Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Status
Not open for further replies.
Re: Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Hvorfor er det dumt av Norwegian å konkurrere med seg selv mens det er greit at Ryanair gjør det? Hvis Norwegian fyller opp fly fra både OSL og RSL så er vel det bare bra - eller????

Originally posted by EB

Hvorfor er det dumt av Norwegian å konkurrere med seg selv mens det er greit at Ryanair gjør det?

Gjør Ryanair det? Jeg tror du glemmer den lille bekken kjent som Oslofjorden. Det er nok ikke mange østfoldinger som tar turen over bekken for å fly fra Torp. Rygge ligger i et fylke som i hovedsak betjenes av OSL, ikke TRF.

Hvis Norwegian fyller opp fly fra både OSL og RSL så er vel det bare bra - eller????

Joda, men de fleste av passasjerene de får på Rygge, er folk som ellers ville dratt til OSL...:rolleyes:

Originally posted by KennethGS

Personlig tror jeg at det er snakk om Norwegian. Ikke skjønner jeg poenget med å konkurere med seg selv på OSL, men Kjos har jo tydligvis lagt sin elsk på den plassen...

For en saklig kommentar. :lol:

Originally posted by SE-DYD

Ut fra det jeg har lest i lokalpressen, legger de i ordet "base" at selskapet har fly som overnatter der- med det apparatet som trengs. Det trenger ikke være noe mer!

Ja, og det innebærer ganske mye. Tror vi skal dempe betydningen av ordet "base" i denne sammenhengen, og avvente hvem som blir lansert som operatør.

Ser at mange kommer med sine stalltips, og siden det blir synsing avstår jeg fra å komme med noe forslag.

Om Kjos har lagt sin "elsk" på flyplassen så er det fordi han ser en mulighet til å tjene penger der og ikke andre steder... Go Norwegian!!!

Originally posted by EB

Om Kjos har lagt sin "elsk" på flyplassen så er det fordi han ser en mulighet til å tjene penger der og ikke andre steder... Go Norwegian!!!

Virket mer som om han prøvde å komme noen i forkjøpet da han slo på stortromma og tenkte høyt om tre fly på Rygge, osv...

Han ble fort rolig igjen da det viste seg at den eneste i køen inn til Rygge var han selv...^_^

I følge dagens Dagsavisen skal det være en "aktør innenfor lavprissegmentet". De gjetter også på Norwegian.

Originally posted by gustavf

I følge dagens Dagsavisen skal det være en "aktør innenfor lavprissegmentet". De gjetter også på Norwegian.

Eller Sterling .............

Jan

Jeg leste ikke så nøye, men la ikke merke til at Sterling var nevt i notisen.

Jeg er spent på hva som blir av selskaper på Rygge etterhvert :drunk:

Jan

Etter min mening kan dette ikke være andre enn Norwegian, og jeg tror det kan være lurt av dem. Som noen var inne på skal man ikke legge for stor vekt på ordet base, det betyr vel ikke nødvendigvis at de kommer til å starte en masse ruter med en gang, men de ser sannsynligvis et potensiale i Rygge, og i fremtiden vil det være viktig å være den som har har bygget opp markedet derfra. Og jeg tror det kan være lurt av dem, ikke minst med tanke på deres ekspansjonplaner. All den ekspansjonen kan ikke gå fra OSL (pluss litt BGO,SVG). Dessuten vil Rygge utvide markedet. Det vil også bety at DY vil bli ørlite mindre avhengig av Gardermoen.

En aktør det garantert ikke er er Ryanair. Signalene derfra er vel at ekspansjonstakten der trappes ned noe, og da å gå inn i et helt nytt marked på Rygge ingen egentlig vet så mye om og som har potensiale til å bli millionsluk, virker helt urealistisk. I tillegg vil det være potensielt ødeleggende for det man har bygget opp på Torp.

Sterling har ikke økonomi, og SAS er vel alle enige om at det ikke er. Da kan ikke jeg se flere kandidater.

