FOT-rutene fra 2012, endelig resultat

(Er klar over at DAT fikk disp de også i starten på FRO for år siden da rullebanen var kortere enn den er i dag)

Var det ikke Coast Air som fløy på "disp" pga kort bane? Det var ikke disp i den forstand. De fløy vel bare med redusert kapasitet for å holde seg innenfor performance?!
 
Mens Narvik har de halvert, så der burde vel DAT fått overta? ;) Uvanlig mye rare avvik i statistikken for april, uten at jeg skal påstå at den er feil.

Jeg mistenker at det er mange feil i denne statistikken med alle de store avvikene det er på flere lufthavner. Når det gjelder Narvik så kan det se ut som man bare har fått med enten ankommet eller avreiste pax i statistikken. Ser man på totalt antall pax inkl. transit er nedgangen på 4,6 % og ikke 51,2 men det merkelige er at NVK ikke har transitpax i det hele tatt i praksis så her har noen rotet med tallene tipper jeg.
 
Kom ikke morgenflyet til Florø fra nattstopp et annet sted? I så fall mangler alt av transittpax.

Transittpax teller ikke i statistikken, annet enn på avgangs og ankomststasjonen. Bytter du rute underveis på reisen skal du telles som transfer.




Vidar
 
Morgen avgangen til Bergen fra Florø starter i Ørsta ja. Skal vsst nok ha vert en del klaging i Florø på det nye flytilbudet.

Fra september blir 2 fly stående i Florø. Altså ikke noe fly fra Ørsta/Volda lenger på morgenen.
 
Du har nok rett at det var Coast Air det var som hadde redusert load. Glemte Coast var før DAT, uansett med ATR42.
 
Transittpax teller ikke i statistikken, annet enn på avgangs og ankomststasjonen. Bytter du rute underveis på reisen skal du telles som transfer.




Vidar

Transit står i siste kolonne i statistikken, så jo de er med. Dog telles de ikke med som terminalpax
 
Synsing frå Møreforskning om at ein ville spare mykje pengar om ein kunne få ned -300-serien i Sogndal, og ha SOG/FRO som eit ruteområde, istadenfor HOV/SDN.
Det vil koste kring 140 millionar kroner å utvide Sogndal lufthamn til å kunne ta imot 50-setars fly. Dette vil vere tent inn att i løpet av fem år. Bråthen seier det er mykje å hente på ei slik løysing.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.8059454

Eit anna spørsmål ref diskusjonen om at WF ikkje fekk bruke -300 til FRO pga for lite brann/redning, så vil ein vel få den tilsvarande situasjonen i Sogdal også. Er det forresten setetalet som gjere at -300 treng anna brann/redning enn ATR42?
 
Back
Top