Forsinket i Nice

Status
Not open for further replies.

Gulboble

ScanFlyer Silver
Medlem
Kona har nå sittet tre timer i Nice og ventet på Norwegian tilbake til Oslo.
Uten noen form for info. Dette er dårlig kundebehandling fra Norwegian!
 
Får nå følgende melding fra Nice: "Får nå beskjed om at vi tidligst får slot kl. 15.45. Dette blir en lang og varm opplevelse. ........................"
 
Får nå følgende melding fra Nice: "Får nå beskjed om at vi tidligst får slot kl. 15.45. Dette blir en lang og varm opplevelse. ........................"

Som nevnt i tidligere tråder, er det handlingselskapet til DY som ikke gjør jobben.Nå har DY fått oppleve flere ganger at eksterne handlingagenter ikke gjør jobben sin, og jeg synes det er veldig merkelig og dårlig at de ikke tar fatt i dette :naughty:
Det er jo ikke verre enn å sende ut en sms iallefall til de som er berørt.....antar de fleste passasjerer har en tilgjengelig.....:angry:
 
Du kunne jo prøvd å kontakte NAX, eller skrevet på facebook veggen deres. Ganske sikker på at noen hjul hadde snurret da.
 
Du kunne jo prøvd å kontakte NAX, eller skrevet på facebook veggen deres. Ganske sikker på at noen hjul hadde snurret da.

Det burde ikke være nødvendigt. Hvis man er forsinket er det ikke for meget at forlange lidt information. Som nævnt mange gange før, så er det flyselskabets ansvar - uanset om man har outsourcet denne opgave eller ej.

Det burde være en enkel opgave at bruge PA'en og skærme i lufthavnen til at give en så enkelt info.
 
Ikke overraskende. DY sparer åpenbart voldsomt på handling i NCE. Da jeg var der hadde de to innsjekksskranker åpne for tre fulle fly som skulle til OSL, CPH og ARN mer eller mindre samtidig.
Men det er også verdt å nevne at ground agents på NCE neppe virker hjelpsomme, også de som handler SK (det er et annet selskap som gjør det). Jeg glemte en ting på flyet, og det var rett og slett umulig å få dem engang til å prøve å gjøre noe. Dette er bare min erfaring, men sånn er den.
 
Det burde ikke være nødvendigt. Hvis man er forsinket er det ikke for meget at forlange lidt information. Som nævnt mange gange før, så er det flyselskabets ansvar - uanset om man har outsourcet denne opgave eller ej.

Det burde være en enkel opgave at bruge PA'en og skærme i lufthavnen til at give en så enkelt info.

Vel, av og til er det unødvendige nødvendig for å få fortgang på prosessen :)
 
Det er vel stort set standard, når der bliver outsourcet.
Til en start fungerer alt fint, idet det ne selskab jo skal vise at de magter opgaven, men
sidenhen ............. tja....så bliver det en op ad bakke opgave. Den nye handler vil ofte vise at de kan klare opgaven stort set uden at røre en finger.
Enig med FlyHi at opgaven med at informere selskabets passagerer for det meste ligger hos selskabet. Og det gode er at det ofte fungerer med en SMS...
CTOT(slot tider) er ofte en vanskelig opgve at håndtere...
Et godt exempel er fra min egen lille verden...SK7587 sidste søndag blev sat op med en 4timers delay...15 minutter før STD blev den så rettet til ontime, og det lykkedes, men slottider er vanskelig at håndtere
Hilsen
Ole
 
Det burde ikke være nødvendigt. Hvis man er forsinket er det ikke for meget at forlange lidt information. Som nævnt mange gange før, så er det flyselskabets ansvar - uanset om man har outsourcet denne opgave eller ej.

Det burde være en enkel opgave at bruge PA'en og skærme i lufthavnen til at give en så enkelt info.

Har du prøvd å rope en forskinkelse grunnet "SLOT" for 189 pax som ikke har den villeste aning om hva SLOT er - og at disse må holde seg i umiddelbar nærhet fordi tiden kan forandres/forbedres radikalt ganske kjapt - vips så er alle mann borte og man har omtrent 10% som dukker opp om man plutselig skulle få en bedre tid og starter umiddelbar ombordstigning og der igjen mister en ny og bedre SLOT fordi 2/3 av flyet er long gone for å røyke, spise, drekke, kn.. you name it ;)

Som Even sier, noen ganger er det unødvendige nødvendig.
 
