Widerøes kunder i Lofoten skal så fremt det er mulig, ikke tape økonomisk på at Widerøe fortsetter å fly til Lofoten etter 1. april.
1. Kunder som har fått kansellert sin opprinnelige booking (primært april da alle bookingene var kansellert, samt noen bookinger videre utover), får selvsagt reise til opprinnelig pris, og de får også reise på opprinnelig ønsket avgang så lenge den ikke er utsolgt. Hvis opprinnelig avgang i mellomtiden er blitt utsolgt, kan de selvsagt velge hvilken som helst annen avgang de måtte ønske.
2. Kunder som reiser i mai og utover, der bookingene ikke ble kansellert, beholder selvsagt sin opprinnelige reise (den har da ikke vært slettet/refundert).
3. Kunder som omgjorde opprinnelig bestilling med SAS/Widerøe via Bodø til å fly med SAS til/fra Evenes, får kostnadsfritt booke tilbake til opprinnelig reise SAS/Widerøe via Bodø.
4. Kunder som eventuelt har kommet i situasjon der de til tross for at opprinnelig booking med WF ikke ble kansellert/refundert, har bestilt med DAT og så igjen bestilt med WF samme dag (en form for utilsiktet dobbelbooking) beholder opprinnelig booking/pris
Kunder må selv booke nye reiser på wideroe.no
Kunder som har fått en utilsiktet dobbeltbooking må kontakte det stedet der de har bestilt billetten for å få kansellert dobbeltbookingen og refundert dette.
Hvis kunder som tidligere har hatt enkeltreiser med Widerøe mellom Bodø-Røst/Svolvær/Leknes/Narvik må booke en dyrere WIDERØE reise, må de sende inn dokumentert krav på MAIL til
kundeservice@wideroe.no, med kopi av gammel billett og ny billett, samt kontonummer hvor differanse bes utbetalt.
Vi oppfordrer alle våre kunder til å følge med på vår hjemmeside wideroe.no samt på facebook for oppdatert informasjon OL