Jeg ler så jeg gråter :colgate::colgate:
Selv om jeg egentlig hører hjemme i "Cargo-riket" så ble jeg i et par sommere på 80 tallet "beordret" til å jobbe på Gardermoen. Grunnen var vel at jeg bodde på Hamar og ville få en en enklere hverdag, selv om dette var lenger før Gardermoebanen og andre kollektive ordninger. Løsningen var en pålitelig bil og en sterk vekkerklokke, for på Gardermoen jobbet man til alle døgnets tider, hele tiden om sommern ihvertfall.
Det er mange historier derfra, men jeg skal begrense meg til en i denne omgangen( det begynner å bli sent). På Lørdagsmorgenene ( mener jeg) så har vi en fast rute til Ibiza med Dc8 til Scanair( som de het den gangen). Ibiza var ( og er ?) partyøya fremmfor noen og klientellet ombord i denne charteren var sjelden over 25 år, og de var glade i en fest !!!
helt sikkert.
D
enne dagen hadde det vært snag på Dc8 slik at den måtte gjøre en "normal" tur til Mallorca før den kunne komme tilbake å hente Ibiza gjengen- "Problemet" var at hele gjengen var ferdig innskjekket kl 06 om morgenen og alle ungdommene var sendt inn til Transitthallen hvor Duty-free folkene kunne melde om rekord omsetning !!
Tax-free posene ble fylt gang på gang og de glade passasjerene blr bare gladere og gladere utover dagen. Det var rett og seltt en kjempefest der inne i Transitt. Stedet begynte faktisk å ligne på kallenavnet sitt;Galemoen. Vi som var på vakt ble mer og mer bekymret for hvordan dette ville gå når Dc8 returnerte og crewet fikk se tilstanden til de fleste passasjerene. Men de besluttet å "gjøre et forsøk" selv om de måtte se langt etter inntektene fra Taxfree-ombord ,da kapteinen la ned forbud mot alkoholservering ombord denne dagen
Flyet kom seg avgårde på sen ettermiddag og crewet hadde en fin tur med halvsovende ungdommer som hadde tyvstartet på ferien i Transitthallen på Gardermoen.
Selv om jeg egentlig hører hjemme i "Cargo-riket" så ble jeg i et par sommere på 80 tallet "beordret" til å jobbe på Gardermoen. Grunnen var vel at jeg bodde på Hamar og ville få en en enklere hverdag, selv om dette var lenger før Gardermoebanen og andre kollektive ordninger. Løsningen var en pålitelig bil og en sterk vekkerklokke, for på Gardermoen jobbet man til alle døgnets tider, hele tiden om sommern ihvertfall.
Det er mange historier derfra, men jeg skal begrense meg til en i denne omgangen( det begynner å bli sent). På Lørdagsmorgenene ( mener jeg) så har vi en fast rute til Ibiza med Dc8 til Scanair( som de het den gangen). Ibiza var ( og er ?) partyøya fremmfor noen og klientellet ombord i denne charteren var sjelden over 25 år, og de var glade i en fest !!!

D

Tax-free posene ble fylt gang på gang og de glade passasjerene blr bare gladere og gladere utover dagen. Det var rett og seltt en kjempefest der inne i Transitt. Stedet begynte faktisk å ligne på kallenavnet sitt;Galemoen. Vi som var på vakt ble mer og mer bekymret for hvordan dette ville gå når Dc8 returnerte og crewet fikk se tilstanden til de fleste passasjerene. Men de besluttet å "gjøre et forsøk" selv om de måtte se langt etter inntektene fra Taxfree-ombord ,da kapteinen la ned forbud mot alkoholservering ombord denne dagen
Flyet kom seg avgårde på sen ettermiddag og crewet hadde en fin tur med halvsovende ungdommer som hadde tyvstartet på ferien i Transitthallen på Gardermoen.