Første klasse til ICN og PVG med LH og OZ

Re: Første klasse til ICN og PVG med LH og OZ

Alt gikk altså smidig og kun 25 minutter etter landing var vi inne på rommet på Radisson Blu. Og ekstra passende var det å få et orientalsk rom ettersom vi nettopp ankom fra Asia.

0240.jpg

Fredag morgen sto vi opp klokka åtte og vi fikk oss en god frokost før vi gikk bort til terminalen, leverte koffertene (som var ferdig tagget til TOS) på baggage drop og gikk gjennom sikkerhetskontrollen. Ingen køer av betydning her heller.

08 okt
OSL-TOS
SK4414 avg 0955, ank 1145
737-800 LNRCN
Sete 9C (ish)

0241.jpg

Det var litt tåke som vi ser, men uten at det hadde betydning for trafikkavviklinga. Flyet gikk ett minutt før rute og vi var i lufta kl 1003.

Test ikke bestått…

0242.jpg

Det ble en cola light på meg:

0243.jpg

I Tromsø var vi parkert klokka 1142, og vi kunne litt etter plukke opp koffertene. Her var det jo verken immigrasjon eller taxfree-butikk så denne gangen fikk vi endelig med selvsyn se at koffertene våre var de første som kom på båndet.

Da var det bare å dra en kort tur hjemom, og klokka ett var jeg tilbake i hverdagen igjen og på jobb. Som om å våkne fra en fantastisk drøm:(

Så for å avslutte så kan jeg si at jeg var strålende fornøyd med turen! Det overgikk til og med mine forventninger. Ti tomler opp og terningkast seks!

Super rapport, hadde selv samme A340-600 (D-AIHE) DEN-FRA i natt, men hadde 1A

Ser forresten ut som om det bare er paa flygninger fra Tyskland at det staar skrevet "First Class" i smöret.....totalt uvesentlig detalj riktignok :p

Fantastisk rapport! Ser virkelig ut som om dere har kost dere, og fått god valuta for de 100.000 poengene! :-)

Kanonbra rapport. Terningkast 7! Godt balansert, mange flotte bilder og ikke minst beskrivelser så livlige og gode at jeg ler så tårene triller her. Håper ikke det er lenge til du skal på tur igjen (du har enda 7 dager på å kjøpe flere mil)

Er det bare jeg som ikke ser bildene?
Det er en logo hvor det står "Upgrade today"....

problem: brukt opp dagens tilmålte båndbredde... :)
løsning: skaff egen server.

deres it-guru
thomas

Superbra rapport ! Veldig bra skrevet og bra bilder :) :up:

AHH! Jeg elsker at du har masse bilder her! Gøy å lese var det også! Gleder meg til å lese senere rapporter av deg.

På fredag skal 100.000 mil kjøpes opp! :)

Tooooor -"bandwith exceeded"........ !!!!!!

Fix ASAP...jeg vil se bildene..... :colgate:

problem: brukt opp dagens tilmålte båndbredde... :)
løsning: skaff egen server.

deres it-guru
thomas

Ouch, så ikke den komme, visste ikke at photobucket hadde slike begrensninger. Så i morgen vil de vises igjen?

Ellers takk til alle for fine tilbakemeldinger.

Tooooor -"bandwith exceeded"........ !!!!!!

Fix ASAP...jeg vil se bildene..... :colgate:

Da er jeg pro-bruker hos photobucket. 240 kr fattigere, men 24 eurobonuspoeng rikere:up:

100 % -dividend miles-tur
01 okt
TOS-OSL
SK4403 avg 0645, ank 0840
737-700 LNRRB
Sete 2F
Vi ble stående ved den nordligste utkjøringa fra takseveien til rullebanen å vente og vente og vente. Tåka kom bare nærmere og nærmere, og jeg begynte som smått å bli litt nervøs. Senere kunne jeg lese på nettet at flyplassen hadde vært stengt etter de nevnte avgangene og helt til i ellevetida.

Flott rapport Tor! Jeg tror jeg har sett noen av de bildene før, men det var et flott gjensyn. Jeg spør nå i all min uvitenhet, hva i all verden er 100 % dividend miles for noe? Har funnet ut at jeg har noen bilder fra avreisedagen fra TOS. Håper det er greit at jeg legger de ut i din tripreport? Visste ikke om jeg skulle lage en tråd med gamle tåkebilder fra TOS. Det er vel heller tvilsomt at det er noe folket synes noe om. Jeg tar de bort hvis du ønsker det. Her er SK4403 linet opp ved "E" for å vente på at tåka kommer sigende...
071.jpg

082.jpg

Det ble bare tettere og tettere...
090.jpg

095.jpg

DY står der borte et sted i samme ærend...
099.jpg

Morgenstemning utenfor gammelterminalen...
112.jpg

Last edited:

Flott rapport Tor! Jeg tror jeg har sett noen av de bildene før, men det var et flott gjensyn. Jeg spør nå i all min uvitenhet, hva i all verden er 100 % dividend miles for noe? Har funnet ut at jeg har noen bilder fra avreisedagen fra TOS. Håper det er greit at jeg legger de ut i din tripreport? Visste ikke om jeg skulle lage en tråd med gamle tåkebilder fra TOS. Det er vel heller tvilsomt at det er noe folket synes noe om. Jeg tar de bort hvis du ønsker det. Her er SK4403 linet opp ved "E" for å vente på at tåka kommer sigende..

Kjempebra Magne! Angret litt selv på at jeg ikke tok bilder av den tåka som kom tettere og tettere. Var vel for nervøs til å tenke bilder da det sto på. Så det var bra at du dokumenterte det:fly

Dividend Miles er US Airways sitt bonusprogram. De kjører så og si kontinuerlig kampanjer der man får 100 % ekstra (altså dobbelt opp) ved kjøp av miles. Resultatet er bonusreiser i F-klasse til rundt 10000 kr!
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58949

For en super rapport!
Det var en fornøyelse å lese den! Og ikke minst titte på bildene. Ser ut til at dere hadde en super tur. Alene i 2 etg på LHs 744 må jo ha vært konge! Nesten som privatjet vel?

Takk skal du ha!!

BF:fly

Herrrrlig Tor. Bra du ble pro-bruker på fotobøtta så kjapt ;)
Gleder meg til neste gang..... ;);)

Herlig rapport, flott med mange bilder! Gleder meg til min dividend-tur!

w

Imponerende og interessant!
Men pølser i First???

Hvorfor har jeg ikke sett denne kjekke Tromsøværingen før nå?! :colgate: :p

Hehe, nei fra spøk til alvor, fantastisk TR. Absolutt ikke hver dag du har "flyet for deg selv", håper dere kjørte hæla i taket og så der.

Tror du forresten at hun flyvertinna faktisk plukket ut alle peanøttene for hånd? Vet ikke hva som er verst, - å ha noen liggende igjen eller at noen har pillet igjennom hele skåla? :drunk: Nesten ubehagelig god service det der, hehe.

Back