stiger litt i størrelse.

Godt nytt år!
 
Re: Fotoåret 2020

Godt Nyttår. Måtte 21 bringe oss mer gleder, både bildemessig og reisemessig
 
Back
Top