Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Status
Not open for further replies.
Re: Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Jeg er spent på hvem som dukker opp som et spøkelse på Rygge !!

Noen i distriktet som kan "oppfordre" jounalisten til å følge opp temaet i de nærmeste dagene, slik at dette bli avslørt før D-Dagen :cool:

Kjære Mossefolk, Fredirksta/Sarpsborg folk - ring avisa hver dag

Jan

Er det ingen som har tilgang på eventuelle søknader om slots da?

Om det er nå er Norwegian som kommer burde det ligge inne søknader eller bekreftelser på Warszawa, Stansted, Praha, Dubrovnik eller lignende. Om det er Norwegian som kommer er jeg temmelig brennsikker på at de "klassiske" destinasjonene dukker opp.

Samme med easyjet. Om de kommer er garantert Luton inne.

Men jeg kom til å tenke på en ting. I despirasjonens hete som jeg nærmest vil kalle det, er det jo et flyselskap som i den siste tiden har stilt i særklasse for å få på plass nye ruter og markedsandeler. Jeg mener personlig det er å "dødse" inn på nye jaktmarkeder ved å lansere 12 ruter på en gang. Jeg synes ikke det lukter norwegian av en slik sjokk åpning. De har aldri gjort det fra en ny hub tidligere.
Jeg begynner jaggu heller å tro at det er Sterling som er overaskelsen.
De er så desperate og ikke minst kjent for å kjøre åpninger i den stilen det her siktes til.
De er på dansk innenriks, svensk og jeg kan ikke tenke meg annet enn at de også ville benytte Rygge for å komme inn på det norske innenriks markedet.
Dessuten var det ikke lenge siden Rygge hadde "Null" kontakt med flyselskaper og planer om utsettelse. Jeg setter pengene mine på at det er Sterling som i siste tidens voldsomme rundkast har gått for Rygge!

Siste nytt er at Tandberg er bekymret for at Avinor får trumfet i gjennom sine synspunkter i avgiftsaken og at Rygge mister muligheten for å gi volumrabatter.

Les Finansavisen idag. De har 2 helsides artikler om Rygge.
En ting er helt sikkert , Ryanair kommer ikke til Rygge.

Fra pålitelig hold.

Da snakker vi vel Norwegian...:D

Allt tyder ju på att det inte är Sterling, så jag tror verkligen inte att det är de, men har ni sett på Rygges hemsidor - alla planen är röda eller gula i deras skisser! :D ^_^
http://www.ryg.no/web/dllvis5.asp?id=1498
http://www.ryg.no/web/dllvis5.asp?id=1501&c1=1501
Förutom animationerna som visar SAS och Norwegian...
http://www.ryg.no/web/dllvis5.asp?id=1511&parentid=1502&c1=1502

Ska bli spännande att se vad som händer i alla fall. Svårt att tänka mig easyJet, men vem vet?! Det är kanske deras satsning på Skandinavien som startar? Det hade varit riktigt kul i så fall! Nytt TV program om easyJet från Rygge med ett gäng Norrmän som skriker på personalen för att de inte hann i tid till planet eller inte har passet med sig! :D

Det var ju dock rätt roligt i en tidigare artikel där Tandberg inte ens nämner Sterling, och sedan nämner "British Airlines". Hoppas att hans förhandlingar med British Airlines går bra! ;)

Originally posted by Herlov

– Vi snakker om 10-12 utenlandsdestinasjoner i første omgang, sier Tandberg. Det er tre typer flyselskaper som vil trafikkere flyplassen.
Charterselskapene flyr til bestemte steder og det er ulike reiseselskaper som benytter samme fly.
Nettverksselskapene er de selskaper som går til større flyplasser og som kan bære en reise fra Moss lufthavn til andre større flyplasser med rutetrafikk til andre verdensdeler.
Det er selskaper som KLM, Lufthansa, British Airlines og SAS og typiske flyplasser for disse selskapene er Amsterdam, Frankfurt, London Heahrow og København.
Lavprisselskapene som norske Norwegian, men også Ryanair og EasyJet er selskaper med et stor rutenett i hele Europa, men som har ruter som ikke er knyttet til et større korresponderende nettverk.

