Fornebu - før den ble lagt ned

Re: Fornebu - før den ble lagt ned

Hehe, ja, jeg hørte mye morsomt de siste dagene... Det var du som var på radioen da? :D

"Dette er en melding til alle reisende - Takk for meg"

Hehe .. nei, kan ikke huske akkurat den ... men det var nok ikke like seriøst alt som runget gjennom brakka den dagen....

Stolen jeg sitter i på bildet endte forøvrig sine dager i SEA ... ;)

Da jeg skulle rydde litt hjemme, fant jeg noen gamle bilder jeg tok noen dager før Fornebu ble lagt ned. Vet ikke om det var mange av dere som var på Fornebu, men det er iallefall en plass jeg savner :)
Bildene er ikke av beste kvalitet, og jeg er ingen erfaren spotter heller.
Nok prat.....

View attachment 23033

Der jobba min mor fra jeg var født til fornebu stengte for godt, det var tider det, nå jobber vi begge i Widerøe :D

... og jeg jobbet bl.a. tvers over gangen i likhet med min sjef - og vi er nå også i Widerøe .... :lol:

... og jeg jobbet bl.a. tvers over gangen i likhet med min sjef - og vi er nå også i Widerøe .... :lol:

HAHA! for bra! :D mulig du så meg som en liten tass fyke fram og tilbake både foran og bak skranken hehe :P herre å jeg plaga ;)

FBU tatt fra SK4043 17.september 2009

Attachments

• DSCN7908.JPG
    DSCN7908.JPG
    108.7 KB · Views: 396
  • DSCN7911.JPG
    DSCN7911.JPG
    91.6 KB · Views: 391

Husker ikke datoen, men var like før de stengte. Reiste da med Braathens fra SVG til FBU. Deretter reiste jeg videre med Air Malta til MLA. Skulle i et bryllup i Valetta. Fine tider! :)

Slemming, OJB! Måkke vise sånt tullball her! Neida, men jeg savner virkelig FBU altså. Men jeg er samtidig sjeleglad for at den tid er over - med DC-9ere RETT over hustaket hver bigide dag året rundt - men så var det jo mange flotte spotterturer bort dit også da. Offameg - kunne jo ha sykla dit den dag i dag... Takk for deling av alle bilder! Herlig å se igjen dette her =) SAS 767 bringer gode minner tilbake fra FBU-LHR!

Den Fokker 100en fra BU Sverige var vel en av de få BU maskinene som fløy i dagene rett før flyttingen, i Norge var det jo pilotstreik i BU, men de fikk ihvertfall maskinen over til OSL på et vis.

Kjempeflott at bilder fra FBU ikke gjemmes bort i en skuff. Prater titt og ofte om FBU på OSL, i tillegg har jeg hengt opp flyfoto fra FBU på ca 1 X 1,5 meter på jobben min. Historien må ikke gå i glemmeboken.

i Norge var det jo pilotstreik i BU, men de fikk ihvertfall maskinen over til OSL på et vis.

hehe .. det ble inngått en del veddemål om den siste737'en til Braathens ville bli flydd ut eller skrudd fra hverandre og plassert på lastebil, men det endte med at et par administrasjonspiloter ferjet den over. De leverte forøvrig en heftig flyby før de satte snuten nordover.

09.jpg

Hva med MD-90's ankommst....den var i hvertfall raaere enn BU noensinne....;-)

...og det de faerreste vet er at den siste MD-90 som SAS hentet i Long Beach gjorde en ennaa raaere Low-pass i LGB......

Det var en nier som var lavere .. :)

Stod ute på rampen i rimelig fri dressur og filma begge, skal sjekke :D
Var det en -21, hadde Sas den enda ?
Har rimelig mye video fra siste dagen, både fra inn- og utland + utendørs.

De siste -21 forlot flåten i 2001.

Husker ikke hva som gikk lavest, men husker at det var en som gikk så lavt at man omtrent så gnistene fyke. :lol:

Back