Foto flight med C-130 og F-16

Ser at F-16'en har både slats og flaps ute. Det er vel kanskje slik at Herculesen må fly så fort den kan og F-16'en så sakte den kan, for å få til disse bildene?

Utrolige bilder.

Siden jeg er helt fersk er det sjelden jeg kommenterer bilder, jeg synes de fleste er flotte jeg :) Men dette, det er en helt egen klasse! Helt makaløst! Takk for at du delte disse bildene!

Frank

Ser at F-16'en har både slats og flaps ute. Det er vel kanskje slik at Herculesen må fly så fort den kan og F-16'en så sakte den kan, for å få til disse bildene?

Utrolige bilder.
Slats og flaps?
Det som kan kalles flaps i vanlig forstand er Flaperon, som er en kombinert ailron og flap. Så lenge flyet ikke er i Take Off/Landing (T/O LDG) konfig (hjula ute) så virker de kun som ailron.

Leading Edge Flap (LEF) styres hovedsaklig av Angle of Attack (AOA), men med input for Weight on Wheel (WOW) som vil gjøre at den er 2 grader opp hele tiden dersom flyet er på bakken. Hastighet i forhold til mach er også en input, men i disse hastigheter er det AOA som regulerer LEF.

Hercen kan lett komme seg opp i 300 knop, så om de fløy i nærheten av det er ikke hastighet for å manøvrere noe problem for F-16, spesielt med tanke på at den er helt uten noe utvendig last. Tipper landingshastighet ligger på ca 130 knop.

Jan, i h*&%&¤te, det her var bare så rått det får blitt! Skjønner ikke hva vi andre skal til Bodø for nå.. ;-)

Bildene spres også med lynets hastighet på FB. Altså ikke bare "ekstremistflynerder" som oss her inne som setter stor pris på denne gullserien.

Back