Forslag til reiserute SVG-MSP

Sjabby

ScanFlyer Blue
Hei,

Skal til Minneapolis i juni og trenger forslag til reiserute.
Helst med noe som gir EB poeng.

forslag? :) Eco eller fornuftig prisa eco extra...

Hei,

SVG-CPH-ORD (dette lar seg kanskje booke)

Deretter enten leiebil eller separat ORD-MSP
Det er ca 6 timer å kjøre....

Hei,

SVG-CPH-ORD (dette lar seg kanskje booke)

Deretter enten leiebil eller separat ORD-MSP
Det er ca 6 timer å kjøre....

Hvorfor separat booking?
Bare å booke SVG-CPH-ORD-MSP. Fin avgangstid både østover og vestover, som reduserer jetlag.
Tror jeg ville holdt meg unna å fly via EWR, siden det gir en lang flight med ERJ.
Tror jeg ville kjøpt økonomi og satset på optiontown.
Et annet alternativ er SVG-FRA-ORD-MSP, men hadde nok gått for første alternativ.

Hvorfor separat booking?
Bare å booke SVG-CPH-ORD-MSP. Fin avgangstid både østover og vestover, som reduserer jetlag.
Tror jeg ville holdt meg unna å fly via EWR, siden det gir en lang flight med ERJ.
Tror jeg ville kjøpt økonomi og satset på optiontown.
Et annet alternativ er SVG-FRA-ORD-MSP, men hadde nok gått for første alternativ.

Sorry,
Litt rødvin og at jeg selv sitter med Award-travel.

Dersom man skal bestille "Full-fare" bestiller man direkte.
Flyr ikke FI-Icelandair direkte ?

Dersom man skal bestille "Full-fare" bestiller man direkte.
Flyr ikke FI-Icelandair direkte ?

Direkte?
FI gir 1 stop, en mer enn SK+UA. Total reisetid et par timer mindre. Ulempen er frekvensen til SVG. FI gir vel ikke EB-poeng lenger?

Det andre gode alternativet til mellomlanding i CPH og ORD er å fly med KLM/Delta via AMS. Men siden det er i en annen allianse, så er vel det ute av bildet.

Korteste reisetid med SK/UA er 14:40 .. reiser du på en dag det klaffer med Iceair, er det bare 10:30 ... KL/DL underkant av 12 timer ..

Vurderer denne, men er det stress med så kort connection i US?
e98bbe8d286fa03e18a62d772f10b5e1.png

Hold deg langt unna IAD på vei inn i USA. Der er det stort sett MYE kø.

Et annet alternativ kan jo være Air Canada, enten via FRA, LHR eller CPH.

Hadde det vært meg hadde jeg heller tatt Delta/KLM. Kun 1 stopp i AMS. Selvfølgelig ingen EB-poeng, men mye lavere pris. Så kan du heller bruke mellomlegget til en billigere tur med Star Alliance hvis du vil ha en del ekstra poeng.

Back