Jeg kan egentlig ikke skjønne hvilket selskap det kan være som satser så vilt på et tross alt lite marked. Vi må ikke overdimensjonere hvor stort marked det er for denne flyplassen, i hvert fall ikke i første omgang. Inntil jeg ser det stiller jeg meg tvilende at det i det hele tatt vil åpne et selskap med opp til 12 nye ruter, det høres ut som total økonomisk galskap.

Verken Easyjet eller Ryanair vil satse så vilt. Begge ville hypotetisk sett startet med en rute til London.

Hvis det er Sterling, noe som ikke kan utelukkes, er det selskapet virkelig i krise. Hvis de skal flytte alle flighter fra OSL til Rygge må vel det kreve enormt forarbeid osv. Skal de fortsette på OSL som før og samtidig satse på Rygge er de i Skifteretten i god tid før sommeren.

Men hvis opplysningene stemmer så må det være Norwegian som satser friskt.

Jeg er "all in" på Norwegian!

Tipper grunnen til den friske satsingen fra starten av er å sende "skremmeskudd" til andre aktører om å holde seg unna...

jeg håper virkelig ikke det er Norwegian. Det lukter krise langt vei om de skal knall åpne med så mange destinasjoner. Alt av hva jeg kan konkludere med ligger i retning av Sterling, men når blir det offentligjort?

Originally posted by MartinL

jeg håper virkelig ikke det er Norwegian. Det lukter krise langt vei om de skal knall åpne med så mange destinasjoner. Alt av hva jeg kan konkludere med ligger i retning av Sterling, men når blir det offentligjort?

Under Rygge AirShow 25-26 August slippes "bomben"

Airbus 330.

9 dager igjen med spenning og spekulasjoner da med andre ord......
Får håpe at noen sprekker innen den tid slik at vi får enda mer faktorer til forvirring og diskusjon;)

Visst, det har blivit dementerat här ovan, men hittade denna gamla artikeln:

http://www.boarding.no/art.asp?id=11522

Låter ju precis som nyheterna som nämnts tidigare i tråden, även om det är över 3 år sedan! :D

Och denna hade jag inte sett tidigare:
http://www.op.no/nyheter/article2767045.ece

boarding.no

Ryanair vil - ifølge Aftenposten , ha 10-12 daglige utenlandsavganger.

Det skulle vel også passe godt med det som er estimert her... :lightbulb

Siste nytt er at baseselskapet blir presentert førstkommende torsdag. :huh:

Fredriksstad Blad tror det er Norwegian, men det er ikke annet enn ren gjetning. Forummedlemmer har bedre bakgrunn for å gjette enn FB. De skriver forsåvidt også at "Det er imidlertid på det rene at SAS-ledelsen for et drøyt år siden var i en forhandlingsposisjon om Rygge og hadde et klart opplegg for bruk av flyplassen."

Tenk om det var SAS som ble presentert .. Da hadde vel de fleste, inkludert meg selv, fått bakoversveis. Heh.

http://www.f-b.no/article/20070818/NYHET/708180008/1108/AKTUELT

Men det passer vel dårlig å kalle SAS et lavprisselskap da...

Originally posted by imm

Lavpris , fullservice er det vel ;)

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by imm

Lavpris , fullservice er det vel ;)

Ja akkurat.
RSL sier det skal komme et større lavprisselskap. Ergo kan det ikke være SAS. De er jo ikke et lavprisselskap. Det var liksom det jeg prøvde å si i forrige melding...

Originally posted by Herlov

Siste nytt er at baseselskapet blir presentert førstkommende torsdag. :huh:

Fredriksstad Blad tror det er Norwegian, men det er ikke annet enn ren gjetning. Forummedlemmer har bedre bakgrunn for å gjette enn FB. De skriver forsåvidt også at "Det er imidlertid på det rene at SAS-ledelsen for et drøyt år siden var i en forhandlingsposisjon om Rygge og hadde et klart opplegg for bruk av flyplassen."

Tenk om det var SAS som ble presentert .. Da hadde vel de fleste, inkludert meg selv, fått bakoversveis. Heh.

http://www.f-b.no/article/20070818/NYHET/708180008/1108/AKTUELT

Det skal sies i denne saken at det ikke var SAS airline som var i samtaler med lufthavene. Men SGS.

I morgen får vi svaret, dere! :nor :EU

Mm, dette blir spennende.

Joda, det mest spennende i Norge på en veldig lang stund !:p

Status
Not open for further replies.
Back