Første Radisson Blu Hotel i Norge blir...

Re: Første Radisson Blu Hotel i Norge blir...

Hva trenger man et større rom til? Man skal da hovedsaklig bare sove der allikevel.

Hva trenger man et større rom til? Man skal da hovedsaklig bare sove der allikevel.

Noen bor litt lenge av gangen på hoteller, og da er det nok ikke helt dumt å ha litt større rom.

Som TOS er inne på..... Når man f.eks blir sendt med jobben avsted og må bo en uke på hotell så sette man pris på å bo på noe større enn et kott

Da kan det være lurt å utforske nærmiljøet litt mens man er der. Kanskje ta turen over dørstokken for å trekke litt frisk luft, Se litt på byen/stedet osv. Jeg forbinder et hotell med et sted hvor man kan overnatte og holde sin personlige hygiene ved like. Hotellet skal ikke være ditt andre hjem.

Men for all del, man sier ikke nei takk til et større hotellrom.

Tja, for mange vil det fungere som kontor også de dagene du skal være der, og det er jo ganske så trist å måtte ha dette i sengen ettersom det ikke er plass andre steder, da.

Like lite som i den nye fløyen på Rica Hell...

Du mener bussturistpaabygget som kun benyttes paa sommeren? I selve Rica Hell Hotell er rommene mye stoerre enn det man ser paa bildet i artikkelen fra nye Radisson Blu.

Naar du reiser mye i jobben er det kjekt aa ha ett sted aa sitte ned aa se paa TV behagelig, ha ett skrivebord for aa jobbe og god plass aa bevege seg paa.

Rundt om i Norges land finner man hoteller med mye stoerre rom enn det man ser her

Da kan det være lurt å utforske nærmiljøet litt mens man er der. Kanskje ta turen over dørstokken for å trekke litt frisk luft, Se litt på byen/stedet osv. Jeg forbinder et hotell med et sted hvor man kan overnatte og holde sin personlige hygiene ved like. Hotellet skal ikke være ditt andre hjem.

Vel, som både Hickock, Someone og Tommy777 er inne på, så er det vel ofte slik at man i jobbsammenheng bruker hotellrommet til noe mer enn personlig hygiene og søvn. Selv er det sjelden jeg ikke har en relativt god arbeidsøkt på hotellrommet etter endt "arbeidsdag" når jeg er på reise. Av og til er det heller ikke så mye tid til å utforske nærmiljøet, og om man er der i jobbsammenheng så er det nok jobben som går foran utforskningstrang. Reiser man ofte til samme sted så blir også utforskertrangen mindre med årene...:)

Last edited:

Du mener bussturistpaabygget som kun benyttes paa sommeren? I selve Rica Hell Hotell er rommene mye stoerre enn det man ser paa bildet i artikkelen fra nye Radisson Blu.

Naar du reiser mye i jobben er det kjekt aa ha ett sted aa sitte ned aa se paa TV behagelig, ha ett skrivebord for aa jobbe og god plass aa bevege seg paa.

Rundt om i Norges land finner man hoteller med mye stoerre rom enn det man ser her

Nei, jeg mener ikke "bussturistpåbygget" - det som tidligere var Rica Travel Hotel. Jeg mener den nye fløyen som åpnet for et års tid siden. I det originale Rica Hell er rommene større, men rommene i den nye delen var faktisk en god del mindre enn i det originale hotellbygget. Men interiørmessig var det mye finere.

Hvordan er belegget på hotellet? Noe sier meg at det er heller så som så, mange mørke vinduer hver gang jeg ser det. En natt i romjulen var 1 rom belagt fikk jeg høre. Det er en spesiell tid men allikevel...

Back