Fortsatt jakt på bonuspoeng

Re: Fortsatt jakt på bonuspoeng

http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=823293

Si din mening der!

Denne posten er postet på vegne av en person på Eurobonus. De vurderer nemlig å kjøre en 6 mnd kampanje med 100% poeng for å måle effekten

Ikke dumt, jeg har ikke profil på Flyertalk (men kan nok skaffe det), men jeg tror SAS leser scanair- forum også. Jeg har skrevet en mail til SAS om dette en gang og fikk masse svada om lavere priser generelt. Det er greit at de billigste er billigere, men mange av de klassene som gir 25 % er ikke spesielt billige.

United og Lufthansa dekker 90% av mine reisebehov, og med Mileage Plus som bonusprogram slipper jeg å bekymre meg over kjipe Eurobonus.

My 2 cents...

- T

Last edited:

SAS bør snarest få på plass en mer rettferdig ordning for opptjening. Det er greit at de absolutt billigste billettene ikke får 100 prosent, men når man går over tusenlappen på kortere enkeltreiser innen Europa, bør man kunne tjene mer enn 25 prosent.

det jobbes med nye modeller for opptjening og uttak

Du får si fra om du trenger en konkurransepolitisk vurdering av de nye modellene.:)

Ei slags indirekte vurdering? "Ut fra et konkurransepolitisk ståsted er dette hårreisende, så da er det bra for SAS?" :)

Ei slags indirekte vurdering? "Ut fra et konkurransepolitisk ståsted er dette hårreisende, så da er det bra for SAS?" :)

Det er mange faktorer som kan påvirke "lovligheten" av denne typen ordninger. Det er ikke utelukkende negative effekter, og man må vel også innse at SAS konkurrerer internasjonalt med aktører som tilbyr bonusprogram. Følgelig kan man (kanskje) hevde at konkurransen om kundene blir mer en konkurranse om å få kundene til å velge en bestemt allianse fremfor en annen, enn direkte konkurranse mellom to/flere tilbydere på en bestemt strekning (eller som man pleier å si: konkurranse om markedet heller enn konkurranse i markedet). Denne typen konkurranse kan være en fordel for kundene. I tillegg har man selvsagt konkurransehemmende faktorer. Hvilke faktorer som dominerer avhenger av hvilken situasjon man ser på; hvordan de ulike bedriftene designer f.eks. sine bonusprogrammer, hvor mange aktører konkurrerer om de samme kundene (fly og/eller alternative transportformer) osv.. Dette er selvsagt en ekstremt forenklet utgave.

Back