• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forslag til navn for 'nye SAS' ved en evt. konkurs

Etter å ha sett nyhetene idag og hva de la frem om pensjonsordninger i SAS, foreslår jeg å kalle det "Statens pensjonskasse"
 
Det må bare bli Scandinavian Regional - restene blir bare tross alt et regionalt flyselskap.
 
Jeg foreslär 'STAS' ... Scandinavian Twin Aisle Services
(eller : Scandinavian Twinaisle Air Shuttle)
(eller Scandinavian Twin Aisle Shuttle)

Bestär av Norwegians NEO-kontrakt + SAS' NEO-kontrakt sammensydd og omgjort til like mange H2XQR Series nybestillinger i NEO-versjonen, samt av Norwegians MAX-kontrakt, omgjort til like mange H3XQR nybestillinger i MAX-versjonen.

Eivind Roald er Direktör. Björn Kjos er Styreformann.
Imidlertidig fläte bestär av H38QR (HQR-retrofitted 738) + noen H20QR retrofits fra SAS.
 
Last edited:
Ja, griser flyr jo tross alt Mr. Frequent Traveller! :D

Skulle det bli konkurs og fugl føniks blir det nok som andre har hintet om "Scandinavian" et eller annet.
 
Hva med å tørke støv av Scanair? Eventuelt starte sammen med Finnair og kalle det Nordic Air

Jeg tror ikke, at Finnair er interesseret i at satse noget som helst på den side.

- Scandinavian er desuden et godt navn hvis jeg skal være helt ærlig, men på langdistance flyvninger, samt flere europæiske flyvninger ser jeg helst andre tage over. Regionalt er jeg dog sikker på at vi kan bruge et solidt og 'lille' flyselskab.
 
Jeg foreslär 'STAS' ... Scandinavian Twin Aisle Services
(eller : Scandinavian Twinaisle Air Shuttle)
(eller Scandinavian Twin Aisle Shuttle)

Bestär av Norwegians NEO-kontrakt + SAS' NEO-kontrakt sammensydd og omgjort til like mange H2XQR Series nybestillinger i NEO-versjonen, samt av Norwegians MAX-kontrakt, omgjort til like mange H3XQR nybestillinger i MAX-versjonen.

Eivind Roald er Direktör. Björn Kjos er Styreformann.
Imidlertidig fläte bestär av H38QR (HQR-retrofitted 738) + noen H20QR retrofits fra SAS.

Jøss, du må virkelig ha en fetish for twin-aisles! :)

Når det kommer til navn virker det til at gode gamle Scandinavian klinger godt.
 
Hvorfor ikke bare fortsette å hete SAS? Da slipper man å male om fly, skaffe nytt rekvesita, skaffe nye skillt osv....
 
Det skandinaviske samarbeidet er oppskrytt.

Her må jeg si meg enig med deg.
SAS ledelse og ansatte får vi håpe finner en løsning snarest.

Det finnes bare ett SAS.
Livet etter SAS blir ikke det samme. Ingen av de skandinaviske regjeringer vil ta et nytt initiativ til å gjenopprette SAS i den form det eksisterer idag.
Det vil kun bli private aktører som eventuelt vil satse i de enkelte skandinaviske land i et eventuelt vakum etter SAS.
Alle 3 skandinaviske regjeringer har sagt de ønsker å selge seg ut når prisen er riktig. Ved opphør og avvikling av driften vil de naturligvis ikke kjøpe seg opp igjen i et nytt selskap.
Derfor vil navnet Scandinavian Airline System , SAS , forsvinne siden det ikke blir noe "system" mellom de 3 landene.
 
Back
Top