Har du prøvd å rope en forskinkelse grunnet "SLOT" for 189 pax som ikke har den villeste aning om hva SLOT er - og at disse må holde seg i umiddelbar nærhet fordi tiden kan forandres/forbedres radikalt ganske kjapt - vips så er alle mann borte og man har omtrent 10% som dukker opp om man plutselig skulle få en bedre tid og starter umiddelbar ombordstigning og der igjen mister en ny og bedre SLOT fordi 2/3 av flyet er long gone for å røyke, spise, drekke, kn.. you name it ;)

Som Even sier, noen ganger er det unødvendige nødvendig.

Ja, det har jeg,,,det er ganske enkelt.....forklar hvad det betyder, og alle forstår....det er ALSTÅ ikke så vanskeligt
Hilsen
ole
 
Ja, det har jeg,,,det er ganske enkelt.....forklar hvad det betyder, og alle forstår....det er ALSTÅ ikke så vanskeligt
Hilsen
ole

Og noen ganger alle minus 1...har ved flere anledninger vært pax og mistet slot pga. at en surre-bukk ble borte og den nye SLOTen røyk.
 
..og at disse må holde seg i umiddelbar nærhet fordi tiden kan forandres/forbedres radikalt ganske kjapt

Ole, man skulle vel tro at dette i en "perfect world" skulle være nok til at flyet kunne gå da det skulle ved en evt. forbedret SLOT; MEN, det eneste folk flest hører når de står og trykker ved gaten er at flyet er forsinket - når de da får sjansen til å forsvinne så forsvinner de, og det til alle kanter. Spesielt lure er de som går ut av gateområdet, ut av terminalen for å ta seg en sigarett, clever!

Det skal være sagt at det på OSL praktiseres "push & hold", noe som de fleste både av passasjerer og crew er inneforstått med.
 
Hva er det denne tråden egentlig handler om? At ett fly er 3 timer forsinket?

Sh** happens er vel det eneste jeg kan si og at dette skjer til tider med alle selskaper. SAS har ikke eget personell i Nice heller, informasjon fikk man jo her etter en stund.

Ser ikke helt problemet.
 
Jeg er tilbøyelig til å være enig med Tommy her jeg også - en forsinkelse på 3-4 timer er ikke verdens undergang. Info kan nesten alltid bli bedre, men folk har også forskjellig informasjonsbehov!
 
.. men de har en stasjonssjef til å piske igang handlingagenten, hvis nødvendig ...

Det har vi oplevet flere gange da vi pendlede mellem NCE og CPH. Så snart der var forsinkelser eller andre problemer, så var SAS stationschefen på gulvet og det hjalp gevaldigt på serviceniveauet, hos de ellers ret sløve franskmænd.

Min erfaring med NCE (Som er ret stor efter ugentlig pendling i 2-3 år) er at der er stor forskel på handlingselskabernes serviceniveau. Hos både SK, LH og Swiss (som vi oftest fløj med) var informationsniveauet generelt højt og vi oplevede sjældent problemer, mens det var meget tydeligt at der var minimal bemanding og meget lavt serviceniveau når vi fløj Sterling og easyJet (ikke til CPH). DY har jeg aldrig prøvet derfra, da de først startede til CPH efter vi flyttede derfra og jeg ved derfor ikke hvilket handlingselskab de bruger, men de vælger vel primært efter lav pris, som de fleste andre LCC's.

Men generelt var der meget tydelig forskel på de forskellige handlingselskaber og lavprisselskaberne havde generelt længere køer end de store traditionelle selskaber.

Når det så er sagt, så er en forsinkelse i den størrelsesorden vel ikke så voldsom, men jeg forstår godt at man kan blive frustreret hvis der ikke kommer nogen info. Jeg mener dog også man burde kunne forvente dette - uanset hvem man flyver med, men at dømme ud fra de meldinger der ofte kommer, så ser det jo her også ud til at man får hvad man betaler for. Men det er og bliver flyselskabets ansvar - uanset hvem de har outsourcet til.
 
Mye suttring her synes jeg, for en liten bagatell. Skulle hjem med Balkan Air fra Varna og får følgende info over høytaler kl.0645: Balkan Airs rute til Oslo Gardermoen er utsatt på ubestemt tid. Kl.1130 Passasjerer med Balkan Air til Oslo Gardermoen kan nå få utdelt en sandwic og et glass mineralvann mot fremvisning av boardingkort. Kl.1315 Bakan Airs rute til Oslo Gardermoen beregner avgang kl1400. Dette var informasjonen vi fikk, mat fikk vi ikke kjøpt, heldigvis hadde de øl. Vi kom hjem på samme dato som det stod på biletten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top