• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forslag til reiserute SVG-MSP

Sjabby

ScanFlyer Blue
Hei,

Skal til Minneapolis i juni og trenger forslag til reiserute.
Helst med noe som gir EB poeng.

forslag? :) Eco eller fornuftig prisa eco extra...

Hei,

SVG-CPH-ORD (dette lar seg kanskje booke)

Deretter enten leiebil eller separat ORD-MSP
Det er ca 6 timer å kjøre....

Hei,

SVG-CPH-ORD (dette lar seg kanskje booke)

Deretter enten leiebil eller separat ORD-MSP
Det er ca 6 timer å kjøre....

Hvorfor separat booking?
Bare å booke SVG-CPH-ORD-MSP. Fin avgangstid både østover og vestover, som reduserer jetlag.
Tror jeg ville holdt meg unna å fly via EWR, siden det gir en lang flight med ERJ.
Tror jeg ville kjøpt økonomi og satset på optiontown.
Et annet alternativ er SVG-FRA-ORD-MSP, men hadde nok gått for første alternativ.

Hvorfor separat booking?
Bare å booke SVG-CPH-ORD-MSP. Fin avgangstid både østover og vestover, som reduserer jetlag.
Tror jeg ville holdt meg unna å fly via EWR, siden det gir en lang flight med ERJ.
Tror jeg ville kjøpt økonomi og satset på optiontown.
Et annet alternativ er SVG-FRA-ORD-MSP, men hadde nok gått for første alternativ.

Sorry,
Litt rødvin og at jeg selv sitter med Award-travel.

Dersom man skal bestille "Full-fare" bestiller man direkte.
Flyr ikke FI-Icelandair direkte ?

Dersom man skal bestille "Full-fare" bestiller man direkte.
Flyr ikke FI-Icelandair direkte ?

Direkte?
FI gir 1 stop, en mer enn SK+UA. Total reisetid et par timer mindre. Ulempen er frekvensen til SVG. FI gir vel ikke EB-poeng lenger?

Det andre gode alternativet til mellomlanding i CPH og ORD er å fly med KLM/Delta via AMS. Men siden det er i en annen allianse, så er vel det ute av bildet.

Korteste reisetid med SK/UA er 14:40 .. reiser du på en dag det klaffer med Iceair, er det bare 10:30 ... KL/DL underkant av 12 timer ..

Vurderer denne, men er det stress med så kort connection i US?
e98bbe8d286fa03e18a62d772f10b5e1.png

Hold deg langt unna IAD på vei inn i USA. Der er det stort sett MYE kø.

Et annet alternativ kan jo være Air Canada, enten via FRA, LHR eller CPH.

Hadde det vært meg hadde jeg heller tatt Delta/KLM. Kun 1 stopp i AMS. Selvfølgelig ingen EB-poeng, men mye lavere pris. Så kan du heller bruke mellomlegget til en billigere tur med Star Alliance hvis du vil ha en del ekstra poeng.

Back