Jeg tror også det er Norwegian som etablerer base på RYG. Men allikevel tror jeg det hadde vært svært lurt av Ryanair å åpne et par ruter fra RYG. En stor del av Ryanairs kunder kommer fra Oslo-regionen, så disse vil vel heller bruker RYG enn TRF. Så et lite marked er det sikkert.

Originally posted by litt-amatør

En aktør det garantert ikke er er Ryanair. Signalene derfra er vel at ekspansjonstakten der trappes ned noe, og da å gå inn i et helt nytt marked på Rygge ingen egentlig vet så mye om og som har potensiale til å bli millionsluk, virker helt urealistisk. I tillegg vil det være potensielt ødeleggende for det man har bygget opp på Torp.

Ikke helt enig. Det er ikke Torp som er merkevaren, men Ryanair. Du ville vært overrasket over å se hvor mange som kommer langveisfra for å reise med Ryanair. En stor del av passasjerene kommer fra Oslo. Og de ville like gjerne (om ikke mer) likt å ta turen til Rygge.
Ryanair har bygd opp Ryanair, og ikke Torp, hvis du skjønner hva jeg mener med det.
Og er prisen lav nok for handling (noe jeg ikke vet), og kundegrunnlaget er der (det er jo der allerede), vil det ikke være noe millionsluk for Ryanair å velge rygge.
Men jeg håper jo for all del de blir på Torp. Bare så det er sagt.

Imm? Vil du ikke dele "godene"?

Dele godene ? Joda. Folk må gjerne komme hit til Sandefjord og fly Ryanair.
Folk i området her er veldig glade for at vi har Ryanair, så vi kommer oss billig og enkelt ut til mange spennende steder i Europa.

Som sagt så mange ganger før: Jeg har flydd med FR flere ganger, og anser det som et gode å måtte slippe å reise til Gardermoen, samt at jeg alle gangene har fått billige billetter uten problemer. Og kommet frem og tilbake trygt og greit, på rute.
Mer forlanger/forventer ikke jeg når jeg skal på "kort" tur.

Så da unner du folk i Østfold det samme?

Kjos har tidligere sagt han vil sette tre fly på Rygge - og i min verden er det KUN for å "sikre" seg mot at Ryanair eller andre etablerer seg der, og dermed blir en helt annen konkurrent til DYs OSL-flights enn Ryanair er det fra TRF. Rygge er nærmere Oslo enn TRF, og vil i større grad enn TRF (som i motsetning til Rygge har et sterkt lokalmarked) leve av å "stjele" pax fra OSL.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.3121355

Næringslivet i Nedre-Glommaregionen må fokusere mer på at det kommer en internasjonal lufthavn i Østfold, sier lufthavnsjef Pål Tandberg.

Leder for programvareselskapet Prediktor i Fredrikstad, Steinar Sælid, ser det ikke slik som Tandberg. Bedriften har utstrakt kontakt mot kunder i utlandet. - Flyplassen vil gjøre det enklere for oss å komme oss av gårde. Men det er også alt. Jeg ser ikke at det vil skape noen andre effekter, mener Sælid.

...

Hm, har mangel på kommunikasjoner med fly hindret næringslivet i Østfold?

Originally posted by AirbusTero
Hm, har mangel på kommunikasjoner med fly hindret næringslivet i Østfold?

Det er klart det er positivt for bedrifter i Fredrikstad at man har to timer kortere reisetid tur/retur når man skal ut i verden. Det er to timer man heller kan bruke på verdiskapning i bedriften.

Originally posted by CK

Kjos har tidligere sagt han vil sette tre fly på Rygge - og i min verden er det KUN for å "sikre" seg mot at Ryanair eller andre etablerer seg der, og dermed blir en helt annen konkurrent til DYs OSL-flights enn Ryanair er det fra TRF. Rygge er nærmere Oslo enn TRF, og vil i større grad enn TRF (som i motsetning til Rygge har et sterkt lokalmarked) leve av å "stjele" pax fra OSL.

Og da er jo spørrsmålet om Frøvik og Glasshuset på Fornebu (evnt Sandvika) kan sitte å se på dette ?

Status
Not open for further replies.
Back