Forsinket i Nice

Status
Not open for further replies.
Hva er dette en tråd om? Betal lite, forvent lite.
Det samme gjelder for flyselskaper som for andre ting.
Er vel kanskje en grunn til at jeg valgte å fly LH til NCE i sommer, mens andre deler av reisefølget fløy med DY og sto 10 ganger så lang tid i innsjekkingskø (6 min mot 1 time)

Antar vel også at DY ikke kostet mindre med alle sine + + + + + + + +, heller mer ?? :(

Er vel kanskje en grunn til at jeg valgte å fly LH til NCE i sommer, mens andre deler av reisefølget fløy med DY og sto 10 ganger så lang tid i innsjekkingskø (6 min mot 1 time)

Tja, det er ikke min erfaring. Jeg står ikke noe lenger i kø når jeg flyr DY enn når jeg flyr SK, LH eller andre selskaper. Noen steder gjør man sikkert det, men selv på LGW har jeg sluppet unna med svært kort kø når jeg har flydd med DY. ;)

Tja, det er ikke min erfaring. Jeg står ikke noe lenger i kø når jeg flyr DY enn når jeg flyr SK, LH eller andre selskaper. Noen steder gjør man sikkert det, men selv på LGW har jeg sluppet unna med svært kort kø når jeg har flydd med DY. ;)

Så vidt jeg har skjønt er NCE plaget med det. Leste om det senest dagen før avgang derfra, og ba de andre beregne god tid til innsjekk pga få skranker og flere avganger samtidlig. Tipset ble fulgt, og det gikk bra, men det var til tider rimelig kaos der nede.

Så vidt jeg har skjønt er NCE plaget med det. Leste om det senest dagen før avgang derfra, og ba de andre beregne god tid til innsjekk pga få skranker og flere avganger samtidlig. Tipset ble fulgt, og det gikk bra, men det var til tider rimelig kaos der nede.

Netop i NCE ser man stor forskel på LCC og Traditionelle flyselskaber. I den "fjerne ende" af check-in området, hvor de gerne samler LCC's er det ikke uvanligt at køerne er MEGET lange, men man sjældent oplever det hos de øvrige selskaber.

Mange andre lufthavne, hvor der ikke er så stor forskel, men i NCE er der.

Det er så fint å høre at star alliance er så perfekte :) vi får gi DY 70 år erfaring så får se om det har blitt noe bedre ;):old

Last edited by a moderator:
Det er så fint å høre at star alliance er så perfekte :)

Senast jag flög Star från Nice (Swiss) stod det "new info" i två timmar på TV-skärmarna , inte ett ord hördes om orsak , ingen som helst info om förseningen.

Senast jag flög Star från Nice (Swiss) stod det "new info" i två timmar på TV-skärmarna , inte ett ord hördes om orsak , ingen som helst info om förseningen.

Yet another dy/lcc - sk/star fight? ... Hva er poenget? Vi har jo blitt enige om at vi ikke blir enige allikevel? Gjesp! ;)

Det er så fint å høre at star alliance er så perfekte :) vi får gi DY 70 år erfaring så får se om det har blitt noe bedre ;):old

Hvorfor det? Jeg betaler for et produkt i dag, og da vil jeg ha mest mulig for pengene. Hvordan selskapet var for 70år siden, eller kommer til å være om 70år, er totalt likegyldig for meg.

Eller sier kokken på en 5 måneder gammel restaurant restaurant "gi meg 7 år på å øve meg, så skal jeg nok bli bra" dersom man klager på maten?

[mod] OK - da holder det .. hvis ingen har mer å komme med angående forsinkelsen i går, erklærer vi tråden for avsluttet ... [/mod]

Det er nesten det samme hvilket flyselskap det er når de holder til på terminal 1 på NCE, informasjon er rett og slett en mangelvare og ikke finnes de fasititer for det heller. Da hjelper det ikke hvor god stasjonssjef det er, den delen av flyplassen er bare rett og slett en katastrofe.

Her et lite sitat fra en tidligere triprapport jeg begikk i fjor:
Mandag 15. juni - NCE-ZRH - Swiss LX569 - A320 HB-IJN
Forsinket ankomst, og dette var hovedsaklig på grunn av at NCE var overbefolket (en AirTransat A310 gikk tech og fikk minst fem timer forsinkelse). Og på grunn av dette ble det ekstra fransk kaos på innsiden av sikkerhetskontrollen - og man sier at OSL er har kapasitetsproblemer!!!
Det var ikke mulig å få gitt noen informasjon på gulvet i terminalen, men heldigvis fikk vi forklaring om årsaken ombord.

Hele triprapporten her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=47174

Og for de som ikke har vært på flyplassen, ta en titt her (velg Salle d'embarquement A fra menyen): http://195.154.238.164/viewer/ng/classic/viewer.asp?Ref=vv980436

Kona har nå sittet tre timer i Nice og ventet på Norwegian tilbake til Oslo.
Uten noen form for info. Dette er dårlig kundebehandling fra Norwegian!

Vel, jeg hadde kjente ombord også, hvis det var DY1409 og de forteller en annen historie mht til info. I flg dem var capt sågar påi gate og prøvde å informere folk, og var tilgjengelig for spørsmål....., ikke bare en gang, men flere....:stir

Er helt enig med LN-KGL - den terminalen funker særs dårlig på mange områder.

Vel, jeg hadde kjente ombord også, hvis det var DY1409 og de forteller en annen historie mht til info. I flg dem var capt sågar påi gate og prøvde å informere folk, og var tilgjengelig for spørsmål....., ikke bare en gang, men flere....:stir

En sak har gjerne tre sider: den ene part, den andre part, og den riktige :fly

Nei, det er ikke alle som bryr seg om lover og regler og sånt.

Er det slik å forstå at noen har brutt lover og regler i denne saken? Jeg sitter med et inntrykk av at noen reisende har fått lite informasjon, men det er vel knapt brudd på noen lover & regler...?

Nei, det er ikke alle som bryr seg om lover og regler og sånt.

Lover og regler? Flyet ble noen timer forsinket, iflg. andre pax så fikk de info i gate av kapteinen. Nei, jeg ser heller ikke problemet.

Hvem var det som var i denne situasjonen, vi har nå kommet til 36 innlegg! Er dette typisk for oss normenn, eller er det generelt at alle klager så fort flyet ikke går på tid!

Hvem var det som var i denne situasjonen, vi har nå kommet til 36 innlegg! Er dette typisk for oss normenn, eller er det generelt at alle klager så fort flyet ikke går på tid!

Jeg har ikke inntrykk av at nordmenn er de som klager mest her når det gjelder DY :rolleyes:

Själv hade jag bokat en hantverkare att för att komma hem och ordna några saker.
- "Ja visst, jag kommer klockan 13"

14.30 ringde jag honom och frågade om han skulle komma förbi.
- "Jodå, du är väl hemma hela dagen så det funkar väl. Jag kommer lite efter 15"

16.15 anlände hantverkaren.
- "Ja, det förra jobbet drog ut lite på tiden"

Information????

Jag tror att jag skall börja med samma inställning:
- "Ni vill till Alicante. Jo men vi flyger väl idag kl 15.........ungefär.......senast kl 16..........i vart fall inte efter kl 17..........cirka"

Status
Not open for further replies.
Back